طلای جهانی صعود کرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰‌۴۷ درصد افزایش به ۱۷۹۷ دلار و ۴۶ سنت رسید.

طلای جهانی صعود کرد

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت طلا در روز جمعه به‌خاطر پایین آمدن ارزش دلار افزایش یافت. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره هستند که قرار است در هفته آینده منتشر شود.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰‌۴۷ درصد افزایش به ۱۷۹۷ دلار و ۴۶ سنت رسید.

 ارزش دلار ۰.۱ درصد پایین آمده‌است. دلار ضعیف‌تر خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالاتر می‌برد.

 اقتصاددان‌ها عقیده دارند با توجه به تصمیماتی که در هفته آینده گرفته خواهد شد، احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد. شرکت‌کنندگان بازار حالا ۹۳ درصد مطمئن هستند که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس سیزدهم و چهاردهم دسامبر ۵۰ واحد افزایش خواهد یافت. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا برای ماه نوامبر هستند که قرار است در سیزدهم دسامبر منتشر شود.

 اگر بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های پولی خود را آسان‌تر کند و نرخ تورم هم پایین‌تر آمده باشد، ارزش دلار کاهش می‌یابد و تأثیر مثبتی بر قیمت طلا خواهد گذاشت. نرخ بهره پایین‌تر هزینه نگه‌داری طلا را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد. در این شرایط انتظار می‌رود قیمت طلا تا حدود ۱۸۰۰ دلار افزایش یابد.

 قیمت نقره امروز با ۱.۰۵ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۴۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸۱ درصد افزایش ۱۰۱۶ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58688

ارسال نظر