ثبت‌نام یارانه جدید رئیسی | اعلام زمان واریز یارانه جدید | واریز یارانه ۵۰۰ هزار تومانی برای این خانوارها

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها زمان واریز بیست و هفتمین مرحله یارانه معیشتی را اعلام کرد.

ثبت‌نام یارانه جدید رئیسی | اعلام زمان واریز یارانه جدید | واریز یارانه ۵۰۰ هزار تومانی برای این خانوارها

وعده آذر ماهی محسن رضایی به دی ماه رسید و بمب یارانه ای دولت اعلام شد. معاون اقتصادی رئیس جمهور از خبر خوش آذرماه رونمایی کرد و گفته از ابتدای دی ماه مبلغ یارانه‌ها دو برابر می‌شود و برای یک خانوار ۴ نفره به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. با این حال وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارات وی را تکذیب کرد! در صورتی که این خبر قطعیت یابد، مشمولان یارانه جدید همان افرادی هستند که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند. دولت قرار است سال آینده سه یارانه نقدی به مردم پرداخت کند؛ یارانه نقدی، یارانه معیشتی و یارانه جدید از ۹۰ هزار تومان  تا ۱۲۰ هزار تومان. با این حساب مجموع یارانه دریافتی یک خانوار چهار نفره  بین ۴۸۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

زمان واریز یارانه معیشتی بهمن ماه

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد بیست و هفتمین مرحله یارانه معیشتی (بهمن ماه ۱۴۰۰) ساعت ۲۴ روز یکشنبه (۱۰ بهمن ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، «امید حاجتی» افزود: بیست و هفتمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز یکشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گفته وی، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

همچنین، چهاردهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوار‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

واریز یارانه ۵۰۰ هزار تومانی در صورت حذف ارز ترجیحی

محمدرضا میرتاج‌الدینی در خصوص راهکارهای دولت برای جبران حذف ارز ترجیحی گفت: در صورت حذف ارز ترجیحی، دولت یارانه مستقیم و جبرانی برای مردم در نظر خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه‌ها نیست اظهار داشت: حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه پنهان، حذف واسطه‌ها و اختصاص این یارانه به مردم است.

وی اظهار داشت: دولت سناریوهای مختلفی برای کمک به مردم دارد، در گام اول میزان هزینه مردم برای تامین کالاهای اساسی به صورت کارشناسی محاسبه شده و  میانگین هزینه‌ها تعیین می‌شود.

رییس کمیته هدفمندی یارانه‌های کمیسیون تلفیق ادامه داد: سناریوی اول این است که تا زمانی که زیرساخت‌های لازم ایجاد شود، یارانه نقدی به مردم اختصاص می‌یابد و پس از اینکه زیرساخت‌های لازم فراهم شد، کارت‌های یارانه‌ای یا کالابرگ به سرپرست خانوارها اختصاص می یابد.

میرتاج الدینی در توضیح این مطلب گفت: در این سناریو دولت ۲۵ قلم از کالاهای مایحتاج عمومی و ضروری زندگی خانوار را تعیین می‌کند و اعتباری  را به صورت ماهانه در کارت یارانه سرپرست خانواده شارژ می‌کند. خانواده‌ها می‌توانند این کالاها را از فروشگاه‌های دارای کارت خوان با قیمت‌هایی که دولت اعلام خواهد کرد، خریداری کنند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: این فروشگاه‌ها نیز برای مراجعه بیشتر مردم رقابت می‌کنند و فروشگاه‌هایی که تخفیف بیشتری بدهند از سوی دولت به مردم معرفی خواهند شد. این اقدام  موجب می‌شود، برای کاهش قیمت‌ها بین فروشگاه‌ها رقابت ایجاد شود. مردم به راحتی خواهند توانست کالاها را با قیمت مصوب دولت تهیه کنند.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در این ساز و کار مردم اختیار دارند که از اعتبار این کارت برای خرید هر کالایی که می‌خواهند استفاده کنند.

وی در توضیح سناریو اعطای کالابرگ به مردم گفت: در این سناریو از طریق کالابرگ یا کارت اعتباری مردم کالاهای مورد نیاز را می‌توانند از طریق فروشگاه های سراسر کشور خریداری کنند.

بر اساس اخبار واصله هفته گذشته نمایندگان مجلس در اصلاحیه‌ای که به لایحه بودجه ۱۴۰۰ وارد کرده‌اند، میزان ۶۶ هزار میلیارد تومان را که پیش از این مربوط به صندوق توسعه و پیشرفت بود، به جداول تبصره ۱۴ قانون بودجه (تبصره هدفمندی یارانه‌ها) به منظور اعطای یارانه به مردم در قبال حذف ارز ۴۲۰۰ اضافه کرده‌اند.

این میزان برابر با اعطای یارانه حدوداً ۱۰۰ هزار تومانی به ۶ دهک اول معادل ۶۵ میلیون نفر است و اضافه کردن آن به جداول قانون بودجه به معنای اعطای قطعی یارانه به مردم در طول سال است. لازم به ذکر است در لایحه اعطایی دولت به مجلس علی‌رغم حذف ارز ۴۲۰۰، یارانه‌ای برای مردم در نظر گرفته نشده بود.

در همین رابطه محسن امینی، کارشناس اقتصادی گفت: یک نکته بسیار مهم این است که دولت به تمام مردمی که تاکنون یارانه می‌گرفتند یارانه را بدهد. یعنی به دهک ۷، ۸ و ۹ هم باید یارانه حداقل ۱۳۰ هزار تومانی تعلق بگیرد تا قدرت خرید جبران شود.

