جزئیات سهام عدالت جاماندگان از زبان خاندوزی/ 10 میلیون سهم به ازای هر نفر

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را بدهد، حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است و از این بابت ۹۰ هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

جزئیات سهام عدالت جاماندگان از زبان خاندوزی/ 10 میلیون سهم به ازای هر نفر

وزیر اقتصاد و امور دارایی آخرین تصمیمات دولت را در حوزه جاماندگان سهام عدالت را تشریح کرد.

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت جاماندگان سهام عدالت، اظهار کرد: به جهت اینکه این تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است، دولت مصوبه ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ده میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این امر منتظر تاییدیه مجلس است. اگر ایرادی گرفته نشود رسما ابلاغ و در ماه‌های بعد اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت شش دهک اول درآمدی دیگر، گفت: با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را بدهد، حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است و از این بابت ۹۰ هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

خاندوزی تأکید کرد: پس از حل و فصل مسئله بازنشستگان، میزان باقی مانده در اختیار شش دهک قرار می‌گیرد. به محض آنکه ۹۰ هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی  اختصاص پیدا کند در مورد باقی مانده سهام مصوبه خواهیم داد.

 

منبع: ایسنا

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47773

ارسال نظر