خبر مهم درباره افزایش حقوق‌ها در 1401 | اعلام سقف معافیت مالیاتی حقوق | کدام کارمندان افزایش حقوق 29 درصدی دارند؟

جزییات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه 1401 اعلام شد.

خبر مهم درباره افزایش حقوق‌ها در 1401 | اعلام سقف معافیت مالیاتی حقوق | کدام کارمندان افزایش حقوق 29 درصدی دارند؟

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب برای اعضای دولت روحیه بخش بود. قطعا حضور دولتمردان در بین مردم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت  و رییس جمهور محترم  هم بر ارتباط مستمر اعضای کابینه با مردم و نخبگان تاکید کرده اند.

بیشتر بخوانید: کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ | حداقل حقوق کارمندان و رقم پایان پاداش خدمت بازنشستگان چقدر شد؟

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان، اظهار کرد: دولت اصلی ترین مدافع متناسب سازی حقوق کارکنان شریف با محوریت عدالت است. یکی از آسیب‌های پرداخت حقوق، بخشی‌نگری است. طبعا افزایش حقوق متوازن با محوریت عدالت در دستور کار دولت است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده  میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد نیست، بلکه میانگین افزایش حقوق مجموع کارکنان دولت در سطح کشور ۱۰ درصد است. بر همین اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹ درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵ میلیون تومان هم از مالیات معاف شده است؛ و بقیه کارمندان هم به‌صورت پلکانی حقوقشان رشد دارد.

بیشتر بخوانید: تعیین کف حقوق عادلانه برای کارگران | دستمزد و اضافه کاری کارگران، نصف حقوق کارمندان است | نجابت و صبوری کارگران قدر دانسته شود

 بهادری جهرمی یادآور شد: این در حالی است که ما در سالیان گذشته شاهد یک سیکل معیوب بودیم؛ حقوق براساس منابع غیر پایدار ۲۰ درصد بالا می‌رفت و با استقراض از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم، بیشتر از آن به هزینه های مردم اضافه می شد؛ این روش هیچ نتیجه ای جز افزایش فاصله طبقاتی نداشت؛ کما اینکه در هشت سال گذشته ضریب جینی از مرز ۴۰ واحد عبور کرده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: از طرف دیگر یکی از نکاتی که دولت در بحث افزایش حقوق مورد توجه دارد این است که افزایش مساوی و ثابت حقوق برای همه کارمندان صرف‌نظر از توجه به میزان حقوقی که امروز دریافت می کنند مناسب و عادلانه نیست و باید افرادی که پایه حقوق پایین تری دارند افزایش بیشتری داشته باشند و آنهایی که پایه حقوق بالاتری دارند افزایش حقوق کمتری داشته باشند و این افزایش به صورت پلکانی انجام شود، تا بتوانیم به مرحله ای برسیم که نظام جبران خدمات کارکنان دولت متوازن‌تر و عادلانه‌تر باشد.

اعتراض به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

میزان افزایش حقوق پیش‌بینی شده در لایحه بودجه برای کارمندان و بازنشستگان در مقابل تورم بالا و مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه انتقاداتی را در بین نمایندگان مجلس نیز در پی داشته است. البته برخی نمایندگان نیز در این زمینه با دولت هم‌نظر بوده و می‌گویند افزایش حقوق‌ها متناسب با توان پرداخت دولت در نظر گرفته شده و اگر بیش از باشد خود عاملی برای تورم است.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره می‌گوید: اینکه می‌گویید میانگین ۱۰ درصد تعبیر درستی نیست. شما نباید میانگین را در نظر بگیرید. چرا که در بودجه افزایش حقوق به صورت پلکانی در نظر گرفته شده است و چون متوسط حقوق کارمندان پایین است لذا درصد افزایش آنها بالاتر است، یعنی بین ۶،۷ درصد تا ۲۹ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق اغلب کارمندان در سال آینده بالای ۲۰ درصد خواهد بود، می‌افزاید: در سال آینده افرادی که حقوق کمتری می گیرند تا ۲۹ درصد افزایش شامل حالشان می‌شود و کسانی که حقوق متوسط به بالا دریافت می کنند بیش از ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت و آنهایی که حقوق بالایی دارند نیز درصد افزایششان زیر ۱۰ درصد است. همین باعث شده میانگین ۱۰ درصد باشد.

