سهام عدالتی‌ها بخوانند

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبار مورد نیاز برای برگزاری مجامع تعاونی‌های سهام عدالت اختصاص یافته است. درصدد احیا کردن این تعاونی‌ها هستیم.

سهام عدالتی‌ها بخوانند

جعفر امیرآبادی‌زاده در دیدار با محمدکاظم منزوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رفع موانع و چالش‌های تعاونی‌ها جزو اولویت وزارتخانه و مورد تاکید رئیس‌جمهور است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با تعامل مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تنها ۲۰ تا ۲۵ تولیدات تعاونی‌ها به‌صورت مستقیم صادر می‌شود، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از تولیدات تعاونی‌ها به‌صورت غیر مستقیم صادر می‌شود که باید تلاش کنیم با همکاری اتاق بازرگانی ایران این ظرفیت غیرمستقیم به مستقیم تبدیل کنیم.

امیرآبادی‌زاده بیان کرد: یک مرکز نوآوری در چهارمحال و بختیاری سند زیست‌بوم تعاون در سه بخش کشاورزی، دارویی و گردشگری را تدوین کرده است، این سند باید با تلفیق سند آمایش به مرحله اجرا در بیاید.

وی با اشاره به اینکه هدف ایجاد تعاونی‌های فراگیر در کشور، فقرزدایی است، گفت: ۷۰ درصد اعضای این تعاونی‌ها در کشور از مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و اقشار ضعیف جامعه هستند، باید از این ظرفیت در چهارمحال و بختیاری نیز استفاده شود.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعاونی‌های توسعه و عمران در شهرستان‌ها، توضیح داد: در چهارمحال و بختیاری شهرستان لردگان به‌عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است و باید در طول ۱۰ سال ۲۵۰ تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌های کشور تشکیل شود، این تعاونی‌ها می‌توانند نقش موثری در اجرای پروژه‌های اقتصادی درشهرستان باشند و ارزش افزوده آن به اعضای تعاونی برگردد، فرمانداران باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی‌های سهام عدالت در هشت سال گذشته به فراموشی سپرده شده‌اند، بیان کرد: درصدد احیا کردن این تعاونی‌ها هستیم، باید مجامع این تعاونی‌ها به‌روز شوند، همچنین اعتبار مورد نیاز برای برگزاری مجامع تعاونی‌های سهام عدالت اختصاص یافته است.

امیرآبادی‌زاده خاطرنشان کرد: عمده مشکل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه تعاونی‌ها بحث منابع مالی و سرمایه است، باید یک خط اعتباری به این منظور اختصاص پیدا کند، برخی تعاونی‌ها با مشکلات انعقاد و تمدید قرارداد مواجه هستند که باید موانع برطرف شود.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: بسیاری از استان‌ها با کمبود نیرو در چارت اداری مواجه هستند که باید در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها برای این مسئله تصمیم اتخاذ شود./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52407

ارسال نظر