وی افزود: مبنای منابع تبصره ۱۴ این بود که نصف درآمدهای آن به مردم برسد ولی اکنون این میزان به زیر ۱۵ درصد رسیده و دولت باید با برگرداندن منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها معیشت خانوار را تقویت کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تحریک تقاضا می‌تواند منجر به تحریک عرضه و خروج اقتصاد از رکود شود، افزود: در بودجه آینده منابع خوبی به تبصره ۱۴ اضافه می‌شود و مصارف اضافی هم که آمده و دولت می‌تواند از بودجه خودش برای آن‌ها هزینه کند، باید از این جدول حذف شود.

امینی خاطرنشان کرد: فقط با منابع حاصل از ارز ۴۲۰۰ می‌توان یارانه ۲۵۰ هزار تومانی و با اصلاح تبصره ۱۴ این میزان می‌تواند به ۵۰۰ هزار تومان برای همه مردم و یا در حالت حداقلی به دهک‌های پایین برسد.

وی در پایان تأکید کرد: دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ میزان حداقل ۲۴۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست می‌آورد که با محاسبه یارانه فعلی نهایتاً ۸۰ هزار میلیارد تومان آن به طور مستقیم به مردم برمی‌گردد که قطعاً باید این مبلغ افزایش یابد.

واریز یارانه ۵۰۰ هزار تومانی

مهدی هاشم‌زاده کارشناس بودجه اندیشکده سیاست‌گذاری ماهد با اشاره به واقعی بودن درآمد حاصل از فروش نفت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ بالعکس لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دولت قبل، بسیار بهتر و نزدیک به واقعیت نوشته شده است. در درآمدهای نفتی دولت امسال فروش ۱.۲ میلیون بشکه نفت را پیش‌بینی کرده است که بسیار به واقعیت نزدیک است ولی سال گذشته در جریان ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت میزان فروش ۲ میلیون بشکه در روز را در نظر گرفته بود که بسیار غیرواقعی و دست نیافتنی بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر درآمدهای مالیاتی نیز در شش ماهه نخست سال به میزان کامل تحقق یافته‌اند و حتی برخی از پایه‌های مالیاتی نیز به میزان ۱۲۰ تا ۱۵۰ درصد تحقق عملکرد داشته‌اند که در سال آینده با توجه به برنامه‌ریزی دولت برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و باز شدن فضای کسب‌وکار کشور، این میزان بیشتر نیز خواهد شد و میزان درآمدهای مالیاتی ذکر شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به خوبی قابلیت تحقق دارد. در ضمن دولت امسال در نظر دارد، بر روی فعالیت‌های نامولد و موازی تولید نیز مانند خانه و خودروی لوکس یا مانند مالیات بر خانه‌های خالی نیز مالیات وضع کند که از این محل نیز درآمدهای مالیاتی خوبی نصیب دولت خواهد شد.

هاشم‌زاده با اشاره به اثرات مثبت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بلندمدت افزود: تصمیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با این حجم از انحراف‌ها و فسادهای اتفاق افتاده در این بخش، قطعاً تصمیم درست و صحیحی بوده که توسط دولت گرفته شده است. این موضوع حتماً باید ذکر شود که دلیل گرانی دلار و رسیدن قیمت ارز به ۳۰ هزار تومان، تداوم سیاست غلط ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش قیمت به دنبال دارد نه تورم، اظهار داشت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تورم و افزایش قیمت شدید همه کالاهای جامعه منتهی نخواهد شد ولی قطعاً در برخی کالاها مثل روغن یا مرغ ما شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. بنابراین حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش قیمت به دنبال دارد ولی تورم بالا ایجاد نخواهد کرد. همین افزایش قیمت چند کالای خاص نیز با اعطای کامل یارانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به همه مردم، جبران خواهد شد.

این کارشناس بودجه با بیان این نکته که در صورت عدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قطعاً تورم سال آینده به بالای ۵۰ درصد خواهد رسید، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم جدی به دنبال ندارد و افزایش قیمت‌ها نیز اثر کوتاه‌مدت داشته و بلندمدت نخواهند بود ولی تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی با شرایط منابع ارزی کشور قطعاً منجر به کسری بودجه و استقراض از بانک مرکزی و نهایتاً نیز منتهی به تورم‌های سه رقمی نیز خواهد شد و قیمت دلار را به بالای ۶۰ هزار تومان می‌رساند، بنابراین دولت باید بین مرغ ۶۰ هزارتومانی یا دلار ۶۰ هزارتومانی انتخاب کند که قطعاً حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انتخاب سیاست‌گذار عقلایی است اما از طرف دیگر برای جبران قدرت خرید مردم، باید از منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ نهاده‌ها، به همه مردم به صورت کامل یارانه پرداخت شود. میزان یارانه‌ها به راحتی با استفاده از منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و البته تحقق ۵۰ درصدی منابع تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها لایحه بودجه ۱۴۰۱، به راحتی تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر ایرانی افزایش پیدا خواهد کرد و در این بخش نیز دولت نیز باید حفظ قدرت خرید مردم را لحاظ کند و به طور کامل یارانه را پرداخت کند.

