یکه تازی دلار در بازار / سکه روی مدار صعود

قیمت دلار در واکنش به اخبار سیاسی آرایش صعودی به خود گرفته است . عده ای از معامله گران معتقد بودند اسکناس آمریکایی در تهران زیر تیغ برجام و شورای حکام قرار گرفته است.

یکه تازی دلار در بازار / سکه روی مدار صعود

معامله گران بازار ارز تهران در روز های اخیر به استقبال نشست شورای حکام و صدور قطعنامه علیه ایران رفته اند.

برجام در بن بست؟

 رافائل گروسی مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام دیروز مدعی شده بود در تحقیقات کنونی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

شب گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا  در تازه ترین اظهارات خود درباره برجام گفت که پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام، دورنمای توافق در کوتاه‌مدت را بعید می‌سازد. وزیر امور خارجه ایالات متحده آخرین پاسخ ایران به پیشنهاد اروپایی برای احیای برجام را «گامی رو  به عقب» توصیف کرده است

امروز همچنین  یک خبر درباره استعفای  رابرت مالی در فضای رسانه ها داغ شد. البته این خبر  تکذیب شد . به رغم تکذیب این خبر به نظر می رسد این خبر بر روی قیمت دلار هم تاثیر گذاشته باشد. از نگاه معامله گران استعفای رابرت مالی  می تواند یک چالش جدید بر سر راه توافق هسته ای باشد .

در همین شرایط، تایمز اسرائیل مدعی شده یک مقام ارشد اسرائیلی که به همراه یائیر لاپید، نخست وزیر این رژیم به آلمان سفر کرده، به این روزنامه گفته عموم اروپایی ها و آمریکایی ها می گویند برجامی وجود نخواهد داشت. این فرد بدون افشای نامش برجام را مرده توصیف کرده و گفته هیچ مذاکره ای با ایران وجود ندارد.

قیمت دلار زیر تیغ برجام

قیمت دلار در واکنش به اخبار سیاسی آرایش صعودی به خود گرفته است . عده ای از معامله گران معتقد بودند اسکناس آمریکایی در تهران زیر تیغ برجام  و شورای حکام قرار گرفته است.

قیمت دلار وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد

نرخ دلار در بازار امروز وارد کانال 31 هزار تومان شد و به سطح مقاومتی 31 هزار و 200 تومان رسید .البته عده ای از  معامله گران مدعی بودند نرخ دلار به 31 هزار و 400 تومان هم رسیده است.

پیش بینی معامله گران درباره قیمت دلار

برخی از تحلیلگران فنی باور دارند در شرایط فعلی در صورتی که بازارساز  با تزریق عرضه نسبت به کنترل نرخ ارز اقدام نکند  و اگر اسکناس آمریکایی در محدوده فعلی باقی بماند ممکن است در مرحله بعدی  نرخ دلار به 31 هزار  و 500 تومان هم برسد.  از نگاه این دسته از فعالان بازار  در صورتی که دلار در نیمه کانال 31 هزار تومان تثبیت بدهد ممکن است نرخ دلار تا مرز 31 هزار و 800 تومان هم پیشروی کند.

قیمت دلار یکه تازی می کند

البته امروز بازارهای همسایه هم شاهد یکه تازی نرخ دلار بود و دلیل دیگر افزایش قیمت دلار تهران همین عامل است. هر برگ اسکناس آمریکایی امروز در بازار هرات یک کانال بالا رفت و به مرز 31 هزار تومان رسید.

بازیگران ارزی در بازار سلیمانیه هم امروز قدرت نمایی کردند. قیمت دلار در بازار یاد شده امروز افزایش چشمگیری را تجربه کرد. قیمت دلار در بازار یاد شده امروز نزدیک به 500 تومان افزایش را ثبت کرد و به 31 هزار و 620 تومان رسید.

نرخ دلار توافقی امروز چقدر شد ؟

نرخ دلار توافقی امروز (سه‌شنبه،‌ ۲۲ شهریورماه) در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، دلار با قیمت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان و با حجم ۲۰ هزار دلار معامله شد.

منبع: اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41385

ارسال نظر