خبر تازه از وام ۲۰۰ میلیونی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان به اقدامات بنیاد مسکن در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: تعهد سالانه ما ساخت هفت هزار واحد مسکونی بود و از مهر ماه گذشته که روند کار آغاز شده در سه روش مسکن محرومان، بافت های فرسوده روستایی و مسکن روستایی اقدام کردیم.

خبر تازه از وام ۲۰۰ میلیونی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان درباره آخرین وضعیت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی توضیحاتی ارائه کرد.

سید محمد حسینی اظهار کرد: عملکرد استان گلستان در حوزه اخذ پروانه از مجموع یک هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی که در استان در حال انجام است در مقایسه با  سایر استان ها ۷۱.۸ درصد پیشرفت کشوری دارد و پیشرفت این مهم در سطح استان به ۹۳ درصد رسیده، همچنین رد حوزه معرفی به بانک نیز میانگین اقدام کشوری ۷۵.۵ درصد است که این مهم در استان گلستان بیش از ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: در حالی که در بخش انعقاد قرارداد میانگین عملکرد کشور ۴۶.۴ درصد است با حمایت بانک مسکن ۷۳ درصد از پرونده های ارسالی در استان گلستان منجر به انعقاد قرارداد شده و پیشرفت فیزیکی نیز در نتیجه آورده و تسهیلات بانکی حاصل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه در بخش شروع عملیات اجرایی نیز پروژه های بنیاد مسکن در کشور به ۷۸.۸ درصد رسیده که این مهم در استان گلستان به بیش از ۹۵ درصد رسید، تصریح کرد: همچنین در حالی که میانگین کشوری در بخش فونداسیون ۴۶ درصد است این مهم در استان به ۵۲ درصد رسیده که نشانه هم‌افزایی مطلوب دستگاه های اجرایی در گلستان است.

حسینی با بیان اینکه بنیاد مسکن گلستان آمادگی دارد ساخت ۲ هزار واحد مسکونی دیگر را در شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر را برعهده بگیرد، تأکید کرد: راه و شهرسازی در برخی از شهرها اخیراً زمین را به ما تحویل دادند که نیاز است فرمانداران در صدور پروانه ها، نظام مهندسی و حوزه بانکی به ما کمک کنند و در مقابل ما هم قول می دهیم این پروژه ها قبل از آغاز فصل سرما آغاز شود.

به گفته وی، در گمیشان یک زمین ۶۵ هکتاری تحویل ما شد که با توجه به تقاضای مردم این شهر قرار است پروژه های یک طبقه و حیاط‌دار در آن ساخته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان به اقدامات بنیاد مسکن در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: در حوزه روستایی صفر تا صد سیاست‌گذاری و برنامه ریزی ساخت مسکن از سوی راه و شهرسازی به بنیاد مسکن محول شده و در این بخش اقدامات مختلفی را انجام داده‌ایم. تعهد سالانه ما ساخت هفت هزار واحد مسکونی بود و از مهر ماه گذشته که روند کار آغاز شده در سه روش مسکن محرومان، بافت های فرسوده روستایی و مسکن روستایی اقدام کردیم.

حسینی با بیان اینکه تاکنون نقشه های بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی توسط نظام فنی روستایی تهیه و طراحی شده و پروانه آن توسط دهیاران صادر شده است، گفت: ۲۴۰ ناظر و ۱۱۰ دفتر طراحی وجود دارد که طراحی ساختمان را متناسب با ذائقه متقاضیان انجام‌ می دهند.

وی با بیان اینکه ۱۰ ماه است که منتظر تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیونی تومانی بودیم و همین ابلاغ دیرهنگام عملکرد ما را کاهش داده است، بیان کرد: وام ۲۰۰ میلیونی روستایی هفته گذشته ابلاغ شده و البته موانعی هم وجود داشت که استاندار گلستان نامه مستند و خوبی را به وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کردند و امیدواریم با رفع موانع موجود، روستاییان گلستانی بتوانند تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان رتبه گلستان در طرح نهضت ملی مسکن در بخش مسکن روستایی را پنجم اعلام کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در تأمین زمین موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن، یادآور شد: تقریباً بیش از ۸۰ درصد اراضی چهار ساله طرح نهضت مسکن در محل اراضی ملی و دولتی گلستان شناسایی شده و به سرعت در حال تحویل به بنیاد مسکن است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50565

  • صادق

    من دیروز از بنیاد مسکن پرسیدم میگه ابلاغیه اومده اما تا زمینت سند نداشته باشه وام نمیدن!!!!
    مگه زمین مسکونی روستاها سند هم دارن؟؟

ارسال نظر