رکورد قیمت سکه شکست | سکه 17 میلیون شد!

قیمت سکه امروز یکشنبه (۶ آذر ماه سال ۱۴۰۱) به ۱۷ میلیون تومان رسید.

رکورد قیمت سکه شکست | سکه 17 میلیون شد!

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز ۶ آذر ماه سال ۱۴۰۱ اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی (طرح جدید) به ۱۷ میلیون تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز ۶ آذر ۱۴۰۱ وارد کانال ۱۷ میلیون تومانی شد و رکورد جدیدی را در بازار سکه و طلا به ثبت رساند.گزارشاتی که از بازار طلا و سکه تهران مخابره می‌شود حاکی از رکوردشکنی قیمت سکه است. طبق این گزارشات هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با قیمت بیش از ۱۷ میلیون تومان معامله شده که در تاریخ بازار طلا و سکه تهران بی‌سابقه است.

در بازارهای جهانی هم هر انس طلا با قیمت یک هزار و ۷۵۴ دلار معامله شده که نسبت به روز گذشته کاهشی ۰.۰۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)

سکه امامی (طرح جدید) ۱۷۰۰۰۰۰۰ ۲.۰۹۱.۰۰۰

سکه بهار آزادی ۱۶.۱۶۰.۰۰۰ ۱.۲۶۴.۰۰۰

نیم سکه ۹.۱۵۰.۰۰۰ ۱.۷۰۷.۰۰۰

ربع سکه ۶.۱۵۰.۰۰۰ ۲.۴۲۶.۰۰۰

سکه گرمی ۳.۴۲۰.۰۰۰ ۱.۵۸۶.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)

۱۸ عیار ۱.۵۳۸.۷۰۰

۲۴ عیار ۲.۰۵۱.۶۰۰

طلای دست دوم ۱.۵۱۸.۲۰۵

مثقال طلا ۶.۶۶۱.۰۰۰

انس طلا ۱۷۵۴ دلار و ۶۸ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۷۵۴ دلار و ۶۸ سنت است./ مهر

چرا سکه ۱۷ میلیون شد؟

قیمت سکه تمام طرح جدید طی معاملات امروز بازار سرمایه در حالی از ۱۷ میلیون تومان گذر کرد که یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که سکه حباب مثبت دارد و خریداران انتظار دارند قیمت طلای جهانی یا ارز افزایش یابد.

طی معاملات امروز بازار سرمایه، سکه تمام طرح جدید با افزایش بیش از یک درصدی نسبت به روز گذشته از مرز ۱۷ میلیون تومان گذر کرد. این درحالی است که امروز کمترین قیمت سکه در بازار سرمایه حدود ۱۶ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان و بیشترین قیمت نیز ۱۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان بود. قیمت مجاز سکه نیز از ۱۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان است.

در زمینه دلیل افزایش قیمت سکه در بازار سرمایه، روزبه شریعتی کارشناس این بازار اظهار کرد: قیمت سکه از دو متغیر اصلی نرخ طلای جهانی و دلار تاثیر می‌پذیرد. قیمت هر انس طلا در بازار جهانی حدود ۱۷۷۵ دلار است. در این میان سکه قیمت دلار را بیش از نرخ کنونی پیش‌بینی کرده اما قاعدتا این نرخ حباب دارد. در واقع با هر انس طلای ۱۷۷۵ دلاری و دلار ۳۶ هزار تومانی، قیمت سکه باید ۱۴ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

وی ادامه داد: مابه‌تفاوت قیمت کنونی سکه و ۱۴ میلیون تومان مذکور، حباب سکه است؛ یعنی خریداران انتظار دارند قیمت طلای جهانی یا ارز به قدری رشد کند که قیمت سکه به ۱۷ میلیون تومان برسد./ ایسنا

قیمت طلا و سکه در بازار تهران

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمتی بیش از یک میلیون و ۵۳۵ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت هر قطعه نیم سکه نیز ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ثبت رسیده است.

هر قطعه ربع سکه نیز با قیمتی معادل ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خرید و فروش شده است. قیمت سکه گرمی نیز در محدوده سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی به ثبت رسیده است.

حباب سکه چقدر است؟

حباب سکه امامی با جهشی بیش از هفت درصدی نسبت به روز گذشته به محدوده دو میلیون و ۹۱ هزار تومانی وارد شد. حباب نیم سکه نیز یک میلیون و ۷۰۷ هزار تومان محاسبه شده و حباب هر قطعه ربع سکه معادل دو میلیون و ۴۲۶ هزار تومان به ثبت رسیده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56276

ارسال نظر