مواد شوینده باز هم گران می شود

وی درباره احتمال افزایش قیمت محصولات از آذرماه نیز گفت: با توجه به ادامه مذاکرات، زمان قطعی برای اتفاق بعدی در این خصوص متصور نیست اما بعضی از تولیدکنندگان ممکن است برای رونق فروش در زمینه توزیع محصولات تغییراتی ایجاد کرده یا از افزایش احتمالی قیمت‌ها خبر داده باشند

مواد شوینده باز هم گران می شود

شایعه افزایش قیمت شوینده‌ها بار دیگر سر زبان‌ها افتاده است. گفته می‌شود اختلالاتی هم در توزیع محصولات بعضی از شرکت‌ها دیده می‌شود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن تأیید کاهش توزیع برخی محصولات از بعضی برندها، می‌گویند هنوز تغییری در قیمت سفارش‌ها نداشته‌اند.

شایعه افزایش قیمت شوینده‌ها بار دیگر سر زبان‌ها افتاده است. گفته می‌شود اختلالاتی هم در توزیع محصولات بعضی از شرکت‌ها دیده می‌شود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن تأیید کاهش توزیع برخی محصولات از بعضی برندها، می‌گویند هنوز تغییری در قیمت سفارش‌ها نداشته‌اند. آنها تأکید دارند کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر یکی از فروشگاه‌ها درباره شایعه تغییر قیمت محصولات شوینده و بهداشتی گفت: شرکت‌ها معمولا ۲ هفته پیش از تغییر قیمت، این موضوع را به فروشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند و ما تا امروز اطلاعیه‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. با این حال، سوپرمارکت‌ها از تغییر دوباره قیمت شوینده‌ها خبر می‌دهند و می‌گویند که برخی شرکت‌ها اعلام کرده‌اند از آذرماه ۲۰درصد افزایش در قیمت این محصولات اعمال می‌شود.

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در گفت‌وگو با همشهری درباره شایعه افزایش نرخ شوینده‌ها گفت: هنوز هیچ مصوبه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده اما ما با توجه به رشد قیمت نهاده‌های تولید، مواداولیه و حقوق و دستمزد در یک‌سال اخیر، افزایش قیمتی به میزان ۴۵ درصد را از اردیبهشت امسال درخواست کرده بودیم که وزارت صمت هم با آن موافقت کرد اما سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار بعد از رایزنی‌هایی که انجام دادند، در آن زمان با ۲۰ تا ۲۵درصد افزایش قیمت موافقت کردند.

جمشید فروزش ادامه داد: متعاقب این موضوع با توجه به اینکه اغلب تولیدکنندگان در زیان بودند، مطالبات برای تامین مانده مطالبات به میزان ۲۰درصد، کماکان وجود داشت اما هنوز در این زمینه اتفاقی نیفتاده و موضوع در مرحله رایزنی است.

وی درباره احتمال افزایش قیمت محصولات از آذرماه نیز گفت: با توجه به ادامه مذاکرات، زمان قطعی برای اتفاق بعدی در این خصوص متصور نیست اما بعضی از تولیدکنندگان ممکن است برای رونق فروش در زمینه توزیع محصولات تغییراتی ایجاد کرده یا از افزایش احتمالی قیمت‌ها خبر داده باشند اما واقعیت این است که فعلا انجمن هیچ مصوبه‌ای در این زمینه از سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار دریافت نکرده است.

 

منبع: خبرآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53980

ارسال نظر