کاهش قیمت طلا | تقاضا برای خرید سکه کم شد

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز کاری قبل، ارزان‌تر شده است.

کاهش قیمت طلا | تقاضا برای خرید سکه کم شد

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به افزایش ۲۸ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی اظهار داشت: قیمت طلا به رقم ۱۸۰۵ دلار به ازای هر اونس رسیده است. همچنین قیمت هر اونس نقره ۲۰ دلار و ۹۷ سنت است.

وی افزود: امروز بر خلاف افزایش قیمت جهانی طلا، شاهد کاهش قیمت ارز در بازار داخلی هستیم. در نتیجه قیمت طلا و سکه بر خلاف افزایش اونس جهانی، با کاهش همراه شود.

کشتی آرای در ادامه در خصوص قیمت‌های امروز اظهار داشت: در بازار امروز (شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۱۰۰  هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز کاری قبل، ارزان‌تر شده است.

 

وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۱۰۰  هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۳ میلیون تومان دادوستد شد.

 

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۳۴۷ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۴۹۶ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۵۷۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۴۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسید.  

 

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا، شاهد افت حباب سکه در بازار هستیم.

 

منبع: ایبنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35875

ارسال نظر