هاشم‌زاده در پایان با اشاره به توجه لایحه بودجه ۱۴۰۱ به شرایط تحریمی کشور و بر اساس واقعیات نوشته شدن منابع و مصارف، افزود: در زمینه افزایش هزینه جاری نیز دولت بسیار خوب عمل کرده است و به طور میانگین حقوق‌ها را حدوداً ۱۰ درصد افزایش داده است. البته وابستگی ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی صندوق‌های بازنشستگی به منابع بودجه، واقعاً خطرناک است و در جهت اصلاحات پارامتریک باید دولت ورود کند اما کلیات بودجه ۱۴۰۱؛ چه از نظر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، چه از نظر افزایش منابع بودجه‌ای و چه در زمینه مدیریت هزینه‌کرد جاری دولت، بیانگر وضعیت پایدار بودجه‌ای و تورمی در اولین لایحه ارسالی دولت به مجلس است.

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: قرار بود از آذرماه ماه رقم یارانه‌ها دو برابر شود، اما به علت مشکلاتی که در تهیه بن کارت ایجاد شد این روند به دی ماه منتقل شد. طبق پیش بینی‌ها و برآورد‌ها به طور مثال یک خانوار چهار نفره رقمی معادل ۸۰۰ هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.

وی گفت: این موضوع در لایحه بودجه سال آتی عنوان شده بود که با دستور رئیس جمهور آن را در سه ماهه پایان امسال نیز اجرایی کردیم.

حذف یارانه انرژی

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ترجیحی تخصیصی به برخی کالاهای اساسی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ بنای دولت بر این است که قیمت نان و دارو اضافه نشود، به طوری که وارد کننده گندم و مواد اولیه تولید دارو، محصول خود را با ارز نیمایی وارد کند ولی عرضه کننده نهایی مابه‌التفاوت ارز نیمایی و ارز ۴۲۰۰ را از دولت بگیرد تا مردم به عنوان مصرف کننده نهایی، نان و دارو را با همان قیمت سابق دریافت کنند.

وی افزود: البته در لایحه ۱۴۰۱ برنامه دولت این است که نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی را از دریافت ارز ترجیحی حذف کند و در ازای آن اعتبارات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای ۷ دهک درآمدی در نظر گرفته شده تا افزایش احتمالی قیمت کالاهای مرتبط با نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی را جبران کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بر این اساس یارانه جدید چهار دهک اول ماهانه حدود ۱۲۰ هزار تومان و سه دهک بعدی ماهانه حدود ۹۳ هزار تومان خواهد شد، به طوری که یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد ماهانه ۴۸۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند. این مبلغ برای خانوارهای چهار نفره دهک پنجم، ششم و هفتم نیز ۳۶۰ هزار تومان است.

قادری با بیان اینکه بدون شک این تصمیم دولت از بروز تورمی بزرگ که ناشی از تداوم سیاست پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به چندین قلم کالا بود، جلوگیری خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در کمیسیون برنامه در ارتباط با آثار و پیامدهای حذف ارز ترجیحی بحث‌هایی مطرح شده اما رای گیری در این رابطه صورت نگرفته است، با این وجود نه تنها کمیسیون برنامه بلکه کلیت مجلس نیز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به عنوان یک الزام تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: رقم قطعی یارانه‌ در سال ۱۴۰۱ | یارانه این خانوارها ۸۰۰ هزار تومان می شود

وی افزود: حتی مجلس در بودجه ۱۴۰۰ نیز صرفاً در ۶ ماهه اول مجوز تخصیص ارز ترجیحی را صادر کرد و در ۶ ماه دوم دولت را ملزم به حذف ارز ۴۲۰۰ کرده بود؛ بنابراین از مصوبه سال گذشته مجلس نیز می‌توان این استنباط را داشت که موافق حذف ارز ترجیحی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس آنچه که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده، وزارت تعاون مکلف شده تا با در اختیار داشتن سامانه‌های اطلاعاتی، سه‌دهک بالای درآمدی را شناسایی و از دریافت یارانه حذف کند.

قادری عنوان کرد: بر اساس برخی ارزیابی‌ها هم‌اکنون گردش مالی ۲۲ میلیون نفر از ایرانیان بالای یک میلیارد تومان است که البته ممکن است برخی از آن‌ها مامور خرید در یک دستگاه اجرایی باشند یا اینکه منزل مسکونی خود را جابجا کرده باشند ولی دیگر افراد که دارای گردش مالی بالا هستند دلیلی ندارد که یارانه نقدی دریافت کنند.

وی درباره گمانه‌زنی‌هایی که پیرامون تغییر نحوه پرداخت یارانه‌های نقدی مطرح می‌شود، گفت: نظر کمیسیون برنامه و بودجه این است که کارت یا حساب الکترونیکی برای مشمولان دریافت یارانه نقدی در نظر گرفته و مبلغ یارانه در حساب آن‌ها شارژ شود تا یارانه‌بگیران امکان انتخاب و خرید چند قلم کالا را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتخب داشته باشند.

حذف یارانه این خانوارها کلید خورد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک‌بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر از طریق شاخص‌های متقن و ثبتی قابل اتکا نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام، تا منابع حاصل صرف پرداخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با اولویت خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی نهادهای حمایتی شود.

تخصیص یارانه ویژه به اقشار کم درآمد

هادی قوامی معاون پارلمانی وزیر اقتصاد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در بودجه بندی سال آینده برای حمایت از اقشار آسیب پذیر یک‌صد هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

او درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تخصیصی برای اعطاء این ارز در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه گفت: با وجود حذف اعطاء این نوع تخصیص در بودجه‌بندی سال آینده از راهکار جایگزین، مبلغ یک صد هزار میلیارد تومان برای حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است که می‌تواند جایگزین مناسبی، برای حمایت از این اقشار باشد.

