واکنش وزارت نفت به آلوده بودن بنزین پتروشیمی

با توجه به گزارش مفصل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دوره ریاست آقای لاریجانی که مستند به گزارش سازمان بازرسی کل کشور و وزارت بهداشت دولت آقای روحانی و دیگر نهاد‌های مسئول، ادعای خانم معصومه ابتکار درباره آلوده بودن ریفرمیت پتروشیمی‌ها را به صراحت دروغ دانسته و به تاکید رد کرده است

واکنش وزارت نفت به آلوده بودن بنزین  پتروشیمی

وزارت نفت در جوابیه‌ای برای فرارو در واکنش به انتشار توییت معصومه ابتکار نوشت: مستندات آلوده بودن بنزین ادعایی پتروشیمی را ارائه دهید.

اوایل هفته جاری و همزمان با شدت گرفتن آلودگی‌ها در تهران و برخی کلان‌شهرهای دیگر، معصومه ابتکار در توییتی نوشت: باز هوا سرد شد و آلودگی هوای کلانشهر‌ها افزایش یافت؛ گرچه تابستان خوبی هم نبود. گزارش‌ها حاکی از کاهش تعداد روز‌های سالم، توقف نوسازی خودرو‌های فرسوده، کم توجهی به معاینه فنی و محور‌های دیگر برنامه کاهش آلودگی هواست و خبر بازگشت بنزین پتروشیمی آلوده به چرخه توزیع. با مردم صادق باشید.

متن کامل جوابیه وزارت نفت در ادامه آمده است:پیرو انتشار مطلبی به نقل از خانم معصومه ابتکار، رئیس اسبق سازمان حفاظت از محیط زیست با عنوان «واکنش ابتکار به بازگشت بنزین پتروشیمی آلوده به چرخه توزیع» وزارت نفت توضیحاتی جهت آگاهی مخاطبان سایت فرارو به شرح زیر ارسال می‌کند:

۱- پتروشیمی‌ها محصولی با عنوان بنزین تولید نمی‌کنند. در بعضی پتروشیمی‌ها یا پتروپالایشگاه‌ها واحد‌های تولید ریفرمیت مانند پالایشگاه‌ها وجود دارد که ریفرمیتی همانند و با کیفیتی مشابه ریفرمیت پالایشگاه‌ها تولید میکند که در دولت‌های مختلف از جمله دولت یازدهم به عنوان یکی از مواد اولیه در ترکیب با دیگر اجزای تولید بنزین در احجام محدود استفاده شده است.

۲- با توجه به گزارش مفصل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دوره ریاست آقای لاریجانی که مستند به گزارش سازمان بازرسی کل کشور و وزارت بهداشت دولت آقای روحانی و دیگر نهاد‌های مسئول، ادعای خانم معصومه ابتکار درباره آلوده بودن ریفرمیت پتروشیمی‌ها را به صراحت دروغ دانسته و به تاکید رد کرده است و هیچ مستنداتی از سوی وی در این باره ارائه نشده است، مستندات خود را درباره ادعای آلوده بودن بودن آنچه بنزین پتروشیمی می‌خوانید ارائه دهید. بدیهی است که طرح ادعا‌های بدون سند با انگیزه‌های سیاسی، در مقابل گزارش‌های رسمی و مستند نهاد‌های مسئول مختلف، مستندات محسوب نمی‌شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53537

ارسال نظر