یارانه مردادماه در حساب یارانه‌بگیران | این آخرین یارانه است؟

امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

یارانه مردادماه در حساب یارانه‌بگیران | این آخرین یارانه است؟

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مرداد ماه یارانه بگیران تا چند ساعت دیگر واریز خواهدشد.پیش بینی می شود یکصد و سی و هشتمین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مردادماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده‌اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

  سازمان هدفمندی در اطلاعیه ای اعلام کرد : در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است در صورتیکه این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام نموده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

گفتنی است در این مرحله، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مردادماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، افرادی که تا ابتدای مرداد ماه نسبت به ثبت‌نام جهت دریافت یارانه اقدام نموده‌اند نیز در صورتی که جزو دهک‌های اول تا نهم شناخته شده‌اند، در این مرحله یارانه نقدی خود را دریافت می‌کنند.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که در مرحله ۱۳۷ (تیرماه) در زمره یارانه بگیران قرارگرفته اند(ثبت نامی های جدید و یا بازبینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) معوقات اردیبهشت و خرداد را نیز همراه یارانه مرداد ماه دریافت خواهند کرد.

 متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

برای دریافت آخرین اطلاعیه‌ها، به صفحه اینستاگرام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به نشانی @hadafmandi.ir  بپیوندید

یارانه مرداد، آخرین یارانه دولت است ؟

در حالی امشب یارانه ها واریز می شود که هنوز  مشخص نیست که آیا این آخرین یارانه نقدی دولت رئیسی است یا اینکه پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

به رغم سکوت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت شهروندان یارانه بگیر، یارانه مرداد ماه تا دو روز دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بررسی‌ها از وزارت اقتصاد و امور دارایی نشان می‌دهد که هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص تغییر نحوه پرداخت یارانه‌ نقدی به کالایی بر عهده وزارت کار است. براین اساس با توجه به اداره شدن این وزارتخانه زیر نظر سرپرست، به نظر می‌رسد دست کم تا تعیین وزیر جدید برای این وزارتخانه روند پرداخت یارانه‌های معیشتی به صورت نقدی ادامه یابد.

کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می شود؟

​سید احسان خاندوزی چند روز پیش از ارائه کالابرگ از سوی دولت در شهریور برای ادامه روند پرداخت یارانه‌ها به این شیوه گفت: ارائه کالابرگ منوط به این است گزارش استقرار زیرساخت‌های فنی خدمت آقای رئیس‌جمهور ارائه شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: این گزارش قرار است تا آخر مرداد ماه توسط دوستان ارائه شود. امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، گفت: با توجه به اینکه پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتماً حمایت اولیه صورت بگیرد در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35487

  • Kobra hajishamsaee

    آیا یارانه جدید مردادماه قابل برداشت است یا خیر؟

  • ناشناس

    برای من جامانده ازیارانه مردادماه روریختن اما معوقات اردیبهشت وخردادونریختن واقعا این چه وضعشه

  • بازنشسته آموزش و پرورش

    سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی واقعا بد کار می کنند اینجانب چهار ماه قبل اعتراض به قطع یارانه ها دادم هنوز می گویند در حال بررسی است و جایی هم برای پی گیری ندارد اینجانب بازنشسته آموزش و پرورش هستم چرا یارانه مرا بی علت قطع کردید و هنوز که هنوز هست کسی پاسخگو نمی باشد واقعا جای تأسف و تعجب دارد حقوق م که در سال جاری ده درصد افزایش پیدا کرد به عبارتی هشتصد و پنجاه هزار تومان یارانه یک خانواری سه نفری را قطع کردید آلان من باید با این تورم افسار گسیخته سال جاری که شاید بالای هشتاد درصد باشد با حقوق سال گذشته با این قطع یارانه زندگی کنم واقعا که...

  • ناشناس

    ♦️تبعیض علیه بازنشستگان کشوری و لشکری


    ♦️خبرآمد که مجلس مصوبه مربوط به افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بر اثر اعتراضات این بازنشستگان لغو کرده و از دولت خواسته است تا مصوبه شورای عالی کار یعنی افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۵۰ هزار تومان را برای آنها اعمال کند این افزایش برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر تامین اجتماعی است یعنی گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی که معادل و بلکه بیشتر از بازنشستگان کشوری و لشکری دریافت حقوق دارند
    ♦️درصورت اجرای این مصوبه مجلس تفاوت فاحشی میان حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد می شود که برخلاف عدالت است و دولت باید هر چه سریعتر با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری این شکاف را پر کند

    ♦️ذکر یک مثال به درک بهتر این موضوع کمک می کند فرض کنید حقوق دو بازنشسته که یکی کشوری است و دیگری تامین اجتماعی برابر ۸ میلیون تومان باشد برای بازنشسته کشوری یا لشکری افزایش ۱۰ درصدی اعمال می شود که حقوق وی را به  هشت میلیون و هشتصد هزار تومان می رساند و برای بازنشسته تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۵۰ تومان اعمال می شود که حقوق وی را به یازده میلیون و ششصد هزار تومان می رساند یعنی حدود دو میلیون هشتصد هزار تومان بیشتر از یک بازنشسته کشوری یا لشکری دریافت می کند

    ♦️چرا باید این تبعیض آشکار بر علیه بازنشستگان کشوری و لشکری در شرایطی که تورم بالای ۵۰ درصد و در اقلام خوراکی و ضروری بیش از ۱۰۰ درصد است اعمال شود
    چرا باید در شرایط یکسان به یک بازنشسته کشوری یا لشکری ۸۰۰ هزار تومان و به یک بازنشسته تامین اجتماعی سه میلیون ششصد هزار تومان افزوده شود دلیل این تفاوت فاحش چیست

    ♦️این تبعیض در شرایطی است که در زمان شاغل بودن بازنشستگان کشوری معادل ۹ درصد از حقوق خود را به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کردند در حالی شاغلان تامین اجتماعی ۷ درصد از حقوق را به عنوان سهم صندوق بازنشستگی پرداخت کردند
    ♦️این تبعیض در حالی است که تمام بازنشستگان لشکری و کشوری ۳۰ سال یا بیشتر سهم صندوق بازنشستگی را پرداخت کردند در حالی که بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی شامل قوانین سختی کار می شدند و پس از ۲۰ یا ۲۵ سال بازنشسته می شوند

    ♦️واین تبعیض در حالی است که بسیاری از بازنشستگان کشوری و لشکری از کارمندان دولت با سطح تحصیلات بالا بوده اند

    ♦️دولت و مجلس باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این تبعیض اقدام کنند و افزایشی معادل بازنشستگان تامین اجتماعی را برای بازنشستگان کشور و لشکری اعمال کنند

    نشر حداکثری تا احقاق حق واجب است

ارسال نظر