خبر بد برای قیمت دلار/ هیجان دلار فروکش می کند ؟

با شروع معاملات فردایی دیروز و خبر ناامید کننده بورل درباره برجام بازار پشت خطی دلار را شعله ور کرد . «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که طی ۲۸ ساعت اخیر خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است.

خبر بد برای قیمت دلار/  هیجان دلار فروکش می کند ؟

بازار ارز تهران این روز ها شاهد الاکلنگ قیمت دلار است. نرخ دلار اولین روز هفته را در کانال ۳۰ هزار تومان سپری کرد

اما در دومین روز هفته قیمت دلار سقوط کرد و کانال ۳۰ هزار تومان را از دست داد . نرخ دلار عصر دیروز با کاهش ۴۵۰ تومانی در محدوده  ۲۹ هزار و ۷۷۰ تومان معامله شد

بازار داغ تقاضای ارز برای سفر اربعین

از سوی  دیگر در بازار داغ تقاضای ارز برای سفر اربعین، اختلاف قیمت دلار تهران و عراق باعث شده تا تقاضای دلار بیشتر از دینار شود .

بر اساس گفته مسافران اربعین و محاسبات ، در صورتی که افراد صد دلار در ایران دریافت کنند و در عراق به دینار تبدیل کنند با توجه به نرخ دلار توافقی حدود ۲۸ هزار و ۶۳۱ تومانی روی سایت ها، دو میلیون و ۸۶۳ هزار و ۱۹۰ تومان پرداخت می‌کنند که در عراق با توجه به نرخ برابری دلار به دینار در ازای صد دلار ۱۴۵۸۰۰ دینار دریافت خواهند کرد که نسبت به دریافت همین مقدار دینار در ایران اختلاف ۳۴۴ هزار تومانی دارد.

این فاصله قیمتی به این دلیل به وجود آمده که برخی مسافران مطرح می کنند که دلار در ایران ارزان تر از عراق است و به همین دلیل وقتی در عراق تبدیل به دینار شود با هزینه کمتر دینار بیشتری دریافت میشود. البته همه صرافی ها برای سفر اربعین دلار ارایه نمی کنند و بعضی فقط دینار پرداخت می کنند.

خبر بد برجام برای قیمت دلار

با شروع معاملات فردایی دیروز و  خبر ناامید کننده بورل درباره برجام بازار پشت خطی دلار  را شعله ور کرد . «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی گفت که طی ۲۸ ساعت اخیر خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است.

نرخ دلار اوج گرفت

همین اظهار نظر کافی بود تا معامله گران افزایشی بر طبل بدبینی ها نسبت به احیای برجام بکوبند و نرخ  دلار بار دیگر اوج بگیرد .

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب تا محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت. عده ای از معامله گران از افزایش قیمت دلار در بازار امروز سخن گفتند.

هیجان دلار فروکش می کند ؟

با این حال عده ای دیگر باور داشتند گر بازار تحت تاثیر صحبت های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزایشی شده باشد، انتظار می رود که با فروکش کردن تب هیجان، بازار در روز جاری حرکت در مسیر افزایشی را ادامه ندهد و حتی در مسیر نزولی قرار بگیرد.

 

 

 

منبع: اقتصادنیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39894

ارسال نظر