مذاکرات به نتیجه نرسد، دلار چند می‌شود؟

دبیرکل کانون صرافان گفت: نتایج برجام و به ثمر رسیدن و نرسیدن آن، خیلی روی روند بازار داخلی اثر ندارد.

مذاکرات به نتیجه نرسد، دلار چند می‌شود؟

دبیرکل کانون صرافان گفت: نتایج برجام و به ثمر رسیدن و نرسیدن آن، خیلی روی روند بازار داخلی اثر ندارد.

 کامران سلطانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا ارزیابی‌ای دارید که اگر مذاکرات وین به نتیجه نرسد، نرخ دلار تا کجا بالا می‌رود؟ می‌گوید: اگر خاطر داشته باشید، قبل از مذاکرات در مردادماه، دلار در کانال ۳۱ هزار تومان قرار داشت. این نشان می‌دهد که نتایج برجام و به ثمر رسیدن و نرسیدن آن، خیلی روی روند بازار داخلی اثر ندارد.

دبیرکل کانون صرافان تصریح می‌کند: ما چند سال است که این روند را می‌گذرانیم و عملا می‌شود گفت که اقتصاد کشور با تحریم‌ها سازگار شده و می‌تواند مشکلات خود را با وجود تحریم‌ها دنبال کند و خیلی هم بحث برجام روی نوسانات نرخ ارز تاثیر چندانی ندارد.

سلطانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که قیمت کنونی دلار در بازار، قیمت واقعی دلار است؟ خاطرنشان می‌کند: بله، این نرخ واقعی دلار است.

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده/ نوسان قیمت ادامه دارد؟

 

قیمت دلار در این روزها در کانال ۲۹ هزار تومان نوسان دارد.کارشناسان معتقدند این شرایط ناشی از بلاتکلیفی در مساله برجام است و تا زمانی که نتیجه نهایی مشخص نشود، بازار بلاتکلیف می‌ماند.

قیمت دلار در روزهای گذشته تا حدودی روند کاهشی داشت. اما دو روز گذشته، ورق برگشت و روند قیمتی افزایشی شد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که دلار را وارد کانال ۳۰ هزار تومان کرد، اما مجددا دلار به کانال ۲۹ هزار تومان برگشت. آخرین نرخ معاملات در روز گذشته به ۲۹ هزار و ۷۶۰ تومان رسید.

کارشناسان معتقدند تا زمانی که اخباری از نتیجه نهایی مذاکرات وین منتشر نشود، این بلاتکلیفی نسبی در بازار ادامه دارد.

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد در هفته آینده دلار در بازه کمتر از نیم درصد و در بین کانال‌های ۲۸ هزار تا ۳۰ هزار تومان، نوسان داشته باشد. دلار تا زمان رفع ابهامات در مذاکرات وین، اخبار سیاسی و همچنین تجارت خارجی، به روند نوسانی خود ادامه می‌دهد.

چندی پیش نیز، علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد قیمت دلار در روزهای آینده تغییر چندانی داشته باشد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود دلار در همین کانال فعلی، یعنی محدوده ۲۹ هزار تا ۳۰ هزار تومان باقی بماند.

 از بازار چه خبر؟

اما دلار در این روزها چه روندی را طی کرد؟سایت صرافی ملی دیروز قیمت دلار را بدون نوسان چندانی نسبت به روزهای گشته،  ۲۸ هزار و ۵۴۲ تومان اعلام کرد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز گذشته روند نوسانی را آغاز کرد. صبح دیروز معاملات در بازار ارز از حدود قیمتی ۲۹ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز شد. آخرین نرخ اعلامی در معاملات نقدی، ۲۹ هزار و ۷۶۰ تومان بود. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند نوسانی را داشت.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی با ۰٫۰۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۵۰۰ تومان معامله شد.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۱٫۲۸ درصد افزایش به ۲۸۷۳۰ تومان رسید

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39030

ارسال نظر