آمار جدید سخنگوی دولت از رشد اقتصادی کشور

تسنیم نوشت: سخنگوی دولت گفت: رشد اقتصادی به حدود ۴.۵ درصد در یک سال اخیر رسیده است، در حالی که میانگین رشد در ده سال اخیر حدود ۰.۴ درصد بوده است.

آمار جدید سخنگوی دولت از رشد اقتصادی کشور

علی بهادری‌ جهرمی سخنگوی دولت عصر امروز در همایش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در جمع مدیران و مربیان این اتحادیه در مجتمع آفتاب حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در صورتی مدیران کشور موفق خواهند بود که بیش از آنچه بگویند، بشنوند و من بیش از آنکه سخنرانی کنم، آمده‌ام تا سخنان و نظرات را بشنوم.

بخش اول این مراسم به بیان دغدغه‌ها، نظرات و طرح سوالات حضّار گذشت و بهادری‌ جهرمی در ادامه به سوالات پاسخ داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالات گفت: پویایی، انرژی، اشراف و دقت در طرح سوالات حاضرین در جلسه نشان می‌دهد که دانش‌آموزان ما امروز چه ظرفیت گسترده‌ای هستند که باید در نظر گرفته شود. من با دیدن هر نقطه‌ای از کشور می‌بینم که مردم ما بهترین مردم هستند و شایسته تکریم و احترام بوده و شایسته بهترین‌ها هستند.

بهادری‌جهرمی افزود: برخی کشورها می‌خواهند مردم‌شان را مشغول کنند تا حواس‌شان به مسائل اصلی کشور متمرکز نشود ولی در ایران اینطور نیست و علیرغم مشکلات، همیشه اولویت بر طی مسیر پیشرفت کشور بوده است.

وی همچنین گفت: رییس‌جمهور به بنده گفتند که فقط سخنگوی دولت برای مردم نباش و بلکه سخنگوی مردم در دولت هم باش و چون وکیل هستی، در دولت وکیل‌مدافع مردم هم باش. امیدواریم بتوانیم از شرایط دولت به مردم اطلاع بدهیم و اخبار مردم را هم به دولت برسانیم. البته دولت فاصله‌ای بین خود و مردم نمی‌بیند، ولی ما وظیفه داریم این انتقال پیام دوطرفه را انجام دهیم.

سخنگوی دولت در ادامه با توجه به وقایع اخیر در کشورمان، عنوان کرد: امروز در وسط صحنه جنگی هستیم که همگی به‌خوبی در میدان بودن را درک می‌کنیم؛ روزی که رهبری معظم انقلاب پرچم جهاد تبیین را بلند کرده و تکلیف کردند و بارها در بیانیه گام دوم جوانان را خطاب اصلی قرار دادند، این جنگ را به روشنی می‌دیدند اما شاید به‌خوبی متوجه آن نبودیم ولی الان به‌خوبی این را می‌دانیم‌.

دشمن از پیشرفت‌های دولت احساس خطر می‌کند

بهادری‌جهرمی گفت: ما در منطقه و کشوری هستیم که اعتقاد پیشرویی داریم و برگ برنده‌ای به نام دین و اعتقادات داریم که حریف می‌طلبد و کسی توان مقابله با آن را ندارد؛ ما دارای مردمی مستعد و با ظرفیت و توان بوده و جغرافیایی سرشار از منابع غنی داریم و ۱۵ همسایه و تمدنی دیرینه داریم؛ دشمن برای دست‌یابی به این موارد وقت می‌گذارد و هزینه می‌کند.

وی افزود: دوره‌ای بود که خیال دشمن راحت‌تر بود و احساس می‌کرد شاید کشور ما با سرعت پیش نمی‌رود و آن زمان نیازی نبود که تمام توان خود را صرف کند تا دشمنی کند ولی در دولت سیزدهم فضا اینطور نیست و دشمن تلاش کرد تا مانع سرعت پیشرفت شود. رهبری معظم انقلاب در سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم به دستاوردهای این دولت اشاره فرموده و ایشان می‌دانند که مسیر حرکت کشور به ریل خود بازگشته و در حال حرکت است. وقتی دشمن این حرکت روی ریل را می‌بیند، احساس خطر می‌کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در حوزه تعریف هندسه قدرت جهانی، یک جنگ جدی داشته و داریم. برخی کشورها می‌خواهند معادلات را به نفع خود تغییر دهند؛ متاسفانه برخی زمان‌ها سیاست خارجی ما به نوعی بوده که خواسته یا ناخواسته هندسه قدرت به نفع آن قدرت‌ها اتفاق بیفتد و چرخش ایران در حوزه دیپلماسی و حوزه‌های سیاسی بسیار موثر بوده و این مسأله تغییر کرده است. بخشی از تغییر هندسه قدرت جهانی به دلیل تغییر در حوزه سیاست خارجی ایران است و ما به سرعت به سوی چندجانبه‌گرایی می‌رویم و دیگر یک میز موضوعات بین المللی را تعریف نمی‌کند‌.

بهادری‌ جهرمی گفت: غربی‌ها این را از سال‌ها پیش دریافته‌اند که به دنیای بدون غرب نزدیک می‌شویم؛ یکی از دلایلی که غرب تلاش می‌کند حکمرانی در فضای مجازی را تقویت کند و هرچه می‌تواند تک‌صدایی به نفع خود ایجاد کند و صدای مخالف را حذف می‌کند برای این است که می‌داند روی زمین مغلوب شده و می‌خواهد به سوی این نوع حکمرانی برود تا آینده رو به افول خود را به سوی خود برگرداند. فکر نکنیم هجمه‌ای علیه ما شد و ما در دفاع هستیم بلکه ما یک حرکت پرشتاب را کلید زدیم و دشمن در حال اقدام واکنشی به آن است و احساس خطر کرد.

وی تصریح کرد: کریدورهای جدی در حال فعال شدن است و مسیرهای خارجی را تغییر داده و شرق، خود را بدون نیاز به غرب تامین می‌کند.

رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسیده است

سخنگوی دولت بیان کرد: در حوزه داخلی اتفاقاتی افتاد که دشمن فهمید بر ریل اصلی حرکت برمی‌گردیم؛ در دوره قبل نگاه این بود که حل مشکلات بسته به توافق خارجی است. شهریور ۱۴۰۰ تورم بیش از ۶۰ درصد را داشتیم و کرونا روزانه ۷۰۰ نفر را از بین می‌برد. میانگین رشد اقتصادی در دهه قبل ۰.۴ درصد بوده است؛ قرار بود چرخ اقتصاد بچرخد ولی اتفاق نیفتاد. غرب احساس می‌کرد با این مسیر، ایران راهی جز تسلیم نخواهد داشت ولی انتخابات ۱۴۰۰ مسیر را تغییر داد. هم‌اکنون تورم ۴۰ درصد است و با اینکه مطلوب نیست ولی بهتر از تورم ۶۰ درصدی است و کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به اعضای دولت سیزدهم فرمودند دولت جدید در شرایط سختی کار خود را شروع کرد، گفت: رشد اقتصادی به حدود ۴.۵ درصد در یک سال اخیر رسیده است و این فقط در یک سال اخیر بوده و میانگین رشد در ده سال اخیر حدود ۰.۴ درصد بوده است. دشمن ریل مسیر حرکت کشور را دیده و می‌داند اتفاقاتی می‌خواهد رخ بدهد که تمام توان خود را به میان آورده است.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52483

ارسال نظر