نظر «نظام» درباره تعطیلی فرودگاه فرودگاه مهرآباد چیست؟

قرار بود این فرودگاه تعطیل شود اما نظام به این نتیجه رسیده این فرودگاه «تعطیل بشو»، نیست.

نظر «نظام» درباره تعطیلی فرودگاه  فرودگاه مهرآباد چیست؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با انتقاد از عدم تامین گازوئیل برای بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، گفت: به دلیل مشکلات فرعی بهره‌برداری از این پروژه به تاخیر خورد.

حمیدرضا سیدی در آیین افتتاح باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: اگر مشکلاتی فرعی مانند گازوییل نداشتیم، این پروژه را خیلی زودتر به بهره‌برداری می رساندیم. در کشوری که روی نفت و گاز خوابیده چهارماه درگیر تامین گازوئیل بودیم.

وی با بیان اینکه در این دولت بی سابقه است که پروژه ای با بودجه ۷۵۰ میلیارد تومان شروع شد و در همین دولت هم به پایان رسید، یادآور شد: قرار بود این فرودگاه تعطیل شود اما نظام به این نتیجه رسیده این فرودگاه «تعطیل بشو»، نیست. فرودگاه مهرآباد دو باند استاندارد دارد که در مراحل بعدی به سمت تکمیل آن حرکت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیازمند ترمینال های در خور و شأن جمهوری اسلامی هستند، اضافه کرد: ترمینال یک و ۲ قدمتی ۷۰ ساله دارند و باید این ترمینال ها را جزو آثار باستانی تلقی کنیم.ترمینال ۴ و ۶ نیز سوله های صنعتی بوده اند که در شأن این دولت و مردم نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: کسانی که تصمیم ساز هستند و این مشکلات را حل می کنند محدود به  مدیران وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌هاست.

سیدی با اعلام اینکه ترمینال جدید را بدون یک ریال از دولت می سازیم، گفت: البته اگر اجازه دهند و موانع از سوی مجلس و قوه قضایی برداشته شود، در این صورت قول می دهم ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی مهرآباد طی ۳ سال و بدون اعتبارات دولتی ساخته شود. این پروژه هم افتخاری برای دولت و صنعت است و هم اینکه باعث سربلندی مردم خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز کنترل فضای کشور با ۹۰۰ نیروی متخصص گفت: این مرکز با ۱۲۰ سامانه راداری به روزانه به ۱۵۰۰ پرواز عبوری و ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرواز محلی خدمات ارائه می دهند.این مرکز از لحاظ سازه و تجهیزات نیازمند بهسازی و نوسازی است، با توجه به این موضوع، در نزدیکی ترمینال یک و ۲ فرودگاه مهرآباد، مرکز پشتیبان کنترل فضای کشور با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان ساخته می شود.

وی همچنین از اجرای ۱۱۷ پروژه عمرانی فرودگاهی در سطح کشور خبر داد و افزود: به عنوان مثال در فرودگاه مشهد ۸۸ هزار متر پارکینگ هواپیما در حال ساخت است و به نوعی در همه فرودگاه‌های کشور در حال اجرای پروژه های عمرانی هستیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53527

ارسال نظر