خبر مهم ایران خودرو برای خریداران خودرو

خطیبی با بیان اینکه تا پایان سال هر ماه یک محصول جدید از سوی این شرکت عرضه می‌شود، افزود: از دیگر محصولات ایران خودرو از گروه ایران دیزل، مینی‌بوس برقی است.

خبر مهم ایران خودرو برای خریداران خودرو

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد: ایران خودرو در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ هزار خودرو بیشتر تحویل مشتریان داده است و هم اینک نزدیک به ۵۰ هزار دستگاه تولید در ماه دارد.

او اضافه کرد: پارسال در همین زمان ایران خودرو در تحویل ۳۵ هزار دستگاه خودرو تاخیر داشت به این معنا که از زمان تحویل به موقع خودرو‌ها گذشته بود که به هر دلیلی در پارکینگ مانده بود، اما اکنون تحویل خودرو‌ها به موقع در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو آغاز شد

مدیرعامل ایران خودرو گفت: امسال ایران خودرو باید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر از سال گذشته تولید کند، اما میزان تعهداتش در تولید ۶۰ هزار دستگاه کمتر از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که وضعیت اقتصاد ایران خودرو بهتر از سال قبل است.

خطیبی افزود: امروز شرکت ایران خودرو خراسان سومین محصول شرکت «هایما» در ایران را به نام «هایما ۸ اس» به تولید انبوه رسانده است که این محصول یکی از پرامکانات‌ترین خودرو‌های شاسی بلندی است که در ایران و خاورمیانه تولید می‌شود که هشت رنگ متنوع دارد و در سال آینده تنوع رنگ آن به ۱۴ مورد خواهد رسید.

وی ادامه داد: تا پایان سال، پنج هزار دستگاه از هایما ۸ اس تولید می‌شود و براساس برنامه ریزی انجام گرفته و توافقی که با شرکت هایما شده است از دی ماه امسال تا دی ماه سال ۱۴۰۲، ۶۰ هزار خودرو از محصولات هایما در گروه صنعتی ایران خودرو تولید خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: علاوه بر هایما ۵ اس و ۷ اس، بهمن ماه امسال خودرو جدید دیگری با نام ۷ ایکس از شرکت هایما در ایران خودرو تولید می‌شود که در نوع خود بی نظیر بوده و بسیار باکیفیت است.

خطیبی با بیان اینکه تا پایان سال هر ماه یک محصول جدید از سوی این شرکت عرضه می‌شود، افزود: از دیگر محصولات ایران خودرو از گروه ایران دیزل، مینی بوس برقی است.

وی اضافه کرد: اردیبهشت یا خرداد ماه سال آینده خودروی ایران مووی کا ۱۲۵ که تولید صنعتی آن شروع شده و باید آزمایش‌های خود را پشت سر بگذارند، به تولید انبوه خواهد رسید و تجاری‌سازی طرح «تی ام ۲۱» نیز از مرداد ماه سال آینده در ایران خودرو آغاز می‌شود.

خطیبی در پاسخ به سوالی در خصوص معوقات ایران خودرو به قطعه سازان گفت: از اردیبهشت ماه امسال پرداخت مطالبات قطعه سازان منظم شده، البته بعد از آن یکی ۲ ماه شرایط مطلوب نبود، اما بعد شرایط تغییر کرده و اکنون یک رضایتمندی نسبی بین قطعه سازان به وجود آمده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50778

ارسال نظر