پیش‌بینی جذاب از ریزش قیمت طلا

برخی تحلیل‌گران هشدار می‌دهند که احتمال ریزش قیمت طلا به محدوده ۱۷۰۰ دلار نیز وجود دارد.

پیش‌بینی جذاب از ریزش قیمت طلا

در حالی که قیمت طلا توانسته است پس از مدت ها مجددا کانال ۱۸۰۰ دلاری را پس بگیرد، درباره ادامه روند صعودی طلا در روزهای آینده اما و اگرهای زیادی وجود دارد.

تحلیل‌گران بر این باورند که اگر طلا نتواند در هفته آتی بالاتر از مرز قیمتی ۱۸۲۰ دلار بسته شود، خبری از رالی افزایشی در تابستان نخواهد بود. در این حالت حتی برخی از تحلیل‌گران هشدار می دهند که احتمال ریزش قیمت فلز زرد به محدوده ۱۷۰۰ دلار نیز وجود دارد.

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت بیش از ۱.۵ درصد رشد داشت تا چهارمین هفته صعودی خود را به ثبت برساند. در هفته گذشته بسیاری از تحلیل‌گران انتظار داشتند که پس از کاهش تورم آمریکا و تغییر احتمالی در سیاست پولی آمریکا طلا افزایش قیمت قابل توجهی داشته باشد، اما صعود طلا کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. یکی از دلایل رشد کمتر از انتظار اظهارات سخنگوی فدرال رزرو درباره عدم تغییر سیاست تهاجمی این نهاد است.

در حقیقت تحلیل‌گران استدلال می کنند که اگرچه قیمت انرژی کاهشی شده است اما با سردتر شدن هوا امکان خیزش مجدد قیمت انرژی وجود دارد و هنوز بسیار زود است که فدرال رزرو دست به تغییر سیاست انقباضی خود بزند.

به همین دلیل نیز بعید است که طبق پیش‌بینی های قبلی فدرال رزرو از ابتدای سال ۲۰۲۳ سیاست خود را به سمت نرخ های بهره پایین‌تر تغییر دهد. به همین دلیل است که هنوز خطر سقوط قیمت طلا به کانال ۱۷۰۰ دلار وجود دارد. بانک مرکزی هنوز معتقد است که تورم یک مشکل اساسی است و حتی کندی اقتصاد نیز نمی تواند مانع از این مسئولیت بانک مرکزی شود.

همچنین ریسک دیگر بازار طلا تکانه جدید در بازارهای سهام آمریکا است؛ موضوعی که می تواند جریان پول را از بازار طلا دور و تقاضا را کاهش دهد./ اکوایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36119

ارسال نظر