افزایش حقوق این افراد در دستور کار دولت قرار گرفت

معاون وزیر ارشاد گفت: بخش هنرمندان پیشکسوت نیز افزایش در پرداختی واریزی ماهیانه داشتیم که در حال پرداخت است و در بخش هنرمندان دارای درجه هنری پرداخت‌هایی با افزایش انجام می‌شود.

افزایش حقوق این افراد در دستور کار دولت قرار گرفت

محمود سالاری شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره ملی اشکواره حسینی اظهار کرد: جشنواره امسال رشد قابل توجهی داشته است زیرا استان جدی‌تر پای کار آمده و دولت سیزدهم برای این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی عزم راسخ دارد.

وی با بیان اینکه قبل آن بیشتر جشنواره‌ها مردم پای کار بودند و امسال دولت به همراه استاندار و مدیرکل ارشاد باعث افزایش رونق آن شدند، افزود: جشنواره‌ها هر اندازه مردمی باشد ارزشمندتر است اگر اصرار بر این باشد که دولتی باشد یا دبیرخانه دائمی داشته باشد نگرانی‌های مبنی بر دولتی شدن و کار را از مردمی بودن دور می‌کند و امیدواریم بتوانیم برای حمایت از این جشنواره‌ها بودجه را تأمین کرده و دبیرخانه دائمی را به استان مازندران بدهیم تا هر سال شاهد رونق آن باشیم.

معاون وزیر ارشاد درباره هنر‌کارت و بسته‌های حمایتی به هنرمندان گفت: بیمه‌ و بیمه تکمیلی هنرمندان در وزارت ارشاد و صندوق هنر انجام می‌شود؛ آن اعتباراتی که برای هنرکارت‌ها تزریق می‌شود وزیر ارشاد به همه بخش‌ها ابلاغ کردند تا متمرکز شود و این اعتبارات نمی‌تواند در جای دیگر هزینه شود بلکه باید به حساب هنرکارت هنرمندان باشد.

وی تصریح کرد: در بخش هنرمندان پیشکسوت نیز افزایش در پرداختی واریزی ماهیانه داشتیم که در حال پرداخت است و در بخش هنرمندان دارای درجه هنری پرداخت‌هایی با افزایش انجام می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بیمه هنرمندان و وام‌های کارآفرینی برای مراکز و بخش‌های آموزشی تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: این وام‌ها همانند آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی از دو صندوق اعمال می‌شود که از استان‌ها به وزارت ارشاد معرفی شده تا پس از معرفی به بانک‌های عامل ضمانت‌های لازم دریافت شده تا از امکانات وام طولانی مدت برخوردار شوند.

وی با اشاره به واکنش برخی هنرمندان در اغتشاشات اخیر بیان کرد: بیشتر هنرمندان به دنبال حقیقت هستند ولی بخش کم آنها تحت تأثیر قرار گرفتند که اگر به حقیقت پی ببرند خیلی راحت می‌پذیرند.

سالاری خاطرنشان کرد: هنرمندان وقتی حقیقت ماجرا و پشت صحنه آنها را دریابند عقب‌نشینی می‌کنند؛ تعداد قابل توجهی از هنرمندان هیچ واکنشی به اتفاقات نشان ندادند فقط تعداد اندکی بودند که اکثرشان وقتی به حقیقت پی بردند خود را از جمع اغتشاش‌گران و افرادی که در فضای مجازی به سوی ارزش‌ها حمله ور شدند، کنار کشیدند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44316

ارسال نظر