هرساعت قطع اینترنت چقدر به اقتصاد کشور ضرر می زند؟

فیلترینگ اینستاگرام که حالا دیگر به بستری برای درآمدزایی بسیاری تبدیل شده، نگرانی جدی کسب‌وکارهای فعال در این شبکه اجتماعی را به دنبال داشته‌است.

 هرساعت قطع اینترنت چقدر به اقتصاد کشور ضرر می زند؟

 فیلترینگ اینستاگرام که حالا دیگر به بستری برای درآمدزایی بسیاری تبدیل شده، نگرانی جدی کسب‌وکارهای فعال در این شبکه اجتماعی را به دنبال داشته‌است. طبق آماری که در سال گذشته منتشر شد، بالغ بر ۱۰ میلیون کسب‌وکار خرد در بستر این شبکه اجتماعی فعالیت دارند.

بعضی کارشناسان معتقدند که ممکن است این قطعی‌ها دائمی باشد.

برآورد نت‌بلاکس از خسارت اقتصادی هر ساعت قطعی و اختلال اینترنت در ایران، بیش از ۱.۵ میلیون دلار است.

از ساعت ۱۶ روز جمعه  اول مهرماه : اینترنت موبایل (همراه اول و ایرانسل) در تمام تهران قطع و صرفا دسترسی به سایت‌های داخلی ممکن بود

گزارش حاکی است مشاهدات و تجربه شخصی کاربران نشان می‌دهد که از ، ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ اینترنت در تهران و دیگر شهرها دچار قطعی و اختلالات زیادی است.

«این بزرگترین اختلال در اینترنت ایران از سال ۲۰۱۹ است.» این بخشی از توئیت نت بلاکس با توجه به داده های سی ام شهریورماه رصد اینترنت ایران بود که منتشر شد.

از صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت که عیسی زارعپور از احتمال اختلال و محدودیت در شبکه سراسری اینترنت در ایران به دلیل برخی تصمیمات امنیتی سخن گفت تا چند ساعت بعد که این محدودیت ها آغاز شدند ، فاصله زیادی نبود. فاصله ای که در این میان یک بار وزارت ارتباطات اعلام کرد از صحبت های آقای وزیر برداشت اشتباه شده است. همزمان البته توئیت هایی از موافقان طرح صیانت منتشر شد چون روح الله مومن نسب که عدم اجرای طرح صیانت را حاصل این ناآرامی های روزهای اخیر نامید.

از عصر چهارشنبه اما اینترنت محدودیت های جدی را تجربه کرد. ابتدا همراه اول و سپس سایر اپراتورهای تلفن همراه پوشش دهی ال تی ای را از دسترس خارج کردند. سپس نوبت به اختلال شدید در اینستاگرام ، شبکه اجتماعی پر طرفداری که سید ابراهیم رئیسی اخیرا بار دیگر در گفت و گو با شبکه سی بی اس آمریکا با اشاره به نقش آن در درآمدزایی مردم اعلام کرد برای بهبود شرایطش هم تلاش می کند رسید.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43389

ارسال نظر