او همچنین می‌گوید: ما این رویکرد بودجه را قبول داریم که افزایش به صورت پلکانی معکوس باشد به این معنا که هرچه کمتر حقوق می گیرند افزایش بیشتری خواهند داشت و حقوق های بالا افزایش کمتری دارند. ما این موضوع را در جریان رسیدگی به بودجه مورد بررسی قرار می دهیم که احیانا اگر این شیوه برای اکثریت کارمندان تاثیر کمتری داشته باشد آن را به نفع اکثر کارمندان تغییر می‌دهیم.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ کسانی که حقوق های زیر ۱۰ تومن دریافت می کنند درصد افزایش حقوقشان حدود ۲۰درصد خواهد بود، درباره تناسب میزان افزایش حقوق ها با نرخ تورم اضافه می‌کند: همیشه نرخ افزایش حقوق عین تورم در نظر گرفته نمی شود. ضمن اینکه نرخ ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش حقوق نرخ قابل توجهی است. مهم این است که ما جلوی تورم را بگیریم وگرنه همین که حقوق ها افزایش پیدا کند خودش به افزایش تورم دامن می‌زند و افزایش تورم هم به ضرر حقوق بگیران است.

به گفته وی، رویکرد دولت این است که جلوی تورم را بگیرد. وقتی این تورم کنترل شود به نفع کسانی است که حقوق ثابت دارند یعنی کارمندان و کارگران و بازنشستگان. ما این رویکرد را در بودجه تقویت می‌کنیم که بودجه تورم زا نباشد و ترمز رشد حجم نقدینگی گرفته و کنترل شود.

افزایش حقوق‌ها بر اساس توان پرداخت دولت پیش‌بینی شده

محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ می‌گوید: دولت در نظر دارد برای کارمندان، حقوق‌بگیران و مستمری بگیران افزایش پلکانی حقوق‌ها را در سال ۱۴۰۱ اعمال کند تا این افزایش به طور یکسان نباشد. به این ترتیب که حقوق‌های بالا با درصد کمتر و حداکثر ۵ درصد افزایش می‌یابد و حقوق‌های پایین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت. بنابراین این افزایش پرداخت‌ها پلکانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه متوسط افزایش حقوق‌ها در لایحه بودجه ۱۰ درصد دیده شده است، درباره تناسب میزان افزایش حقوق‌ها در بودجه و تورم نیز می‌افزاید: تورم فعلی ۴۰ درصد است اما دولت بنا دارد تورم را تک رقمی کند و بودجه هم برای سال آینده است و دولت می خواهد تورم را پایین بیاورد. اگر افزایش بی رویه و بی حساب و کتاب در حقوق‌ها اتفاق بیفتد این خود به تورم کمک می‌کند و ارزش پول مردم نیز کاهش پیدا می‌کند و در این صورت دور تسلسل را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم ماکو در مجلس همچنین می‌گوید: دولت بنا دارد هم افزایش پلکانی را در حقوق‌ها اعمال کند و هم تورم را پایین بیاورد. البته ممکن است این اعداد و ارقام در مجلس هم چکش‌کاری شود و از حالا نمی‌توان به طور قطعی در این باره صحبت کرد. به هر حال این‌ها ارقام درشتی است و هر درصدی که تغییر کند عددهای درشتی باید پرداخت شود.

او اضافه می‌کند: دولت با توجه به توان پرداخت خود افزایش حقوق ها را در نظر گرفته است اما من قبول دارم که گرانی و تورم بالا را شاهد هستیم. مردم هم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که دریافتی‌شان تا نصف ماه هم کفاف نمی‌دهد ولی از طرفی باید تأمین اعتبار برای دولت مقدور باشد وگرنه نیاز جامعه و مردم بیش از اینهاست.

محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این باره می‌گوید: افزایش حقوق یک نکته‌ای که دارد این است که خودش تورم‌زاست ولی چون ما در حال حاضر در جامعه تورم داریم و مردم هم نیاز معیشتی و اقتصادی دارند که هر روز هم بیشتر می‌شود ۱۰ درصد افزایش حقوق واقعاً سهم عادلانه‌ای برای افزایش حقوق کارمندان نیست.

