ردپای علی دایی در بازار ارز/ اتفاق عجیب در بازار درهم

حاشیه بازار ارز و سکه درمورد اعتصابات بود. خبر تعطیلی جواهرفروشی علی دایی از آن‌جایی در بازار خبر داغ شد که کانال تلگرامی رجانیوز و همچنین رییس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات نسبت به آن واکنش نشان داده بودند و این‌ خبرها دست به دست می‌شد.

ردپای علی دایی در بازار ارز/ اتفاق عجیب در بازار درهم

 دیروز در بازار ارز، دلار هرات تا ساعت ۱۲ چندین بار به سقف کانال ۳۶ برخورد کرد و در شکست این سطح ناکام ماند و در ادامه با یک کاهش ۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان بسته شد.

این دومین روز است که نرخ دلار هرات به کانال ۳۶ خورده و به پایین برگشته است، کانالی که معامله‌گران آن را اصلاحات می‌نامند.

قیمت طلای آبشده چند؟

روز گذشته همچنین طلای آبشده با بیش از ۶۰ هزار تومان گپ مثبت، در سطح ۷ میلیون تومان باز شد، عددی که با رویت آن هر مثقال طلای آبشده ۱۵۰ هزار تومان حباب به خودش گرفت.

در این بازار هم مثل دلار هرات بعد از دیدن سقف، نرخ کاهشی شد. هر مثقال طلای آبشده از سقف خود بیش از ۱۲۰ هزار تومان فاصله گرفت.

معامله‌گران سکه و آبشده درمورد افزایش این روزها می‌گویند:" طلای آبشده از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یه کله تا مرز ۷ میلیون آمده و سکه نیز همین روند را طی کرده است و طبیعی است که بازار اصلاحاتی داشته باشد." این معامله‌گران همچنین می‌گویند با توجه به اخبار خارجی و تحریم‌ها و شرایط داخل، بازار دارد روزهای ناشناخته‌ای را تجربه می‌کند.

اتفاق عجیب در بازار درهم

با رسیدن درهم امارات به ده هزار تومان معامله‌گران به طنز می‌گفتند این رقم کاربردی است چرا که در حساب و کتاب‌ها دیگر احتیاجی به ماشین حساب نیست. آن‌ها راحتی تبدیل درهم به ریال را گوشزد میکردند و می‌گفتند برای این تبدیل هر عدد درهم که به شما گفتند برای ریال آن چهار صفر جلوی آن بگذارید.

ردپای علی دایی در بازار ارز

حاشیه بازار ارز و سکه درمورد اعتصابات بود. خبر تعطیلی جواهرفروشی علی دایی از آن‌جایی در بازار خبر داغ شد که کانال تلگرامی رجانیوز و همچنین رییس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات نسبت به آن واکنش نشان داده بودند و این‌ خبرها دست به دست می‌شد. رجا نیوز از پلمب گالری جواهرات همسر علی دایی و رستوران او به دلیل همراهی با اعتصابات غیر قانونی خبر داده بود. در مقابل رئیس اتحادیه جواهر فروشان شمیرانات و رئیس اتحادیه دارندگان رستوران از این اقدام ابراز بی اطلاعی کردند.

در بازار ارز دیروز تهران قیمت یورو وارد کانال جدید ۳۸ هزار تومان شد و کمترین قیمت آن ۳۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود. معامله‌گران می‌گفتند جنس و معاملات یورو در بازار کم شده است. در سمت رسمی بازار هم یوروی متشکل با رشد ۳ درصدی وارد کانال ۳۷ هزار شد و در ۳۷ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

نکته بازار ارز و سکه در روز دوشنبه

فعالان سکه می‌گفتند تا ساعاتی از معاملات دوشنبه در بورس کالا، ۷۲۰۰ سکه رفاه معامله شده که ۶۰ درصد آن توسط حقوقی‌ها خریداری شده است. قیمت سکه رفاه با رشد نزدیک به ۱.۵ درصدی به ۱۷ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان رسید. معامله‌گران سکه رفاه را با سکه کاغذی بازار مقایسه می‌کنند و معتقدند که این دو سکه شباهت زیادی به هم دارند. سکه کاغدی در بازار دوشنبه حوالی ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شده است که نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان از سکه رفاه پایین تر است.

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58079

ارسال نظر