کالابرگ کالاهای اساسی رسما منتفی شد

با توجه به اینکه مردم برای این رقم یارانه حساب کردند و یارانه را صرف کالای اساسی می‌کنند؛ مثلاً خیلی‌ها صرف هزینه آموزش، ایاب و ذهاب و در واقع برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، درحال حاضر حذف این رقم و تبدیل به کالابرگ در دولت منتفی شده است.

کالابرگ کالاهای اساسی رسما منتفی شد

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: مجلس در بودجه پیشنهاد داد که یک مبلغی را به مردم پرداخت شود، پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه این بود که به جای مبلغ نقدی کالابرگ به مردم پرداخت شود که به طور خاص صرف تامین کالا‌های اساسی مردم شود، اما دولت تصمیم گرفت که این مبلغ کالابرگ و یارانه را به صورت ۳۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ تومان هزار پرداخت کند.

او افزود: با توجه به اینکه مردم برای این رقم یارانه حساب کردند و یارانه را صرف کالای اساسی می‌کنند؛ مثلاً خیلی‌ها صرف هزینه آموزش، ایاب و ذهاب و در واقع برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، درحال حاضر حذف این رقم و تبدیل به کالابرگ در دولت منتفی و در مجلس نیز کسی به دنبال این موضوع نیست.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ادامه داد: ما در قانون این اجازه را به دولت داده ایم فقط در یک صورت اگر دولت بخواهد بسته معیشتی جدید اضافه به مبالغ پرداختی کنونی تحت عنوان بسته معیشتی به افراد و گروه‌های خاصی بدهد می‌تواند کالابرگ برای این مورد خاص دوباره منتشر کند.

زنگنه بیان کرد: اما اینکه یارانه نقدی حذف و تبدیل به کالابرگ شود تقریباً در سال ۱۴۰۰ منتفی و همین بحث نقدینگی تا آخر سال با توجه به اینکه منابع مالی آن در مجلس پیش بینی شده است پرداخت خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47760

ارسال نظر