او می‌افزاید: به نظر می‌آید که با شرایط موجود باید حداقل ۲۰ درصد به حقوق کارمندان و بازنشستگان اضافه کنیم که با توجه به تورم خیلی جا نمانند. هرچند دولت این موضوع را دنبال می‌کند که امسال با سیاست‌هایی که در بودجه گذاشته بتواند تورم را کنترل کند و از رشد نقدینگی جلوگیری کند ولی به هر صورت کارمندان ما درآمد دیگری ندارند و وقت آنها در ادارات صرف می‌شود و همین افزایش سالانه و درصدی که اضافه می‌شود دلگرمی آنها برای مسائل معیشتی و اقتصادی و نیازهایشان است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه مجلس باید موضوع افزایش حقوق‌ها در بودجه سال آینده را به نوعی اصلاح کند، می‌گوید: دولت در بودجه شیوه پلکانی را برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفته است تا حقوق‌های به اصطلاح نجومی متوقف شود؛ کاری که پارسال هم شروع شده چراکه این حقوق های نجومی فاصله طبقاتی را هر روز بیشتر می‌کند.

رشیدی اضافه می‌کند: افزایش حقوق ۱۰ درصدی در بودجه سال آینده قطعا کافی نیست و باید حداقل ۲۰ درصد را برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفت. به نظر من نمایندگان مجلس به دلیل اینکه مدافع حقوق ملت هستند حتما روی این موضوع حساس هستند و کمک می‌کنند که حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده بیش از این افزایش پیدا کند.

آیا ارائه دهندگان پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی حقوق، با دلار حقوق می‌گیرند؟

سید غنی نظری نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز هفته گذشته در نطق میان دستور خود با انتقاد از افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها در بودجه سال آینده، گفت: هدف از قانون بودجه حل مشکلات مردم است یا حل مشکلات جاری دولت؟ آیا هدف در بودجه پیشنهادی امسال محقق شده است؟ خبر افزایش ۱۰ درصدی حقوق در سال آینده همچون پتکی بر پیکر نحیف کارکنان و حقوق‌بگیرانِ ثابت بود؛ آیا ارائه دهندگان این پیشنهاد با دلار حقوق می گیرند و حقوق نجومی دارند؟ مگر در قانون به صراحت اشاره نشده که افزایش حقوق بر مبنای تورم باشد؟ تورم ۴۰ درصد و افزایش حقوق ۱۰ درصد است. پاسخ نمایندگان و افکار عمومی چه خواهد بود؟

حقوق کارکنان متناسب با تورم موجود افزایش یابد

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس نیز هفته گذشته در نطق میان دستور خود به کاهش روزمره ارزش دریافتی حقوق کارکنان اشاره کرد و گفت: هر روز ارزش واقعی دریافتی حقوق بگیران کمتر می‌شود، لذا از دولت می‌خواهیم تا حقوق کارکنان متناسب با تورم موجود افزایش یابد. باید بدانیم که افزایش حقوق‌ها از روش‌هایی که منجر به تورم بیشتر شود، کشور را در دور باطل بین رشد حقوق‌ها و رشد تورم گرفتار خواهد کرد.

حالا دولت سیزدهم تصمیم گرفته روش افزایش حقوق پلکانی برای کارکنان را که در دولت قبل نیز اجرایی شده بود در پیش بگیرد در عین حالی که به جریان پرداخت حقوق در دولت قبل نیز نقد دارد و معتقد است که باعث افزایش هزینه های جاری شده است. نهایتا اگرچه لایحه بودجه رویکرد اصلی دولت درباره افزایش حقوق‌ها را مشخص می‌کند اما تصمیم‌گیر نهایی درباره میزان افزایش حقوق‌ کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده مجلس است. لذا باید دید کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ و در ادامه صحن علنی مجلس انقلابی چه تصمیمی در این باره می‌گیرند و چطور می‌توانند شکاف موجود بین نرخ تورم و حقوق‌ها را پر کنند.

