نحوه پرداخت و استعلام خلافی خودرو

روش‌های متفاوتی برای گرفتن استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد. از مهم‌ترین روش‌هایی که می‌توان توسط آن‌ها از میزان خلافی خودرو آگاه شد، می‌توان به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰، استفاده از اپلیکیشن‌های متفاوت، مراجعه به سایت پلیس راهور، استفاده از سامانه پیامکی و کد (USSD) اشاره کرد.

نحوه پرداخت و استعلام خلافی خودرو

در این مطلب قصد داریم در خصوص روش های استعلام گرفتن خلافی خودرو نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

شاید بسیاری افراد در هنگام مرتکب شدن خلاف‌های رانندگی متوجه این امر نشوند. به همین دلیل لازم است تمام افراد هر چند وقت یک‌بار از میزان خلافی خود مطلع شوند تا هم به صورت یکباره مجبور نشوند هزینه زیادی را برای خلافی‌هایی که در طول زمان روی هم جمع شده است پرداخت کند و هم این که با مشکلاتی مانند توقیف ماشین توسط پلیس مواجه نشوند.

در این مطلب قصد داریم در خصوص روش‌های استعلام گرفتن خلافی خودرو نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

روش‌های گرفتن استعلام خلافی خودرو

روش‌های متفاوتی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارند. روش‌های استعلام گرفتن خلافی خودرو عبارتند از:

۱. مراجعه به مراکز پلیس +۱۰

اولین روش استعلام خلافی خودرو، مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ است. افراد با مراجعه به این مراکز و در دست داشتن کارت ماشین می‌توانند با پرداخت اندکی هزینه، خلافی ماشین را دریافت کنند. پس از آن می‌توان خلافی خودرو را در همان مراکز پرداخت نمود و با خیال راحت از عدم وجود خلافی رانندگی کرد.

۲. دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک

روش دیگر، استفاده از پیامک برای این کار است. برای استفاده از این روش باید کد (VIN) را به شماره ۱۱۰۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. پس از ارسال این پیامک، یک پیامک حاوی شناسه پرداخت و قبض دریافت خواهید کرد. با استفاده از این شناسه پرداخت و قبض می‌توانید از طریق دستگاه‌های خودپرداز، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی، جریمه خود را پرداخت کنید.

۳. استفاده از کد (USSD)

یکی دیگر از روش‌ها، استفاده از کد (USSD) است. برای استفاده از این روش باید با گوشی شماره ستاره، ۱۱۰، مربع (*۱۱۰#) را شماره‌گیری کنید. پس از آن منویی روی صفحه گوشی شما ظاهر می‌شود که در آن دو گزینه زیر وجود دارد.

پس از آن عدد باید عدد ۱ را برای سامانه ارسال کرد. مرحله بعد درج کد (VIN) و شماره ۱۷ رقمی پشت کارت ماشین است. توجه داشته باشید که در زمان تایپ این شماره، زبان کیبورد گوشی شما باید انگلیسی باشد.

با انجام این کار، به مرحله بعد خواهید رفت که در آنجا می‌توانید میزان جریمه خود را مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید این جریمه را پرداخت و تسویه نمایید.

۴. سایت پلیس راهور

برای این که بتوانید خلافی ماشین را استعلام بگیرید، می‌توانید از خدمات سایت پلیس راهور نیز استفاده کنید. برای این کار باید وارد سایت پلیس راهور شوید. پس از آن قسمت استعلام خلافی خودرو را پیدا و آن را انتخاب کنید. پس از این که به این قسمت وارد شدید، باید بارکد موجود روی کارت خودرو را در قسمت مربوطه وارد کنید تا فهرست تخلفات شما نمایش داده شود. اکنون می‌توانید خلافی خودرو را به صورت کامل یا انتخابی پرداخت کرد.

البته توجه داشته باشید که سایت پلیس راهور کاملاً به روز نیست و خلافی‌های یک هفته گذشته را نمایش نمی‌دهد. به همین دلیل شاید پس از پرداخت تمام خلافی‌ها، میزان جریمه واقعی شما صفر نشده باشد.

۵. اپلیکیشن‌های متفاوت

این روزها اپلیکیشن‌های متفاوتی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارند. برخی از بهترین برنامه‌هایی که برای این کار وجود دارد، عبارتند از:

استعلام خلافی خودرو

خلافی خودرو

فرمون

خلافی. پلیس +۱۰

پلیس من (اپلیکیشنی که می‌توان توسط آن به بسیاری از خدمات دفاتر پلیس +۱۰ به صورت آنلاین دسترسی داشت)

نحوه پرداخت خلافی خودرو

پس از آن که از میزان خلافی خود مطلع شدید، می‌توانید آن را به روش‌های متفاوت پرداخت کنید. برخی از مهم‌ترین روش‌های پرداخت خلافی ماشین عبارتند از:

۱. استفاده از عابربانک

یکی از روش‌های پرداخت خلافی، استفاده از عابربانک، بانک‌های ملی، سپه، رفاه، پاسارگاد، سینا، دی، حکمت، توسعه تعاون و پارسیان است. برای پرداخت خلافی با استفاده از عابربانک، باید شناسه قبض جریمه و خلافی را داشته باشید. پس از آن با استفاده از عابر بانک این بانک‌ها می‌توان به راحتی جریمه‌های خود را پرداخت کنید.

۲. سایت راهور

روش دیگری که برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد، استفاده از سایت پلیس راهور است. همان‌طور که گفتیم در این سایت می‌توان خلافی‌ها را به صورت موردی یا تسویه کامل پرداخت کرد.

۳. استفاده از کد (USSD)

در قسمت مربوط به کد (USSD) بیان کردیم که پس از این که از میزان جریمه خودرو مطلع شدید، می‌توانید به مرحله بعد آن بروید و جریمه خود را پرداخت کنید.

۴. اپلیکیشن‌های متفاوت

اپلیکیشن‌هایی برای استعلام و پرداخت خلافی وجود دارد که در این مطلب به چند نمونه از آن‌ها اشاره کردیم. البته اپلیکیشن‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد و می‌توانید با استفاده از آن‌ها، جریمه خود را پرداخت کنید.

روش‌های متفاوتی برای گرفتن استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد. از مهم‌ترین روش‌هایی که می‌توان توسط آن‌ها از میزان خلافی خودرو آگاه شد، می‌توان به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰، استفاده از اپلیکیشن‌های متفاوت، مراجعه به سایت پلیس راهور، استفاده از سامانه پیامکی و کد (USSD) اشاره کرد.

همچنین با استفاده از روش‌هایی مانند مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰، استفاده از اپلیکیشن‌های متفاوت، مراجعه به سایت پلیس راهور، استفاده از دستگاه‌های عابر بانک برخی بانک‌ها و کد (USSD) خلافی خود را پرداخت کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49251

ارسال نظر