سهمیه استخدام و وام جدید برای جانبازان و ایثارگران + جزئیات

رئیس بنیاد شهید گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد می‌توان از منابع بانکی برای اعطای تسهیلات و اشتغال‌زایی برای ایثارگران استفاده کرد و کارآفرینان بر اساس مدلی به جذب ایثارگران بپردازند.

سهمیه استخدام و وام جدید برای جانبازان و ایثارگران + جزئیات

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به ایثارگران و جانبازان جویای کار خبر داد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مراسم امضای تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با یکی از بانک‌های کشور برای حمایت از خوداشتغالی ایثارگران اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دولت‌ها در حوزه اشتغال برنامه‌های مختلفی داشتند که اغلب آنها به جز سرمایه‌گذاری برای توسعه بنگاه‌های متوسط و بزرگ و مشاغل خرد با شکست مواجه شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری های بزرگ و متوسط امروز باقی‌مانده و اغلب برنامه‌های اشتغال‌زایی که نهادهای حمایتی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌دهند نیز در خصوص اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی است. ظرفیت‌های استخدامی محدود است و با یک جامعه‌ای روبرو هستیم که اشتغال در نظر آنها اغلب شغل دولتی و یا شغلی است که منجر به دریافت یک حقوق ثابت شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ضرورت خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران، ادامه داد: همان‌طور که در کشور در بخش‌های گوناگون استعدادهای مختلف وجود دارد در کارآفرینی نیز می‌توان از ظرفیت‌ها استفاده کرد و بر اساس دانش و جغرافیایی که ایثارگر در آن قرار دارد باید زمینه خوداشتغالی را برای او ایجاد کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه با الگوگیری از مدل‌های موفق در مورد اشتغال‌زایی باید برنامه‌ریزی کرد، تصریح کرد: در این زمینه باید به صورت هدفمند وارد شد و مسئله اصلی ما آن گروهی هستند که ظرفیت استخدام آنها وجود ندارد و توانایی کارآفرینی هم ندارند، پس باید شبکه‌ای از کارآفرینان تأسیس شود که کار تولید کنند و آن را در اختیار ایثارگران قرار دهند و وقتی زنجیره مدیریت ارزش را بر عهده گرفتند بازار فروش محصولاتشان ایجاد شود.

وی تأکید کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد می‌توان از منابع بانکی برای اعطای تسهیلات و اشتغال‌زایی برای ایثارگران استفاده کرد و کارآفرینان بر اساس مدلی به جذب ایثارگران بپردازند. همان‌طور که سهمیه استخدام باید هم در بخش دولتی باید باشد، زیرا این شرکت‌ها نیز از منابع ملی استفاده می‌کنند و شایسته نیست که بیش از ۳۰ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار جویای کارهستند لذا در این تفاهم‌نامه باید اشتغال ایثارگران شرط حمایت از کارآفرینی قرار گیرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53734

ارسال نظر