فرمول افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱

روزنامه خراسان در گزارشی نوشت: لایحه بودجه سال آینده، نکات جدید و خبرسازی برای حقوق بگیران داشته است. اولین و مهم ترین موضوع، فرمول افزایش حقوق هاست. متوسط این رقم در حالی 10 درصد بیان شده که در گروه های مختلف، کاملاً متفاوت است. طبق فرمولی که لایحه بودجه پیشنهاد کرده قرار است در احکام کارگزینی تمامی کارکنان، 1700 امتیاز معادل مبلغ ثابت 533 هزار و 800 تومان اضافه شود. از سوی دیگر ضریب حقوق نیز به میزان 3 درصد افزایش خواهد یافت و از 3048 به 3140 تغییر می کند. سایر جزئیات درباره تغییر حقوق و دریافتی گروه های مختلف به شرح زیر خواهد بود:

حداقل بگیرها: مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد ماهانه منعقد شده برای کارکنان قرارداد کار معین و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان وزارت بهداشت به نسبت مدت کارکرد، حداقل 4 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

کارکنان دولت تابع قانون کار: لایحه بودجه پیشنهاد کرده است که رشد حقوق، مزایا و فوق العاده های این افراد، نمی تواند از 3 درصد مجموع مبلغ مندرج در آخرین حکم سال 1400 به اضافه 5 میلیون و 300 هزار تومان بیشتر باشد.  

بازنشستگان: فرمول افزایش دریافتی این قشر و نیز افزایش حقوق حداقل بگیرها مانند فرمول و کف دریافتی کارکنان دولت (ذکر شده در بالا) خواهد بود.

کل حقوق بگیران: طبق آمار ارائه شده توسط سازمان برنامه، افزایش ناخالص حقوق در بین کارکنان دولت، به صورت پلکانی معکوس است. به این معنا که گروه های با دریافتی کمتر تا 29 درصد و گروه های با دریافتی بیشتر تنها تا 5 درصد افزایش را شاهد خواهند بود.

سقف معافیت مالیاتی: لایحه بودجه سال آینده سقف معافیت حقوق را 5 میلیون تومان تعیین و نرخ های مالیاتی مازاد بر آن را طبق جدول زیر اعلام کرده است: (ارقام حقوق به میلیون تومان- ماهانه)

افزایش حقوق

پاداش پایان خدمت: پاداش پایان خدمت مشمولان ماده 107 قانون مدیریت خدمات کشوری در لایحه بودجه سال آینده 445 میلیون تومان تعیین شد

سقف ناخالص پرداختی ماهانه: سقف ناخالص پرداختی ماهانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و با  هر عنوان در سال آینده 37 میلیون تومان پیش بینی شده است. این در حالی است که طبق گزارش خبرگزاری فارس، رقم یاد شده در بودجه سال جاری 33 میلیون تومان بوده است. لایحه مذکور تاکید دارد که  مازاد بر رقم یاد شده در هر ماه با هر عنوان از محل هر نوع اعتبار ممنوع است. البته در این زمینه، کارانه گروه پزشکی و عیدی پایان سال از این حکم مستثنا هستند. همچنین شورای حقوق و دستمزد بر اساس مقتضیات برخی از مشاغل و پست‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در موارد خاص نظیر نخبگان ممتاز، اشتغال در واحدهای عملیاتی مستقر در مناطق جغرافیایی بد آب و هوا و محروم از تسهیلات زندگی، سقف مذکور را تغییر دهد.

رشد منفی حقوق برای برخی سطوح: با توجه به موارد گفته شده و طبق نموداری که سازمان برنامه منتشر کرده است، درصد افزایش حقوق در سال آینده برای کارکنانی که بیش از 30 میلیون تومان در سال جاری حقوق دریافت می کنند، منفی خواهد شد. در بالاترین سطح، کارکنانی که 60 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، سال آینده با کاهش بیش از 40 درصدی حقوق مواجه خواهند بود. سازمان برنامه این اقدام را در راستای افزایش عدالت در حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان برشمرده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4491

  • رضا

    تورم در این دوسه ساله ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده تمام کالاهای مایحتاج مهم زندگی تا یخچال وتلویزیون و ووووووسر به فلک کشیده آنوقت دولت دلسوز حقوق را ده درصد افزایش می دهد کفاف ده روز را هم نم کند می‌خواهند تورم مهار کنند وقتی نتوانید خرید کنید می‌شود رکورد بازار توان خرید نابا شه جنس در بازار می مونه می‌شود مهار تورم عجایب

