واریز یارانه، تعیین حقوق کارمندان و پرداخت حقوق بازنشستگان؛ سه اتفاق مهم اقتصادی هفته آینده

هفته آینده یکی از مهم‌ترین هفته‌ها برای اقتصاد کشور است، چرا که قرار است برنامه دولت برای هزینه و منابع کشور در سال ۱۴۰۱ مشخص شود.

 واریز یارانه، تعیین حقوق کارمندان و پرداخت حقوق بازنشستگان؛ سه اتفاق مهم اقتصادی هفته آینده

دولت باید تا روز ۱۵ آذر لایحه بودجه سال آینده به مجلس می‌داد اما این کار انجام نشد و قرار است که این اتفاق در روز یکشنبه هفته آینده رخ دهد.بودجه سال آینده به جهت کسری بودجه شدید دولت حائز اهمیت است، به همین جهت هست که دولت قصد دارد از کدام راه‌های درآمدی این کسری را تامین کند و از سوی دیگر دولت برای هزینه‌هایش چه تصمیمی گرفته بر پیش‌بینی آینده اقتصاد ایران اهمیت دارد.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، از این رو هفته آینده یکی از مهم‌ترین هفته‌ها برای اقتصاد کشور است، چرا که قرار است برنامه دولت برای هزینه و منابع کشور در سال ۱۴۰۱ مشخص شود.

براساس آمارهایی که از لایحه بودجه بیرون آمده قرار است حداقل حقوق کارمندان ۳۰ درصد افزایش یابد، حداکثر ۱٫۵ بشکه نفت در روز صادر شود، نرخ تسعیر دلار حدود ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته شده و رشد اقتصادی هشت درصدی پیش‌بینی شده است.

واریز یارانه نقدی

دومین موضوعی که برای آحاد جامعه اهمیت دارد، واریز یارانه نقدی است.این یارانه براساس زمان‌بندی دو ساله سازمان هدفمندسازی یارانه ها باید در روز شنبه ۲۰ آذر به حساب سرپرستان خانوار بیش از ۷۸ میلیون نفر واریز شود.

مبلغ این یارانه که از اولین مرحله ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده در صد و سی‌مین مرحله نیز همین مقدار است. حدود ۲۱ میلیون خانوار مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که هجدهمین مرحله آن از یارانه آذر کسر می‌شود.


بیشتر بخوانید :مهم‌ترین خبر یارانه‌ای روز | یارانه 140 هزار تومانی در سال 1401 برای خانوارهای ایرانی


طبق وعده‌های دولت یارانه نقدی نباید آخرین یارانه آذر ماه باشد، بلکه باید پرداخت یارانه دیگری نیز در کار باشد. دولت وعده داده که در آذر ماه کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند.

همچنین از پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومان به ازای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نام برده شده است. رئیس‌جمهور نیز چند روز قبل در گفتگوی زنده تلویزیونی صراحتا اعلام کرد که قصد دارد پول حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مستقیم به جیب مردم واریز کند.علی رغم همه‌ی این سیگنال‌های دولت برای پرداخت یارانه سوم، هنوز دولت جزئیات جدیدی منتشر نکرده است.

پرداخت حقوق بازنشستگان

با واریز یارانه نقدی، پرداخت حقوق بازنشستگان نیز آغاز می‌شود. سازمان تامین اجتماعی واریز حقوق را از روز بیستم هر ماه آغاز می‌کند و آخرین گروه‌ها در روز ۳۰ هر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3850

ارسال نظر