طرح جدید دولت برای اعطای زمین رایگان به مردم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهای که زمین وجود دارد، ما زمین رایگان می‎‌دهیم تا بروند و در مدت زمان معین خانه بسازند.

طرح جدید دولت برای اعطای زمین رایگان به مردم

وزیر راه و شهرسازی اشاره به اهمیت مسکن در کشور گفت: ما یک عقب‌ماندگی جدی در بخش ساخت مسکن در کشور داریم که بخش عمده آن مرتبط با پاسخگویی به نیازهای جدید است و بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون مسکن کم داریم. از مهرماه به بعد، تحویل مسکن به متقاضیان ادامه پیدا خواهد کرد، در شهرهای که زمین وجود دارد، ما زمین رایگان می‎‌دهیم تا بروند و در مدت زمان معین خانه بسازند.

قاسمی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت مسکن یک‌طبقه و دوطبقه گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در مرحله نهایی شدن قرار گرفته و برنامه داریم تا پایان دولت ۸۰۰ هزار مسکن روستایی را تکمیل کنیم. ۳۰۰ هزار مسکن خودمالکی در دستور کار است، هدف ما در کشور افزایش عرضه مسکن است که به‌صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌شود.

وی افزود: مسئله ما مسئله زمین نیست و ما زمین را برای دو سال آتی فراهم کردیم، رئیس‌جمهور دغدغه ساخت مسکن دارند و شبانه‌روزی این مسئله را پیگیری می‌کنند و دستور دادند همه دستگاه‌ها تا پایان شهریور زمین لازم را تامین کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم وزارت راه و سازمان ثبت گفت: اگر دستگاه‌ها زمین برای نهضت ملی مسکن ندهند، سند زمین به‌صورت یک‌طرفه برای وزارت راه و شهرسازی تامین شده است. زمین‌هایی که از سمت دولت برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، چهار درصد کل زمین‌ها است. ما از بانک‌ها به غیر از بانک مسکن در نهضت ملی مسکن راضی نیستیم و بسته تسهیلاتی ما اجرای موبه‌موی قانون جهش تولید و تامین مسکن است.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40091

ارسال نظر