  • نااشنا

    باسلام توروبه خدای مهربان به دادم سرایداران وخدمت زاران مدرسه ها برسید زحمت ماازهمه بیشتره اماحقوق مان خیلی کمه تا5ماه نمیرسه بااین حال من سرپرست خانواده ام هستم ودودخترراروانه ی بخت کردم ودوپسردرخانه دارم که تحصیل می‌کنند ووضع مالی ام هم خیلی بده ازتموم مسولین محترم میخواهم رسیدگی کنید این صدهمین با است که پیامک ارسال میکنم ارشهرستان بم هستم نه خانه دارم ونه زندگی زندگی ام همش شده قسط جهزیه برای دخترانم تورو خداحقوقمونوببرید بالا خواهشمندم ازشما مسولین محترم. یاحق

  • عمرمحمودی نی

    دولت بایددست بازنشستگا نرا بگیرد واقعا حقوقی که می گیرند دربرابر تورم خیلی پاین است یعنی امروز کمتراز ده ملیون تومان به هیچی نمی رسد بایدخرج نکند مسافرت نروداگر مریض است دکتر نرود و وو

  • علی

    تورو خدا انصاف هست باحقوق ۷ تومن ۱۰ درشد اضافه بشه حالا ما هم دو سوم ماه باداستن داماد وعروس نمی تونیم امرار معاش کنیم .تورم رو چه جوری میخوان جلوش بگیر ن با کاهش حقوق بازنشستگان.دولت عدالت محور یعنی رسیدگی به امور ضعیفان .

  • محمد

    مجلس معمولا به بحث اصلاح فرمول حقوقها وارد میشود ولی در نهایت حقوقهای خودشون را با چند برابر افزایش اصلاح میکنند!!

  • Hassan

    سلام لااقل بنویس افزایش حقوق کارمندان بازنشسته چون ما بازنشستگان تامین اجتماعی از یک کره دیگه اومدیم

  • ناشناس

    بعضی از کارگران مثل سنگ کار نما .گچ کار وشغلهای دیگر ماهانه از 100میلیون الا 500میلیون درآمد دارند ونه بیمه پرداخت میکنند ونه مالیات یارانه هم دریافت میکنند حقوق یک ماه آنها برابر با 20سال کار گران شرکتی و بازنشسته تأمین اجتماعی است چرادولت این شغلها را ساماندهی نمیکند حالا به جان کارگران شرکتی و بازنشسته ها افتاده مگه با این تورم و گرانی ماه 15میلیون بگیرند دردی دوا نمیشه

  • رضا

    ما مستمری بگیران تا زمان بازنشستگی از همه پول گرفتن تا سر پیری بدردمون بخوره .الان که دولت باید پس بده زورش میاد .مگه زنو بچه ما ادم نیستن توی این سرزمین خدا ریشه ظلم از بیخ بیخ بکنه که گیر بعغیا افتاده امین

  • علی سایبر

    سلام اول مسولین تورم را تثبیت کنند بعدآ نسبت به تورم ثابت شده برای افزایش حقوق تصمیم بگیرن ونظارت دقبقی کنند

  • ناشناس

    سلام این چه وضعشه مرتب می گن حقوق مستمری اضافه می شود امروز 100 تومان از حقوق من کم شده من خودم یک زن سرپرست هستم عوض اینکه شب یلدا اضافه کنند کم هم می کنند

  • ایرج پرنگ

    با سلام آیا آنهایی که به هزینه سرسام آور وبی خواب زحمت کشیدن درس خواندن دانشگاه رفتن باید در جا بزنند تا کسانی که هیچ هزینه ای نکرده اند با افزایش پلکانی حقوقشان یکسان شود این عدالت در کجایی دنیا هستش حقوق از نظر درصد باید یکسان باشد هر که بامش بیش طرفش بیشتر

  • مسعود

    خجالت بکشید امشب شب یلدا و فردا اول دی است هنوز حقوق ناچیز بازنشستگان کشوری را واریز نکرده اند بحق صاحب الزامات شما هم خجالت زده زن و بچه و نوه ها باشید آمین یا رب العالمین

  • Mz

    خیلی ب اصطلاح زیرکانه تورم ۶۶درصد در جامعه و بیست در صد افزایش حقوق مردم چی حساب میکنین .

