احتمال سقوط قیمت طلا قوت گرفت

روز گذشته پس از اینکه تورم آمریکا بیشتر از انتظارات منتشر شد بازارها نگران از عکس العمل فدرال رزرو کاهشی شدند.

احتمال سقوط قیمت طلا قوت گرفت

با اینکه روند نزولی شدید قیمت فلز زرد در روز چهارشنبه ادامه پیدا نکرد، اما همچنان سایه افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو بر تمامی بازارها از جمله طلا سنگینی می کند. روز گذشته پس از اینکه تورم آمریکا بیشتر از انتظارات منتشر شد بازارها نگران از عکس العمل فدرال رزرو کاهشی شدند.

بیت‌کوین، طلا، وال‌استریت و حتی بازارهای سهام اروپا همگی واکنش قابل توجهی به گزارش تورم آمریکا داشتند. با اینکه پیش بینی می شد تورم ماهانه آگوست در آمریکا کاهشی شود اما شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده نسبت به ماه قبل از خود ۰.۱ درصد افزایش یافت تا بازارها شانس افزایش ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سپتامبر را بیشتر از پیش تخمین بزنند.

همچنان تحلیل‌گران بازار طلا مرز ۱۷۰۰ دلاری را مرزی کلیدی برای طلا عنوان می کنند. در حالی نشست فدرال رزرو در روزهای ۲۰ و ۲۱ سپتامبر برگزار خواهد شد که چشم بازارها به تصمیم بانک مرکزی آمریکا دوخته شده است.

 پس از نشست فدرال رزرو اگر همچنان بازارها سیگنال های تهاجمی از این نهاد دریافت کنند این موضوع می تواند ریزش شدیدی ایجاد کند. به نظر می رسد در آن حالت طلا به راحتی مرز ۱۷۰۰ دلاری را از دست خواهد داد و حتی برخی تحلیل گران احتمال ریزش ۵۰ دلار یا بیشتر را بالا می دانند.

بیت‌کوین نیز پس از انتشار گزارش تورم آمریکا به شدت نزولی شد و نزدیک به ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. در حالی که روز سه شنبه قیمت بیت کوین در میانه کانال ۲۲ هزار دلاری باز شده بود، بزرگ ترین رمزارز جهان در روز سه شنبه کف ۱۹ هزار و ۹۰۰ دلاری را نیز به چشم دید. روز چهارشنبه قیمت بیت کوین نسبت به روز قبل نوسان کمتری داشت.

 

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41750

ارسال نظر