طلای جهانی چقدر شد؟

قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش ۵ دلار و ۱۲ سنتی به ۱۶۷۶.۷۵ دلار در هر اونس رسید.

طلای جهانی چقدر شد؟

به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت طلا در جلسه معاملاتی گذشته به شدت افزایش یافت و برخی از سرمایه‌گذاران به برداشت سود اقدام کردند، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت، اما در عین حال، بازارها در انتظار انتشار آمریکا نرخ تورم این ماه فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی در مورد افزایش نرخ بهره بانکی این کشور به دست بیاورند.

هر اونس طلا با ۵ دلار و ۱۲ سنت کاهش ۱۶۷۶.۷۵ دلار فروخته شد.

دنیل هثورن، تحلیلگر بازار گفت، به نظر می رسد، نوسانات امروز، افزایش شدید روز جمعه را اصلاح کرده است.

وی افزود، یک شاخص مصرف کننده ملایم تر، دوباره معاملات ریسک پذیر را فعال می کند و این به قیمت طلا کمک می‌کند تا افزایش یابد.

با انتشار آماری در مورد افزایش نرخ بیکاری در ماه اکتبر در آمریکا، ارزش دلار کاهش یافت و قیمت طلا در روز جمعه بیش از ۳ درصد افزایش یافت و بهترین روز از مارس ۲۰۲۰ را ثبت کرد.

هثورن  افزود: «در حالی که آمارها تصویر واضحی از چگونگی پیشرفت بازار کار ارائه نمی‌دهند، ما شاهد افزایش بیکاری بودیم که بر ایجاد حس ریسک پذیری در بازار دامن می زند.»

اکنون تمامی چشم ها به انتشار آمار شاخص مصرف کننده آمریکا در روز پنج شنبه دوخته شده است.

هرچند طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود اما افزایش نرخ بهره هزینه های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را افزایش می‌دهد.

چهار سیاست‌گذار فدرال رزرو آمریکا روز جمعه اشاره کردند، با وجود آمار قوی فرصت های شغلی آمریکا، این بانک در نشست سیاست‌گذاری بعدی خود هنوز امکان بررسی یک افزایش کوچک نرخ بهره را دارد.

جیووانی استانوو، تحلیلگر UBS گفت، با این حال، آمار شاخص مصرف کننده که منتشر شود، مشخص خواهد کرد که این افزایش کوچک خواهد بود یا بزرگ. با این حال، از آنجایی که نرخ بهره در آمریکا همچنان در حال افزایش است، قیمت طلا تحت فشار کاهشی قرار دارد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51960

ارسال نظر