با توجه به اظهارات معاون پارلمانی رییس‌جمهور احتمالا باید منتظر افزایش یارانه نقدی در سال ۱۴۰۱ باشیم.

جزییات کارت اعتباری یارانه

قرار بود در هفته سوم مهر ماه امسال کاهش۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی شود؛ اما این اتفاق رخ نداد.مشکلی که سخنگوی انجمن صنایع لبنی دلیل آن را عدم انگیزه خرده‌فروشی‌ها برای دریافت و عرضه این سه قلم کالا به دلیل کاهش سود این اقلام دانست.(دنیای اقتصاد)

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به دولت اعلام کرده تولیدکنندگان صنایع لبنی آماده هستند اقلام مورد نیاز دهک‌های محروم را به هر میزان که دولت مشخص کند در میادین میوه و تربار یا با قرار دادن در سبد و بن الکترونیکی کالای خانوارهای محروم تامین کند.

اگر قرار باشد دولت به واسطع تولییدکنندگان صنایع لبنی یارانه توزیع کند، این یارانه از جنس کالا خواهد بود. در سال‌های گذشته نیز دولت سبد کالا به خانوارها داده اما با حواشی بسیاری همراه شد.این پیشنهاد انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در حالی مطرح شده که قرار بوده دولت در آذر ماه به خانوارها کارت اعتباری بدهد.ابراهیم رئیسی یکی از برنامه‌های اقتصادی خود را اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اعلام کرده که به گفته او قرار است در آذر ماه اعطا شود اما پس از گذشت حدود دو هفته هنوز اطلاعات جدیدی منتشر نشده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز وعده داده بود که دولت در آذر ماه خبرهای خوبی دارد، انتظارها بر این بود که خبر خوب دولت همان کارت اعتباری باشد اما در روزهای اخیر این خبر خوب به یک موضوع بورسی تغییر کرد.

اخبار جدید از یارانه

بر اساس قانون پرداخت یارانه، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه ‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین یارانه‌بگیران، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی خانوار را دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه هر ماه پرداخت می‌کنند. در واقع یارانه معیشتی این خانوارها پس از کسر قسط وام واریز می‌شود، مبلغ این وام ۳۵ هزار تومان است.پس از پرداخت این یارانه، نوبت به واریز یارانه نقدی است. یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در روز ۲۰ آذر ماه واریز می‌شود. اما دولت از وعده واریز دیگری در آذر ماه داده است.

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خود اعلام کرد که به پنج دهک اول یارانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند، طبق وعده دولت قرار بود این یارانه از آذر ماه پرداخت شود. اگرچه دولت پس از روی کار آمدن جزئیات دیگری از این یارانه منتشر نکرد اما معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد که در آذر ماه برای مردم خبرهای خوبی دارد.

به نظر می‌رسد منظور دولت از خبر خوب، پرداخت یارانه جدید است؛ چرا که از سوی دیگر دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. با حذف کالاها از لیست دلار ترجیحی دولت باید گزینه جایگزین پیشنهاد دهد.در یک ماه گذشته بارها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبرهای یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود.

بیشتر بخوانید: 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3105

  • مجید

    سلام گروه هدف با یارانه 44500 چطور زندگی کند ایران ثروتمند ترین کشور است یارانه خانوار که زیر خط فقر زندگی می‌کنند حداقل حقوق یک کارگر ساده دولت باید افزایش دهد با این همه گرانی وبی عدالتی یک مسئول خودش را جای من بزازد آیا میتواند زندگی کند ؟؟مشکل مردم گروه هدف را اساسی حل کنید یک مسئول حقوق مسکن ماشین حساب بانکی دارد من که هیچ چیزی ندارم نباید بچه هایم بدون نان شب بخوابند

  • ناشناس

    آگر دروغ نبود یارانه میشه نفری ۵۰۰۰۰تومان😂😂

    • ناشناس

      بازم که دروغ از آب دراومد

  • reza

    ملت شریف ایران بنظرتون 200هزارخوشحالی داره. متاسفانه ازاین بیشترانتظارنیست

  • ناشناس

    شماها چجور آدمی هستین یارانه ۴۵ هزارتومن هنوز بالانبردین وسیله رو روز ب روزگرانترمیشه

  • ناشناس

    به خدا اینقد وعده داذید و. عمل نکردین ما به جای شما خجالت می کشیم

  • سالار

    سلام آخر معلوم شد یارانه بیشتر میشه یانه

  • ناشناس

    خدا خیرشان بدهد تا آخر این ماه فعلا با یارانه یه تخت خواب یه دست مبل و برا بچه ها کامپیوتر می‌خریم یارانه ماه بعد هم میدم یه خونه ای مغازه ای برا روزهای پیری میگیریم بدیم اجاره

    • ناشناس

      آره دیگه،

    • سلام

      اره دیگه هر ماه یارانم پس انداز میکنیم کافیه 😂

  • ناشناس

    سلام پس کی یارانه های جامندگان رو اعلام میکند. آخه من ۳تا بچه دارم یارانه ندارند شما رو قسم میدهم جان امام حسین یک کاری بکنید ممنون میشم اگر کاری برای بچه های ما بکنید ممنون میشم شما رو به خدا خیلی سخته مانه شما رو قسم میدهم جان امام زمان جواب ما رو بدید

