خودرو باز هم گران شد/ افزایش 5 میلیونی قیمت این خودروها

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو باز هم گران شد/ افزایش 5 میلیونی قیمت این خودروها

مشاهدات بازار خودرو حاکی از افزایش قیمت ۲ تا ۵ میلیون تومانی برخی خودروهای پرطرفدار است. در جدول زیر جدیدترین قیمت پراید، تیبا، دنا، کوییک و انواع پژو آمده است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱با تغییراتی همراه شد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت یک هفته از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند و دیگر آن جهش قیمتی که در همه خودروها در بازار اتفاق افتاد وجود ندارد. به نظر می‌رسد بازار در تلاش است تا دوباره ثبات نسبی قیمت‌ها را بازگرداند.

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ ۱۸۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو دو میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته را به ثبت رساند و در قیمت ۴۱۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز، مانند روزهای گشته، در قیمت ۴۹۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، اما امروز پنج میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۶۱۰ میلیون تومان رسید.

جدیدترین قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۲۹ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز در بازار کشور پنج میلیون تومان گران و در نرخ ۳۸۰ میلیون تومان ثبت شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر سرمایه‌های سرگردان مردم به دنبال بازاری برای سرمایه‌گذاری ایمن می‌گردند. به همین علت پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی قیمت خودرو در کشور به صورت هفتگی ادامه یابد.

او افزود: پیش از سقف‌شکنی دلار که در هفته گذشته اتفاق افتاد، پیش‌بینی می‌شد خودرو هم‌گام با تورم تا پایان سال حداقل ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. اما حالا به بهانه رکوردشکنی دلار احتمالا بازار خودرو با سرعت بیشتری به افزایش قیمت خود ادامه دهد.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با رکود معاملات توضیح داد: پیش‌بینی اینکه آیا رکود بازار خودرو از بین می‌رود یا خیر؟ با توجه به اوضاع اقتصادی وخیم کشور بسیار مشکل است. البته این مشکلات تنها به بازار خودرو محدود نمی‌شود و به بازارهای دیگر نظیر لوازم خانگی و دیگر صنایع نیز رسیده است.

کاکایی ادامه داد: قیمت خودرو در حال حاضر روند صعودی را در پیش گرفته است. اما سطح معاملات هم‌گام با این تحولات بالا نمی‌رود. چراکه بدنه اصلی مصرف‌کنندگان نهایی در بازار خودرو، یعنی مردم دیگر سرمایه‌ای در دست ندارند که اقدام به خرید و فروش خودرو کنند.

او تاکید کرد: در نهایت به نظر می‌رسد که رونق به‌راحتی و در کوتاه‌مدت به بازار بازنگردد. شهروندان در حال حاضر در وضیعتی قرار گرفته‌اند که سرمایه‌ خود را تا جایی که می‌توانند پیش خود نگه می‌دارند. پس این طبیعی است که دیگر اقدام به فروش خودروهایشان نکنند.

قیمت خودرو

 

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53198

ارسال نظر