روزنامه جوان: سلبریتی‌ها و بلاگرها پیاده نظام کامل دشمن هستند

پیش‌بینی می‌شد از سلبریتی‌ها و بلاگرها که در فضای مجازی زیست می‌کنند، علاوه بر حوزه‌های سبک زندگی، فرهنگی و هویتی به عنوان پیاده نظام و سرباز دشمن استفاده شود و هشدارهایی داده شده بود

روزنامه جوان: سلبریتی‌ها و بلاگرها پیاده نظام کامل دشمن هستند

روزنامه جوان به نقل از یک کارشناس فضای مجازی نوشت: به دلیل وجود فضای مجازی رهاشده که بستر جنگ شناختی دشمن است و فقدان سند راهبرد سایبری و نفوذ در این عرصه، تأثیرات مخرب جنگ شناختی- ترکیبی قابل‌مشاهده است و دشمنان با اخبار جعلی و پیام‌های مهندسی‌شده به سمت فرسایش شناخت ملت، آرمان‌ها، ارزش‌ها، هویت و ایدئولوژی آنان حرکت و آرمان‌ها و ارزش‌های خود را جایگزین کرده‌اند.

در این جنگ شناختی – ترکیبی نقش شبکه‌های اجتماعی امریکایی نظیر توییتر و اینستاگرام بسیار پررنگ بود تا حدی که توییتر حتی قوانین خودش را زیر پا گذاشت و اینستاگرام هم همینطور. اینستاگرام فیلم‌های خشونت‌بار و ترویج خشونت و تولید کوکتل مولوتوف و موضوعات مختلف مرتبط با حوزه‌های خشونت را کاملاً آموزش می‌داد و منتشر می‌کرد. توییتر هم تمام امکاناتش را به میان آورده‌بود؛ مخصوصاً ربات‌ها را تا هشتگ مهسا امینی را با تعداد زیادی توییت فیک ترند کند و بتواند از این مسئله بر ضد ما در صحنه داخلی و بین‌المللی استفاده کند.

پیش‌بینی می‌شد از سلبریتی‌ها و بلاگرها که در فضای مجازی زیست می‌کنند، علاوه بر حوزه‌های سبک زندگی، فرهنگی و هویتی به عنوان پیاده نظام و سرباز دشمن استفاده شود و هشدارهایی داده شده بود که در کمپین‌های قبلی این‌ها نقش ضد ملی خودشان را اجرا کردند. در این جنگ ترکیبی اخیر هم سلبریتی‌ها و بلاگرها به عنوان پیاده نظام کامل دولت و لشکر دشمن در مقابل کشور ما تلاش کردند تا کشور را به سمت براندازی ببرند که با هوشیاری نیروهای امنیتی و مردم عزیز تیرشان به سنگ خورد و نشان داده شد این سلبریتی‌ها دلسوز هویت، کشور، وطن و سرزمین مادری‌شان نیستند و حاضرند به خاطر پول به هر جنایتی دست بزنند. مخصوصاً اینکه در نقش خودشان به عنوان یک بازیگر به شدت فرو رفتند و از ارزش‌های انسانی و هویت ارزشی ایرانی- اسلامی کاملاً دور شدند.جنگ ترکیبی اخیر قطعاً حاصل غفلت و کم‌کاری‌هایی در داخل کشور بود که عمده این‌ها شاید ریشه ۱۵، ۲۰ ساله داشت، اما یک‌سری از مواردی که داخل کشور اتفاق افتاد با هشت سال دولت قبل منطبق شد که تمام تلاش خودشان را کردند تا از بستر فضای مجازی، تأثیر این جنگ شناختی ترکیبی در کشور ما به حداکثر برسد. از طریق سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ که مقام معظم رهبری درباره آن فرمودند این سند یعنی تربیت سرباز برای غرب و دشمن تلاش کرد با نفوذ در آموزش و پرورش، این سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ را اجرا کند و آینده‌های ایران اسلامی را هدف بگیرد. مسئله بسیار مهمی که اینجا وجود دارد، عدم اجرای صحیح و پرقدرت بیانیه گام دوم انقلاب بود و از همه این‌ها مهم‌تر بحث عدم توجه جدی و کافی به جهاد تبیین را در این جنگ ترکیبی شاهد بودیم.

 

منبع: روزنامه جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54727

ارسال نظر