  • غلام‌نبی زابلی خوشبخت

    سلام عزیزم یارانه جدید به چه کسانی تعلق میگیرد و هرمردمرا میدهند یا نه جزییات بیشتر را خواندم نفهمیدم بیشتر توضیح دهید

    • اسماگلی

      بیامن یارانمون روبدم به شما.اگر فکرمیکنی این مبلغ مشکلت روحل میکنه

  • ایرانی بدبخت

    این همه ریخت و پاش وحقوقهای نجومی و یارانه پنهان به ثروتمندان پول هست فقط مردم بدبخت و گدا وبیخدا سهمی به آنها تعلق نمیگیرد

  • عماپی

    شما چجوری روتون میشه همراه دورغ و وعده جدید از این ماه به اون ماه به مردم میدهید خجالت نمی‌کشی آنقدر دورغ به خورد مردم میدهید

  • زهرا

    چرا انقدر خبرای تکراری و درعين حال غیر واقعی وبا عرض معذرت سرکاریه

  • ناشناس

    شماروبه خدا اسم این صد هزارو دویست هزارو نگیرید بااین پول نمیتونی سیب زمینی گرفت

  • ناشناس

    با این صد هزار ودویست هزار تخم مرغ نمیشه خرید

  • ابوالفضل

    به امید ان روز که ملت به دولت یارانه بدهد... ...

  • احمد

    اذیت نشید با این مبلغ یارانه که به ما میدی

  • ناشناس

    میگم چراشماهمش می گید45هزارتومان..3ماهه شب وروزمی گید45هزارتومان..دیگه رقمی غیراین رقم نیست..جمع کنیدبساط تونو..سخت تون نیست اینقدمی گید45....فکرکردیدتومن تومانی میخوایدبه مردم بدیدکه اینقدمنت خشک وخالی سرمردم می ذارید..به نطرتون چه میکنه این مبلغ...یه شانه تخم مرغ نمی کنه ها..ایاحق مردم فقط 45هزارتومانه...که توزبون تون خوش اومده این رقم..شایدبرای شمازیادباشه...برای مردم پشیزی ارزش نداره این مبلغ...ول کنیدباباجون..ازبس گفتید45تومن..که حال مون بهم خورد..نخواستیم باباجون

  • ناشناس

    دروغ بس

  • محسن

    خودشونم حرف خودشونو قبول ندارن بنظرم یارانه و معیشتی و یکی کنن نفری سیصدو پنجاه بدن هرچند بازم کمه

  • مالک

    سلام من یک مادرهستم که۳۰سالمه انقدجوش گرانی واجاره خونه روخوردم الان نزدیکه دوماه قلبم دردمیکنه پول ندارم برم دکترفقط ازخدامیخوام خودش مارونجات بده خسته شدیم نه درست میخوریم نه درست می‌پوشیم کارمون شده فکروخیال

    • ناشناس

      درست میگیدخانم بخدافقط خدافکرکنم خداهم ازماهاگرانی هافراری شده خسته شده🤣🙏🏻🙏🏻💐

    • طاهره

      واقعا حرف دل منو زدی خدا اموات تو بیامرزه

  • ناشناس

    فقط خداکمک کندبحق امام زمان ماراازاین وضع اوظاع نجات بده گرانی بی پولی بدبختی بخدایارانه هم مال شماهاهی زیادمیکنیم وعده وعده خدایایه شهاب سنگ بیادکل دنیازیرروبشه همه راحت بشن ازاین زندگی لعنتی ماراازدین خداپیغمبرجداکرده

  • ناشناس

    سلام ماهی ۳۵۰ تومن اونم به هر نفر!!!!! جمع کل مبلغ هر دو تا یارانه
    یک نفر ماهی ۱۰۰ تومن میشه ۱۱۰ تومن نکردن یعنی نفری ۱۰ تومن بیشتر عجب میگن بزک نمیر بهار میاد کمبزه و خیار میاد البته اگه بزک بتونه تا بهار دوام‌بیاره گفتن با حذف ارز ۴۲۰۰ تومنی دستمون برای پرداخت یارانه بیشتر باز میشه فقط میترسم از این اینجا مونده از اونجا رونده بشیم

    • ناشناس

      کی میتونه به داد کشورایران برسه که توشهرما هرروز جوانان دارن خودکشی میکنند ازدرد بی پولی ونداری وبدهکاری

  • حافظ صاکی

    منتظریارانه دلارسی وهفت تومانی هستیم. که دربرابردلارسی هزارتومانی برای مردم عزیز ایران درحکم خوارانه است. زیرا کرامت وعزت نفس وشخصیت انهارازیرسوال برد.

  • ناشناس

    ای مسئولان ما کارمان شده جوش خوردن نه غذای درستی نه لباس درستی لبها همیشه داغ داده رنگ بچه هامون از بی پولی مث افریقایی ها شدن این سالهای مجلل واین میوهای همه رنگ روی میزها واین تلوزیونه به چهار طرف مسئولین ی فکر کوچلو هم به ما بکنید

  • ناشناس

    خدا هست

    • ناشناس

      کجاست؟

    • ناشناس

      کجاست

  • پرویزآزادی

    آقا همشهدروغ هست فقط وعده وعید میدهند

  • ناشناس

    فقط دروغ میگن که کارشون راه بیافته

  • مرده متحرک

    مرگ شده آرزوم. همین و بس

  • کارگر

    آقای رئیسی چی شد قول دادی برادر

  • یعقوب

    باسلام ودرود به آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،جناب آقای رئیس جمهور تورا به امام رضاقسم میدم مشکل مردم عزیزمون راحل کن خدا گواهه سفره ها خالی وپدرا شرمنده!خودم پدرم وکارگر هروقت اعصابم خورد میشه بخدا قسم مرگم را از خدا طلب میکنم.تو را جان بچه هات به داد مردم برس.

