بورس باز هم سقوط کرد/ درد بورس تهران چیست؟

شاخص کل بورس تهران امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ با افتی بیش از چهار هزار واحدی به پایین‌ترین سطح در سال جاری رسید.

بورس باز هم سقوط کرد/ درد بورس تهران چیست؟

 شاخص بورس تهران پس از رشد نه چندان چشمگیر روز گذشته امروز با افتی اندک به کار خود در سومین هفته شهریور پایان داد.

شاخص کل بورس تهران امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ با افتی بیش از چهار هزار واحدی به پایین‌ترین سطح در سال جاری رسید. این افت شاخص باعث ثبت رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی روی تابلوهای بازار سهام شد. شاخص هم‌وزن نیز با افتی اندک در محدوده ۴۰۴ هزار واحدی تثبیت شد.

درد بورس تهران چیست؟

بازار سرمایه در سومین هفته شهریور ۱۴۰۱ با اتفاقات ناخوشایندی همراه شد. سهامداران در روزهای اخیر شاهد افت قابل توجه شاخص بورس تهران بودند. به نحوی که تابلوهای بورس این هفته کمترین رقم شاخص را در طول سال جاری به ثبت رساندند. این شرایط باعث دلسردی و نگرانی سهامداران نسبت به آینده بازار شده است. به گونه‌ای که جمعی از فعالان بازار سرمایه روز دوشنبه گذشته مقابل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار تجمعی را برگزار کردند.

مطالبه‌ای که از سوی سهامداران معترض در این تجمع مطرح شد رسیدگی هرچه سریعتر به وعده‌هایی است که ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ ارائه می‌کرد. ده وعده اساسی که از دید اهالی بازار سرمایه با وجود گذشت بیش از یکسال تقریبا هیچ یک اجرایی نشده است.

حالا به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقاتی که پیرامون پرونده هسته‌ای ایران رقم می‌خورد اوضاع به سود بازار رقم نخواهد خورد. از همین رو سهامداران نیز انتظار دارند دولت سیزدهم طبق وعده جلوگیری از گره خوردن اقتصاد به برجام، اقدام به رفع مشکلات بورس کند.

البته از دید کارشناسان ایجاد رونق در بورس بدون حصول توافق و رفع تحریم‌ها تقریبا غیرممکن است. اما سهامداران این انتظار را دارند که ابراهیم رئیسی روی قولی که به طرفداران بورسی‌اش داده بود را تحقق بخشد. هرچند به نظر می‌رسد اوضاع بازار سرمایه به گونه‌ای رقم خورده که گشودن هر یک از گره‌های افتاده در کار بورس تهران به این سادگی‌ها امکان گشایش نخواهند داشت.

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41582

ارسال نظر