خاندوزی خطاب به قالیباف: آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته‌اند

وزیر اقتصاد گفت: دغدغه رییس مجلس در زمینه تسهیلات اشتغالزایی را درک می‌کنم، اما بیش از یک سال است آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته‌اند.

خاندوزی خطاب به قالیباف: آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته‌اند

وزیر اقتصاد در واکنش به سخنان روز گذشته رییس مجلس گفت: آن اظهار نظر خیلی تعجب‌انگیز بود اما امیدوارم دوستان برای جلوبردن کارهای عقب‌مانده کمک کنند تا بر زبان آوردن عباراتی که تفرقه و دوگانگی بین قوا را القاء می‌کند.

 احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دغدغه رییس مجلس در زمینه تسهیلات اشتغالزایی را درک می‌کنم، اما بیش از یک سال است آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته‌اند. من از موضع‌گیری آقای رئیس مجلس هم تعجب کردم چون دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی رسماً اعلام کرده در حالی که تا سال ۹۹ عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ قریب ده درصد بوده ما در یک سال گذشته ۱۰۲ درصد عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ داشته‌ایم.

وی افزود: یعنی از مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان که مجموعه بودجه‌ای است که به تسهیلات اشتغالزایی اختصاص یافته، به دلیل اهرم‌کردن با منابع بانکی، ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی قرار دارد که این در تاریخ عملکرد تسهیلات اشتغالزایی بی‌سابقه است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: بنابراین این اظهار نظر خیلی برای من تعجب‌انگیز بود. امیدوارم دوستان برای برخی کارهای عقب‌مانده که باید جلو برود تا عباراتی که  القاء تفرقه و دوگانگی بین قوا می‌کند را بر زبان بیاورند.

خاندوزی ادامه داد: ما یک لایحه دوفوریتی در آذر سال ۱۴۰۰ ارسال کردیم تا قوانین مربوط به اموال تملیکی کشور اصلاح شود که یعنی تقاضای بررسی ظرف ۷۲ ساعت اما تا امروز که بیش از ۳۰۰ روز گذشته هنوز آن لایحه دوفوریتی اعلام وصول نشده است و امیدواریم حرکت‌ها به سمت همگرایی با حل مشکلات کشور حرکت کند تا القاء اختلاف بین قوا.

روز گذشته محمدباقر قالیباف در جریان حضور وزیر اقتصاد در مجلس خطاب به وی گفته بود: آقای خاندوزی شما یا خسته شدید یا رودربایستی دارید؛ انتظار می‌رود که شما مطالبه‌گرایانه پیگیری کنید همانطور که پارسال این اقدام را انجام می‌دادید.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52386

ارسال نظر