  • محمدرضاسرمست

    خواهشاپول واریز‌کنید‌کارت‌اعتباری‌ندین‌بعدش‌این‌قسط۳۵۰۰۰تومانی‌راهم‌حذف‌کنیدباتشکر

  • فقط خدا

    سلام مردم روگذاشتندسرکار.150هزار یک کیلو گوشتم نمیشه.3درصد ایرانی زندگی میکنند بقیه مون فقط نفس میکشیم اگه بمیریم خدالطف میکنه بهمون.

  • ناشناس

    واقعا که

  • ناشناس

    اگرارز4200تومنی رابرداریداگرنفری یک میلیون هم بدیدبازهم یک دهم اون چیزی نیست که بایدبه مردم بدیدپس علکی دل مردم بااین حرفهاخوش نکنیدبخدامردم بدبخت شدن

  • ناشناس

    تو‌رو‌به جون‌پدر و‌مادرت آقای ریسی این یارانه رو زیاد کن حداقل ماهی هفتصد هشتصد هزار همه حقوق بگیرن‌تو‌رو‌به‌جون مادر امام رضا تو رو به امام ها قسم آقای ریسی زیاد کن از این ماه آذر نکن این کارو تو یارانه رو ببره بالا نفری صد هزار کن بریم بالا یکم

  • ناشناس

    سلام توروخدا بسته مسخره کردین ما رو هرروز وعده وعید خسته شدیم مردم دارن از کرسنگی میرن شماها خیلی بی خیالین لااقل این یارانه ۱۰ ساله مونده......۰ ۴۵۵.... شما این همه وعده پوچ برای چی میدین .

  • ناشناس

    سلام بخدا قسم ۸ ساله که یارانه نمگیرم فقط جامانده ازیارانه هستم باید چکارکنم

  • ناشناس

    من موندم شمایی که بالا نمیبرین یارانه رو واس چی وعده میدین روز به روز هم همه چیو بالا میبرین یه نمیشه خرید پیاز چطوری میشع 35 هزارتومن واقعا متاسفم

  • جوادتوکلی صالح

    سلام عرض ادب احترام خدمت شما مسعولین محترم کشور من ازتون دو انتقاد دارم لطفا پیگیری فرمایید من ی معلول جسمی حرکتی ام اخه چرا ویلچر برقی داره با پراید همسانی میکنه اخه خدارا خوش میاد ویلچر برقی برای من که یع معلول جسمی حرکتی هستم با ی خانواده پدرم کارگر است شده ارزو اخه خدارا خوش میاد ؟ مگه من از خدا چی خواستم برای گردشم باید ویلچر برقی داشته باشم ولی شده 35میلیون و تا 56میلیون بعدشم با این همه گرانی من بایذ برم بمیرم تازه اگه قبر هم پول بخواد هم واویلا ست لطفا رسیدگی کنید
    ممنون باتشکر هرچند نمیخوانید ولی من پیامم رسوندم

  • ناشناس

    مارو باش فکر کردیم با رئیس جمهور جدید اوضاع بهتر میشه. ولی هیچ اتفاقی نیافتاد
    راستی افزایش یارانه آذر ماه چه شد؟ ؟؟

  • ناشناس

    توروخدااین شمارمه زنگ بزنین توروخداکمک به خیری که کمک میکنه شمارموبدین یک خانواده خوبدارم ک بخاطرنداری داره ازهم میپاشه اگه کس دست مارونگیره بایدخودموبکشم کسی صدامومیشنوه کمک کنه توروخدا..
    (شماره ایشان در سایت محفوظ است)

  • غلامرضاقلیزاده

    این برج اذربمایارانه ندادن حقوق ندارم ۷۵سالمهتحت پوشش کمیته هستم چرا یارانه اذرراندادن

  • ناشناس

    سلام بخدا اینقدر این مردم را بازی ندید قشر مستضف زیر این گرونی دارن له میشن چرا عدالت اجرا نمیشه حضرت آقا تو رو بخدا ی دستور حکومتی بدید کاری برای قشر فقیر جامعه بکنن حضرت آقا جامعه فقیری هستن که ن رویی ب کمیته امداد یا بهزیستی برن ندارن زندگی شون سخت شده .اینهم از دولت ولایی ولی هیچ کاری تا ب الان برای امثال ما نکرده .والسلام

  • منیرمسائلی

    مادرم وام معشیتی گرفته بجای ۳۵ تومان ماهانه ۴۵ کم میشه یعنی دیگه یارانه نداره نمی ونم چطور حساب میکنن

  • ناشناس

    سید اولاد پیغمبر از شما بعید بترسید از خدا آخه چقدر دورغ چقدر وعده وعید بسه مردم گرسنه بی پولی باز صد رحمت به روحانی پارسال به ما از آذر تا اسفند ماهی چهارصدتومن داد این چی نون گرون کرد که یارانه زیاد بشه پس کوه

