دلار ارزان شد/ این همسفر رئیسی قیمت دلار را کاهش داد!

صبح یکشنبه هرات با 31 هزار و 500 شروع به کار کرد و تا 31 هزار و 650 تومان رفت. در معاملات عصر روند برگشت و نرخ هرات وقت بسته شدن بازار تا 31 هزار و 300 هم پایین آمده بود که بعد آن این حمایت نیز از دست رفت و به 31 هزار و 100 تومان رسید.

دلار ارزان شد/ این همسفر رئیسی قیمت دلار را کاهش داد!

در بازار شایعه شده بود دولت بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از منابع صادرات گاز را وصول و به بانک مرکزی تحویل داده و بانک مرکزی هم ریال آن را به حساب دولت واریز کرده است. بنابراین خشاب بانک مرکزی کاملا پر است و می‌تواند هم در بازار متشکل به صورت اسکناس و هم در بازار نیما به صورت حواله مداخله کند. معامله‌گران حرفه‌ای در واکنش به این خبر احتیاط کردند و تحت تاثیر همین جو هم، زیر پای قیمت دلار در بازار هرات شل شد.

صبح یکشنبه هرات با ۳۱ هزار و ۵۰۰  شروع به کار کرد و تا ۳۱ هزار و ۶۵۰ تومان رفت. در معاملات عصر روند برگشت و  نرخ هرات وقت بسته شدن بازار تا ۳۱ هزار و ۳۰۰ هم پایین آمده بود که بعد آن این حمایت نیز از دست رفت و به ۳۱ هزار و ۱۰۰  تومان رسید. در معاملات صبح دلار تهران حوالی ۳۱ هزار و ۶۰۰ بود و تا ۳۱ هزار و ۸۰۰  -۹۰۰ هم بالا رفت ولی در ادامه با کاهش هرات به ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

در بازار فلز زرد هم نرخ سکه تا ظهر با افزایش کم به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و سکه‌بازان می‌گفتند همه سیگنال افزایش می‌دادند ولی نرخ شل بود. در نهایت سکه در ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه هم به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

یکی دیگر از عواملی که به صورت انتظاری در بازار ارز اثرگذار بود، سفر رییسی به نیویورک بود. گفته می‌شود در حاشیه این سفر امکان مذاکرات برجامی وجود دارد. وقتی در بازار شنیده شد علی باقری رییس تیم مذاکره‌کنندگان ایران در سفر رییسی، او را همراهی می‌کند، این احتمال قوت گرفت و بازار از سودای فتح کانال ۳۲ دور شد.

تحلیلگران فنی معتقدند که اگر دلار هرات ۳۱ هزار  و ۱۰۰ تومان را از دست بدهد کانال ۳۱ هم از دست می‌رود. اما اکثر بازار عقیده دارند که در روزهای پیش‌رو نوسان‌ زیادی در بازار داشته باشیم. اگر هرات در ناحیه فعلی حمایت شود که دوباره شاهد افزایش نرخ به سمت ۳۱ هزار و ۸۰۰ خواهیم بود. یک نکته‌ای که تحلیلگران فنی به آن اشاره می‌کنند این بود که تا حالا دلار هرات وارد ۳۲ نشده و خود همین هم این کانال را برای دلار حساس کرده است.

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42467

ارسال نظر