شوک بزرگ به بازارهای جهانی/ قیمت طلا ریخت

بانک مرکزی آمریکا همانطور که بازارها پیش بینی می کردند برای مبارزه با تورم بی سابقه در 40 سال اخیر نرخ بهره را 75 صدم درصد افزایش داد اما از نظر تحلیل گران سیگنال احتمال کاهش سرعت گام های بعدی را نیز به بازارها مخابره کرد.

شوک بزرگ به بازارهای جهانی/ قیمت طلا ریخت

جسله ای که بازارهای جهان در انتظار بودند برگزار شد و فدرال رزرو برای چهارمین بار متوالی نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد افزایش داد.

بانک مرکزی آمریکا همانطور که بازارها پیش بینی می کردند برای مبارزه با تورم بی سابقه در ۴۰ سال اخیر نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد افزایش داد اما از نظر تحلیل گران سیگنال احتمال کاهش سرعت گام های بعدی را نیز به بازارها مخابره کرد.

جرومی پاول سکان دار فدرال رزرو در سخنان خود گفت کاهش سرعت رشد نرخ بهره می تواند به همین زودی و در جلسه ماه آینده ( دسامبر) رخ دهد اما او در خلال این صحبت ها هشدار داد که هنوز ابهامات گسترده ای درباره اینکه مقصد نهایی نرخ بهره کجا باید باشد وجود دارد. پاول در این باره گفت نرخ بهره هدف نهایی احتمال دارد بالاتر از آخرین تخمین سیاست‌گذاران اقتصادی باشد که در ماه سپتامبر امسال مشخص شده بود.

پاول در حالی که تصمیم افزایش سه چهارم واحدی نرخ بهره را اعلام می کرد عنوان کرد که زمان ارزیابی تغییر سرعت افزایش نرخ بهره در حال فرا رسیدن است. این زمان می تواند جلسه بعدی یا جلسه بعد از آن باشد و هنوز تصمیم مشخصی راجع به این موضوع گرفته نشده است.

او اعلام کرد که با این وجود فدرال رزرو مصمم است که نرخ بهره را به سطح ۲ درصد برگرداند. با این وجود تغییر لحن فدرال رزرو در این جلسه نسبت به جلسات قبلی به وضوح مشخص بود.

واکنش اولیه بازار طلا به جلسه فدرال رزرو ریزش ۷۵ صدم درصدی قیمت بود که با این حساب قیمت هر اونس طلا به محدوده ۱۶۳۵ دلار رسید. با اینکه افزایش مجدد قابل توجه نرخ بهره ضربه جدیدی به بازار وارد آورده است، اما تغییر لحن فدرال رزرو در صورتی که در جلسات بعدی محقق شود می تواند امیدهای صعود قیمت طلا را افزایش دهد.

 

 

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50913

ارسال نظر