تیکه تند نماینده مجلس به وزیر اقتصاد/ برخی وزارتخانه را مثل خانه خود اداره می‌کنند

نماینده مردم شاهرود گفت: امروز بحث ارز در کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و دلار از مرز 37 هزار تومان گذشته و سکه نیز از مرز 17 میلیون تومان عبور کرده است. وزیر اقتصاد در این شرایط چه کاری انجام می‌دهد؟

تیکه تند نماینده مجلس به وزیر اقتصاد/ برخی وزارتخانه را مثل خانه خود اداره می‌کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکرات شفاهی خود خطاب به مسئولان دولتی موضوعات مختلفی از جمله افزایش حقوق پرستاران و افزایش قیمت ارز و طلا، موضوع اغتشاشات اخیر، موضوع اسقاط خودرو، و غیره پرداختند که در این گزارش می‌خوانید:

*دستگاه‌های امنیتی هر چه سریعتر عاملین اتفاق حادثه ۲۵ آبان ایذه را دستگیر کنند

عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه در مجلس در تذکر شفاهی خود، گفت: حادثه 25 آبان در ایذه اتفاق تلخ و نگران‌کننده‌ای بود، در پی آن 7 نفر به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح شدند از دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم هر چه سریعتر عاملین این اتفاق را دستگیر کنند.

وی گفت: ایران قوی است و دشمنان نمی‌توانند در این مسیر موفق شوند، از سوی دیگر انتظار می‌رود هیأتی از سوی مجلس و دولت برای حل مشکلات حوزه انتخابیه به خصوص اشتغالزایی به ایذه و باغملک اعزام کنند.

نماینده ایذه در مجلس ادامه داد: مکاتباتی با وزرا انجام می‌شود که خروجی آن باید از طریق معاونین پارلمانی بررسی و به نمایندگان پاسخ داده شود اما تاکنون پاسخی شنیده نشده است.

*دستگاه قضا سطح رأفت اسلامی را در برخورد با معترضین گسترش دهد

سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود، گفت: طبق تعریف ستاد کل از منطقه جنگی، این منطقه منطقه‌ای است که تحت تصرف و اسارت و در حال گلوله‌باران و بمباران شدید است این در حالیست که استان ایلام تا پایان جنگ مدام درگیر دفاع از کشور بود و حتی عملیات تنگه کوشک بعد از پذیرش قطعنامه 598 اتفاق افتاد و اکثر شهرستان‌های ما درگیر بمباران‌های شدید دشمن بعثی بودند.

وی ادامه داد: متأسفانه 3 شهرستان هلیلان، چرداول، سیروان از مزایای مناطق جنگی برخوردار نیستند، انتظار می‌رود با توجه به نامه جدید ستاد کل که 3 شهرستان را در زمره مناطق جنگی آورده است، سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را اختصاص دهد.

نماینده ایلام در بخش دیگری از تذکر خود، بیان کرد: سازمان سنجش لطفا توجه کند به جای اینکه سالانه چند هزار داوطلب و چند صد دانشجو را در شرایط غیررقابتی، پرالتهاب و غیرکنکوری به آزمون مجدد دعوت کند، در حالیکه نه صورتجلسه‌ای علیه آنها وجود دارد و نه ابزار تقلبی از آنها گرفته شده و نه حتی گزارش نهادهای امنیتی ضمیمه آن است و تر و خشک را با هم می‌سوزانند، آب که از سرچشمه گل آلود شده است را پاک و مطهر کند و دست مافیای بزرگ خرید و فروش سئوالات، تقلب در کنکور را قطع کند.

فلاحی اظهار داشت: از دستگاه قضا به خاطر رأفت اسلامی نسبت به معترضان تشکر می‌کنیم، انتظار داریم این سطح رأفت گسترش پیدا کند چرا که معترضین فرزندان ملت هستند و نباید اجازه دهیم به آغوش دشمن پناه ببرند.

*افزایش حقوق و تبدیل وضعیت پرستاران در دستور کار دولت قرار بگیرد

براساس این گزارش سلمان اسحاقی نماینده قائنات در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه دولت باید در عمل ارادت خود را به پرستاران نشان دهد، اظهار کرد: افزایش حقوق، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و پایان طرحی و قراردادهای 89 روزه که در ایام کرونا برخی از آن ها شهید شدند باید در دستورکار دولت قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از تذکر خود، گفت: هر روز تعلل در تصویب لایحه اسقاط خودرو به اقتصاد 15 هزار کامیون دار آسیب می رساند، لذا باید به این موضوع رسیدگی شود.

*افزایش قیمت ارز و سکه جامعه را دچار آسیب کرده است/وزیر اقتصاد چه کار می‌کند؟

 

همچنین علی‌اصغر خانی نماینده شاهرود در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر اقتصاد، گفت: امروز بحث ارز در کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و دلار از مرز ۳۷ هزار تومان گذشته و سکه نیز از مرز ۱۷ میلیون تومان عبور کرده است. وزیر اقتصاد در این شرایط چه کاری انجام می‌دهد؟

وی افزود: متاسفانه برخی تصور می‌کنند وزارتخانه را باید مثل خانه خود اداره کنند؛ اکنون در سیستم بانکی تبصره 16 و 18 قفل شده و بانک‌ها در سطح کشور هیچ همکاری در حوزه عمرانی، اقتصاد و تولید ندارند.

نماینده شاهرود خطاب به خاندوزی، بیان کرد: هرگاه مصاحبه می‌کنید آن مسئله مشکل‌دار می‌شود؛ در تلویزیون حرف‌هایی می‌زنید که در کف جامعه برعکس آن رخ می‌دهد لذا خیلی از مشکلات بانک‌ها به شما باز می‌گردد. شما باید جلوی برخوردهای سلیقه‌ای و دلالی بانک‌ها را بگیرید.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56717

ارسال نظر