  • هم وطن

    شما تورم ایجاد نکنید.نمی خواد جلوی تورم را بگیرید.

  • Khalil

    باعرض سلام...درمتن خبر بنا به اشاره سازمان برنامه وبودجه، شاغلین بازنشتگان عده قلیلی ازجامعه را تشکیل میدهند.اما به این موضوع اشاره نشده که همین قشر از جامعه لابد خانواده واهل وعیال وکَس وکاری دارند که نان خور همین جماعت به ظاهر اندک وبی اهمیت
    ازدید مسئولین تصمیم گیر هستندکه باید در آمار مربوطه لحاظ گردندوسپس تصمیمات لازم اتخاذ گردد.اما متاسفانه ظاهرا"دیواری کوتاهتر دیوار کارمند وبازنشسته از هر نوعش یافت نمیشود وانشاالله نیز یافت نخواهد شد.

  • کریمی

    شمابگیدپدرمن بامادرم باده سال سابقه ودریافتی1350هزارچجوری نفس بکشه.با8بچه و7نوه.به آیه قرآن قسم فقط یک بچه حقوق نصفه داره.بقیه بیکارن.هی برای نوهاش چیزی بخره حقوقش تموم میشه.بخداکمرشوشکستید.بازنشسته یعنی تمام.پس جایی دیگه پولی نمیاد.همین حقوقه.بفهمید.شمااگه به30سال سابقه11تومان بدیدبه پدرمنم3تومن میدن.که بشه نفسی بکشه.خداوندسراونی که باعث شده پدرمن جلونوهاش خم بشه.سرش بلندنشه خیرنبینه

  • ناشناس

    متاسفم برای خودم

  • داریوش

    وقتی دولت ازتامیین اجتماعی قرض میگرفت به نفع عموم مردم در هرقشری بود و40 سال به ضررماکارگران وبازنشستکان تامیین اجتماعی شدچون همیشه کمتر ازتورم حقوق گرفتیم تا دولت وقت کم کاریهایش را بدینوسیله جبران کند .حالا هم پز عدالت ندهید .چون شماهم پشت پرده تورم را دیده ایدوناکارآمدی خود در
    میدان رادیدهاید وباز دستتونو میخواهید بکنید
    توجیب ماوبگیدداریم مشکلاتو رفع میکنیم دیگه
    چه احتیاج به تعویض دولت هست کلا با حقوق
    کارگروبازنشسته هاوکارمندان مشکلات دولت را
    رفع کنید بجای استفاده از عدالت وهوش مملکت داری

  • بازنشسته

    اول که این افزایش یک دهم تورم هم نیست و قرار نیست کسری بودجه دولت را بازنشستگان بدهند از حقوق های نجومی مثل حقوق خودتان بردارید ثانیا اگه قرار است مبلغ ثابتی اضاف بشود مگه مغز خر خورده بودیم که این همه هزینه کرده و مدرک ارشد و بالاتر گرفته ایم

  • ناشناس

    اگه قرار است برای بازنشستگان مبلغ ثابتی اضاف بشود پس چه انگیزه ای برای ادامه تحصیل شاغلین ایجاد می شود ضمن اینکه بازنشستگان برا مدرک گرفتن هزینه کرده اند این که انصاف نیست دیپلم و ارشد مثل هم افزایش داشته باشند

  • ب

    برای بازنشستگان فرهنگی اول باید همسان‌سازی صورت بگیرد آخه گناه ما چیست که قانون ده سال است معطل مانده و ما به حق خود نرسیده ایم حالا دیگه چرا ضرر پشت ضرر

  • ناشناس

    آخه وقتی تورم شده شما با چه رویی می گید افزایش حقوق تورم زا است به خدا مملکت این قدر بی صاحب شده که قیمت اجناس ثانیه ای بالا می رود شما می گویید ده درصد افزایش خودتان حساب کنید ببینید ده درصد حقوق ها ی پایین چقدر می شود می شود مبلغی که رفته رو یک ده کیلو برنج

  • ب

    اول قیمت اجناس را به نصف پایین بیاورید بعد ده درصد اضاف کنید

ارسال نظر