ماجرای درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات از جیب مردم

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات از افزایش آبونمان تلفن ثابت، کذب است

ماجرای درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات از جیب مردم

شهریور سال جاری مصوبه «دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت» توسط ستاد تنظیم بازار به شرکت مخابرات ابلاغ شد که بر اساس آن دستورالعمل، مبلغ ۲۰ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین تلفن ثابت شهر تهران، ۱۵ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین سایر مراکز استان‌ها و ۱۰ هزار تومان برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است. این مبلغ در ازای دریافت مکالمه رایگان درون شهری، برون شهری یا تلفن همراه است.

«محمدرضا بیدخام» مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران درباره این جزئیات این خبر گفت: خبری که منتشر شد بر این نکته اشاره دارد که شرکت مخابرات به واسطه ۲۰ هزار تومانی که از شهریور در قبوض مشترکان تلفن ثابت ساکن تهران درج شده ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد؛ این خبر از اساس کذب است.

وی افزود: در این خبر آمده است که شرکت مخابرات ۳۷ میلیون مشترک فعال دارد، در حالی که بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، شرکت مخابرات ۲۹ میلیون و ۳۶۴ هزار خط دایری با مشترک فعال دارد.

درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات از افزایش آبونمان تلفن ثابت، کذب است

بیدخام تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد تنظیم بازار به مخابرات، برای هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در شهر تهران ۲۰ هزار تومان هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی درنظر گرفته شده است و این مبلغ ارتباطی به آبونه ندارد. طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار که به عنوان دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت به مخابرات ابلاغ شد، مشترکین تلفن ثابت در شهر تهران در ازای پرداخت ۲۰ هزار تومان، چهار هزار و ۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۵۹۲ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۳۱۲ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند.

وی درباره وضعیت دیگر استان‌های کشور گفت: برای سایر مراکز استان‌ها این مبلغ ۱۵ هزار تومان درنظر گرفته شده و ازای پرداخت آن، سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند. برای سایر شهرها این مبلغ ۱۰ هزار تومان است که در با پرداخت آن مشترک ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند. برای روستاها نیز هیچ مبلغی درنظر گرفته نشده است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51546

ارسال نظر