  • ناشناس

    آخه پولدارها چهل وپنچ تومن رومی خوان چیکار

  • امین

    اون وقت که به حرفهای مردم توجه میکردن با مردم کار داشتن خرشان از پل پرید ولی پلی دیگر هم درراهه تادرس عبرتی برای مردم باشه گول وعده واین حرفها نخورند چون حقوق بگیران هرسال مبلغی اضافه میشه مانده قشر آزاد که ۵۰۰تک تومان به یارانه شان اضافه نمیشه که حداقل ۵۰هزار ت بشه

  • ابوالقاسم

    چراباید یارانه افرادی مثل من که کارگر هستیم وزیر بار این گرانی کمرمان خم شده قطع میشود

  • مادر

    توکل به خدا انشالله که همه چی درست میشه ولی ای کاش این همه مردم اذیت نمی کردید. من باسه تا بچه زیر نه سال یه شوهرکور وناقص چطور زندگی کنیم کاش حداقل می مردیم زجرکشیدن بچه هامون نمیدیدیم

    • ناشناس

      😔😔😔😔

  • اسماعیل

    سلام بخدا معلولیم زندگی شده برای ما یه افسانه جهنم تو ایران چرا کسی به فکر ما نیست بخدا به پیغنبر گرسنه هستیم بی پول بی غذا

  • محمودی

    با سلام به خدا فقط شرمنده زن بچهمون هستیم خدا هیچ کس رو شرمنده زن و بچش نکنه به امید اینکه همه چی درست بشه انشاالله.

  • جهان

    این آقای رضایی نبود میگفت بجای ۴۵ تومان ۴۵۰ تومان یارانه میدم یعنی ۱۰ برابر حالا با افتخار میگه ۲ برابر معلوم نیست به کی بدن به کی ندن .ولی یک خبر بدم چراغ خاموش هفته قبل برای کلی کنتور های برق نفری ۱۰۰۰۰۰ ریال بدهی الکی زدن تا شب عید هم عید و کم کسریای شرکت برق جبران بشه صداشم در نیاوردن چون برای هیچ کس قبض صادر نمیشه که متوجه بشن بررسی کنید متوجه میشوید در کل ایران میدونید چه مبلغ درشتی میشه؟

  • معصومه

    سلام ازخداوند رحمان ورحیم می خواهم که همه مارا به قرین رحمت الهی نائل نماید. آمین.

  • ناشناس

    به ولاه مردم یارانه نمیخواهند مردم ثبات قیمت وکنترل تورم میخواهند

  • عبدالله

    اگر یارانه ها 100 برابر هم بشوند تو این شرایط جوابگو ملت نیست

  • Yt

    خب اذرماه راهم امشب شب یلداواریزکنید....
    خوشحال بشیم شماکه تاحالا هیچ کاری نکردید...
    انقدربراتون خودزنی کردیم.

  • مسعود

    جان هرکس که دوست دارید ما مردم ایران به شما یارانه میدیم فقط دست از سرمون بردارین

  • باران

    شما چه فکر میکنید کی کجا دولت به داد مردم رسید که الان باشه

  • Jsh

    با سلام
    نویسنده محترم یا محترمه
    انصاف داشته‌ باشید
    لااقل نگید خبر خوب !
    با توجه به تورم این مبلغ چه تاثیری در حال مردم داره؟

  • علی

    همش دروغه

  • جهان

    آقا بی سر و صدا شرکت برق برای مشترکین خانگی کل کشور نفری ۱۰۰۰۰۰ ریال بدهی منظور کرده بی حساب و کتاب ، میخواد عیدی و پاداش پایان خدمت پرسنل شو پرداخت کنه اطلاع رسانی کنید به اسم بیمه ۱۴۰۰ در صورتی که همه ماهه بیمه روی قبض منظور میشه

  • یعقوبی

    سلام به یارانه اصلی بریزید نه معیشتی که خیلی ها را حدف کردی

  • نورالله گرشاسبی

    یارانه دو برابر میشود قیمتها ده برابر.بازی خطرناکیست

  • ناشناس

    امسال که گذشت برنامه سال آینده رو برای گرونی ببیند عملا دولت قراره با مالیات مردم بچرخره برای سال آینده با دلار آزاد زندگی کردنو چطوری و کجای دلمون بذاریم

  • میلاد

    موقع انتخابات میشه میایین الکی فقط وعده توخالی به امثال من مردم بدبخت میدین بعداینکه رای میارین انگارنه انگار آقای رییسی ازشمادیگه اصلاانتظارنداشتیم.پس چیشدیارانه رو هی یارانه زیادمیکنه کو.دروغ

  • برایان

    یه زمانی توی اخبار میگفتن کارگران در چین روزی ۵ دلار حقوق میگرن،‌پیش خودمون می‌گفتیم همش ۵ دلار،‌چجوری‌ زندگی میکنن؟ حالا خودمون از اونا بدتر شدیم،‌روزی ۴ دلار..

