پیش‌بینی جدید از افزایش قیمت دلار و سکه

در بازار ارز فرضیه کاهش قیمت‌ها باورپذیر‌تر شده است، اخبار مثبت برجامی بیشتر مورد توجه بازار قرار می‌گیرد و اخبار منفی در هیجانات مثبت کمتر مورد توجه است.

پیش‌بینی جدید از افزایش قیمت دلار و سکه

بازده هفتگی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت، پس‌از ۶ هفته مثبت شد، هرچند شاخص سهام علیرغم شروع مثبت پایان منفی را ثبت کرد ولی بازدهی کل شاخص بورس در این هفته مثبت بود.

 معامله گران درهم را نماد تقاضای واقعی بازار ارز می دانند و می گویند حباب ۴۰۰ تومانی درهم نشان می‌دهد که هنوز انتظارات افزایشی در بازار بالاست

بعضی از تحلیلگران انتظار دارند دلار تا کانال ۲۹ هزار تومانی کاهش یابد، ولی معامله گران افزایشی به خاطر حباب بالای درهم جو کاهشی بازار را باور نمی‌کنند، تعدادی از کارشناسان سهام معتقد هستند که به خاطر ارزندگی بازار و تزریق اخبار مثبت به بازارسرمایه، ممکن است روند نزولی بازار سرمایه متوقف شود، ولی چرا آخرین امیدها به سکه است؟

در بازار ارز فرضیه کاهش قیمت‌ها باورپذیر تر شده است، اخبار مثبت برجامی بیشتر مورد توجه بازار قرار می‌گیرد و اخبار منفی در هیجانات مثبت کمتر مورد توجه است، مسؤلین کشور هم فعلا واکنش منفی در برابر بسته پیشنهادی اروپا نشان نداده اند، همین مسئله نشان می دهد که فعلا بازار و روند پیش روی آن برای هفته آتی نمی تواند افزایشی باشد مگر آنکه جهت انتظارات تغییر قابل توجهی کند.

 بازارها فعلا اظهار نظر های منفی طرف های مذاکره را چانه‌زنی‌های دقیقه نودی برای گرفتن امتیاز بیشتر تلقی می کنند و به همین دلیل تا اظهار‌نظرهای رسمی‌تر معامله گران ریسک خرید در قیمت‌های بالاتر را قبول نمی‌کنند، در صورتی که توافق در کوتاه مدت انجام شود و هیجانات کاهشی بر بازار غلبه کند دلار می تواند تا کانال ۲۹ هزار تومان عقب نشینی کند، محدوده حمایت ۲۹ هزار تومانی از آن جهت مهم تلقی میشود که هدف قیمتی که پیش‌تر بانک مرکزی با سران قوا مشخص کرده بود نیز محدوده ۲۹ هزار تومان بوده است.

با این وجود معامله گران افزایشی به حباب حدود ۴۰۰ تومانی نرخ دلاری درهم اشاره میکنند، معامله گران درهم را نماد تقاضای واقعی بازار ارز می دانند و میگویند حباب ۴۰۰ تومانی درهم نشان می دهد که هنوز انتظارات افزایشی در بازار بالاست و جو‌کاهشی برای آن ها فقط با حباب منفی دلار باورپذیر می شود.

بازگشت امیدواری ها به بازار سرمایه

بازده هفتگی شاخص بورس در هفته ای که گذشت پس‌از ۶ هفته مثبت شد، هرچند شاخص سهام علیرغم شروع مثبت پایان منفی را ثبت کرد ولی بازدهی کل شاخص بورس در این هفته مثبت بود.

از نظر تکنیکالی در بازه روزانه، اندیکاتور آر اس آی شاخص کل در ناحیه اشباع فروش با افزایش تقاضا مواجه شده است غالبا نمودارها پس از قرارگیری در محدوده اشباع فروش مورد توجه قرار می گیرند و با استقبال خرید مواجه می شوند و این واکنش شاخص کل در بازه کوتاه مدت طبیعی است.

تحلیلگران تکنیکالی برای آنکه رفتار شاخص را بهتر پیش بینی کنند نمودار ها را در تایم فریم های مختلف مورد بررسی قرار می دهند در بررسی شاخص کل در تایم فریم هفتگی و ماهانه هنوز جای اصلاح وجود دارد ولی آنچه که امیدها را برای توقف روند نزولی شاخص کل در محدوده های فعلی تقویت می کند، کاهش میانگین نسبت قیمت سهام به سود آوری در بازار سرمایه است.

گزارشات سالانه شرکت ها منتشر شده و به خاطر رشد سودآوری و کاهش قیمت سهام در بازار سرمایه میانگین نسبت قیمت به سودآوری در بازار سهام به کمتر از هفت رسیده است،از طرفی دولت در شرایطی که بازار ارزنده است اخبار مثبت را به بازار سرمایه تزریق میکند، به همین دلیل بعضی از تحلیلگران اعلام میکنند که ممکن است شاخص کل از محدوده های فعلی بازگردد ولی برای تایید این فرضیه باید رفتار بازار را گام به گام بررسی کرد و جلو رفت.

در بازار طلا شرایط کمی متفاوت است حباب سکه امامی در هفته پیش کف دو ماه و نیمه را تجربه کرد، کاهش حباب سکه به لطف افزایش ارزش اونس جهانی طلا اتفاق افتاد. سکه امامی در هفته اخیر در مقابل فشار های کاهش مقاومت کرده و حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست نداده است. مقاومت سکه در جبهه قیمتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی هنوز آخرین امید ها را در میان معامله گران افزایشی زنده نگه داشته است. معامله گران بازار سکه و طلای آب شده به معامله گران باهوش بازار شهرت دارند و مقاومت باهوش بازار در مقابل فشارهای کاهشی هنوز بعضی را نسبت به آینده افزایشی بازار امیدوار نگه داشته است./ اکوایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35793

ارسال نظر