شرایط دریافت زمین و مسکن جانبازان و ایثارگران اعلام شد

وزیری گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر اعم از جانبازان و ایثارگران ۲۵ درصد به بالا، فرزندان و همسران شهدا در گلستان متقاضی طرح دریافت زمین مسکن ملی هستند. البته تعدادی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا طی سال‌های گذشته از زمین شهری و یا مسکونی استفاده کردند که دیگر مشمول این طرح نمی‌شوند.

شرایط دریافت زمین و مسکن جانبازان و ایثارگران اعلام شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان شرایط تامین مسکن جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسران شهدا در طرح نهضت ملی مسکن را تشریح کرد.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مقرر شده بود در قالب دستور اقدام مشترک ساماندهی تأمین مسکن جامعه هدف ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا بر اساس ماده ۳ و ۷ قانون جامع ایثارگران زمین برای ساخت مسکن در اختیار بنیاد شهید قرار می‌گیرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی تقسیم‌بندی و به‌صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به واجدان شرایط واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به اینکه این طرح در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در طرح جامع خدمات‌رسانی ایثارگران در حوزه مسکن، وزارت راه و بنیاد شهید و امور ایثارگران یک قطعه زمین به متقاضیان ایثارگر واگذار می‌شود.

اسرافیل وزیری ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که از سال گذشته بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و راه و شهرسازی منعقد شده در شهر گرگان واگذاری زمین به یک هزار و ۵۰۰ ایثارگر و در شهر بندرترکمن به ۲۴۹ ایثارگر ابلاغ شده تا مشکل ایثارگران در بخش مسکن حل شود البته این مهم هنوز در شرق گلستان از علی آبادکتول تا مراوه‌تپه محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: تمامی ایثارگران و جانبازان ۲۵ درصد به بالا که ۱۴ هزار نفر را شامل می‌شوند و همچنین فرزندان شهدا مشمول قانون بهره‌مندی از مسکن ملی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تأکید کرد: همچنین براساس برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی کسانی که جزو سه دهک پایین جامعه هم هستند از عواید این طرح بهره‌مند خواهند شد که ایثارگران سه دهک نخست نیز می‌توانند از مزیت این دستورالعمل استفاده کنند.

وزیری بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر اعم از جانبازان و ایثارگران ۲۵ درصد به بالا، فرزندان و همسران شهدا در گلستان متقاضی طرح دریافت زمین مسکن ملی هستند. البته تعدادی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا طی سال‌های گذشته از زمین شهری و یا مسکونی استفاده کردند که دیگر مشمول این طرح نمی‌شوند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50564

ارسال نظر