خبر خوب مالیاتی محسن رضایی | نرخ مالیات افزایش نمی‌یابد

محسن رضایی درباره درآمد‌های مالیاتی بودجه و نرخ مالیات 1401 توضیحات جدیدی داد.

خبر خوب مالیاتی محسن رضایی | نرخ مالیات افزایش نمی‌یابد

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد: در دولت جدید بنا داریم بهای بیشتری به نوآوری خلاقیت بدهیم چرا که پشتوانه اصلی جهش اقتصادی نوآوری، خلاقیت و محصول آن یعنی فناوری است. هر چه در این حوزه پیشرفت داشته باشیم در پایین دست که محصولات صنعتی است نتیجه چند برابری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: یارانه ۸۰۰ هزار تومانی محسن رضایی | مبلغ دقیق یارانه‌ جدید | مشمولان دریافت یارانه نقدی جدید چه کسانی هستند؟

او درباره درآمد‌های مالیاتی بودجه بیان کرد: پایه‌های مالیاتی افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه فرار‌های مالیاتی کنترل می‌شوند، همچنین پایه‌های جدید مالیاتی خواهیم داشت ماننده مالیات بر مجموع درآمد‌ها اینطور نیست که نرخ مالیات افراد بالا برود یا از صنعتگران مالیات بیشتری بگیریم بلکه قصد داریم جلوی فرار‌های مالیاتی را بگیریم. افراد زیادی هستند شفاف و روشن هم خدمت می‌کنند و هم مالیات می‌دهند، اما عده‌ای با سفته بازی فعالیت می‌کنند و مالیات هم نمی‌دهند؛ این ظلم به فعالان اقتصادی شفاف است.

رضایی گفت: مالیات بر مجموعه درآمد در مجلس در حال پیگیری است. مساله دوم جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و افزایش شفافیت است. مساله سوم هم فعال سازی سامانه‌های مربوط این حوزه در وزارت اقتصاد است که تا امروز فعال نبوده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5167

ارسال نظر