جزئیات موافقت دولت با افزایش 20 درصدی یارانه این افراد

یارانه پرستاران و مادرانی که در منزل از معلول مراقبت می کنند، ۲۰ درصد افزایش یافت.د.

جزئیات موافقت دولت با افزایش 20 درصدی یارانه این افراد

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور اظهار داشت: از ابتدا مجلس در بودجه مقرر شده بود که یارانه به شیوه کالابرگ یا سایر طرق ممکن باشد؛ دولت همین مسیر را طی کرد و اصل را بر این گذاشت که اگر زیرساخت ها مهیا شد، از این طریق انجام داد و وقتی زیرساخت ها و شرایط آن فراهم نیست، پرداخت یارانه را متوقف نکند و به طور مستقیم پرداخت کند.

بهادری جهرمی اظهار داشت: مراحل آماده سازی زیرساخت های کالابرگر الکترونیکی به دلیل مستمر در حال پیگیری و انجام است و در جلسات دولت از جمله ستاد تنظیم بازار و ستادهماهنگی اقتصادی به صورت هفتگی رصد می شود.

وی ادامه داد: دولت اصرار دارد در تخصیص یارانه به مردم و تامین کالاهای اساسی مردم و منابع غذایی آنها ریسک نکند به روش هایی پیش برود که فرایند دچار حاشیه و وقفه نشود.

سخنگوی دولت در ادامه به تشریح برخی مصوبات دولت پرداخت و اظهار داشت: دولت برای نخستین بار با افزایش ۵۰درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان موافقت کرد و یارانه مراکز نگهداری روزانه معلولان ۳۵ و یارانه پرستاران و مادرانی که در منزل از معلول مراقبت می کنند، ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با افزایش میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفهآموزی معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از محل اعتبارات تخصیصی سازمان مذکور مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کرد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56696

ارسال نظر