  • ارتین

    سلام چندم واریز میشه

  • ناشناس

    سلام ای سید بزرگوار تورا به جان مادر امام زمان قسم قیمتها رو بیار پایین یارانه رو هم زیاد کن چرا هی این ماه واون ماه میکنید شب یلدا همه سفره ای رنگین ولی ما ی کیلو میوه هم نتونستیم بخریم فقط ای خدا خودت به داد ما برس

  • سمیه غلامی

    سلام من یک سرپرست خانواده هستم بایک بچه خودم یارانه می گیریم پسرم ازیارانه جامانده طورخداآقای رییسی یک کاری برای جاماندها بکنید قسمتون میدم به همین امام رضا یک کاری کنیدمن یک زن تنها کارگری میکنم

  • ناشناس

    باور کنید اینم نمیدن چوون تو خبر ۲۱ نگفتن فک کنم پشیمون شدن

  • ناشناس

    فقط اجناس رو‌ گرون نکنید حاملان انرژی هم گرون نکنید یارانه نمیخوایم

  • ب غ

    سلام مسؤلان محترم این نکته رادرنظر گرفته اید که مثل سابق برای خرید این کالاها یکی دوروز باید سرکارنرویم و بعضی جاها اعلام میکنند که مثلاروغن موجود نیست فرداش باید یک جای دیگه باید از سه شب نوبت بایستیم انگار برای گدایی چندروزه الاف شدیم و باید بعدا این همه الافی دربست ماشین گرفته به خانه برگردیم بااین وضع کرونا و اینها را متوجه نیستید؟من سرم بره نوبت نمیایستم اعصاب ندارم ازکارهم بمانم اینطوری کالاهای مامیپرد یا به جیب خودشان که پخش میکنند برمیگردد؟عوض این همه یارانه رانقدی بدید هزارجورمشکلات داریم بلکه شایدبعضیها بدنداجاره بعضیها شهریه بعضیها...البته اگه قبوض انشعابات اجازه بدند وازمابرنگردانند به خودشان.فقط کل یارانه نقدی بدید کالا برای خودتان.امااگربی نوبت به منزل مردم خودتان میآورید کالاکارت اشغالی ندارد میشه کالای انتخاب شده شماها را قبول کرد ولی بازم نقدبدید هرکس به دلخواه سلیقه و انتخاب خودش خریدمیکند نه به انتخاب سلیقه اجباری شما؟

  • ناشناس

    همش دروغه

  • مرتضی

    خواهشمندم اقایان کارشناس مارا توجیه کنند که چگونه افزایش یارانه تورم زانیست ولی همسانسازی حقوق بازنشستگانی که از اول انقلاب و۸سال دفاع مقدس زحمت کشیدین به این مملکت تورم زاست

  • ناشناس

    لطفا پیامهای مردم بخونین ببینین چی به روز مردم اوردین که مردم دارن برا یارانه 130 هزار تومن التماس میکنن.فرض که این مبلغ بدین میشه باهاش چیکار کرد نیم کیلو گوشت باهاش نمیدن بخدا که ظلمتون پایدار نیست شک نکنین

    • ناشناس

      الکی چیزی نمی دانی ننویس . توکه یارانه احتیاج نداری تو کشور دیگه هم هستی .چه کاربه این کاراداری

  • ایرانی

    اگه دقت کنید دولت به هر نفر 55 تومن یارانه میده اگه خانواده 2 نفره باشه به هر نفر 51 تومن میده اگه خانواده 3 نفره باشه به هر نفر 46 تومن میده اگه خانواده 4 نفر باشه نفری 41 تومن اگه خانواده 5 نفر باشه نفری 41 تومن میده حالا با این روال میخواستم بدونم اگه اعضای خانواده 14 / 15 نفر باشه لابد یارانه میگیره.






  • ناشناس

    سلام یاراته رابه همه مردم بدهید واز کسانی که پول دارند مالیات بگیرید کسی نتوانسته بچه‌ها ی خودش را عروس وداماد کنه یه او یا رانه بدهید تا مشکل ان حل شود

  • ناشناس

    وقتی یارانه رو زیاد میکنید جنسم گرون میشه چه فرق میکنه همون اشو همون ماسه

  • ناشناس

    خدایا از خواب بیدار بشم ببینم همه استرس هایی که برا گرانی تا حالا که ۶۱ سالمه داشتم خواب باشه

  • ناشناس

    تکلیف رو مشخص کنید ملت گناه دارند

  • یا الله

    یارانه بدهید ولی اجناس گران نشود وگرنه اش همان اش و بدبختی‌های دیگر همان بیشتر هم می‌شود

  • ناشناس

    اقای رئیسی توروخدامایارانه نمیخوایم بدبخت شدیم کمرمون زیراینهمه گرانی خردشده دیگه یه بلای دیگری سرمانیارین

  • ناشناس

    توروخدا فکری به حال ما که اصلا هیچ یارانه ای نداریم بکنید سایت ثبت نام و راه اندازی کنید

  • مریم

    چرا یارانه به خود فرد پرداخت نمی‌کنید . شاید کسی بد سر پرست باشه بارها گفتم اما گوش نکردید.. کمی فکر کتیدذ

  • م

    باسلام وخسته به رییس جمهور و مسعولین خواهشمندم برای این گرانی یه فکری بکنید مخوصا قشم مستضعف بخدا من 4 بچه دارم میتاجرم ویه کارگر ماهی یه تومنی اجاره از کجا بیارم شبی هست که پول نون هم ندارم چه برسه که خواسته باشم ازخوب خوردن های دیگه استفاده کنم فقط حسرت میخورم و تو روی بچهام شرمنده ام شما را خدا اگه دین اسلام را می پرسترسین یه فکری کنین

  • ناشناس

    پس کو سه ماه آخر پرداخت میشه همش دروغ حقه بمردم ساده میگن

  • عمار

    کارت فروشی ودلال سر مترو دور میدان .داد می زنن خریدار کارت یارانه دوباره دلاها گونی هاشان پر میکنند

ارسال نظر