اعتراض شدید بازنشستگان به دولت | قرار بود امروز مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ شود

اگر تا قبل از بیست مرداد، ابلاغیه دولت صادر نشود، بازنشستگان سایر سطوح پنجمین ماه از سال جدید را باید با افزایش ده درصدی سر کنند و به انتظار تغییر معادلات در شهریور باشند. .

اعتراض شدید بازنشستگان به دولت | قرار بود امروز مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ شود

بازنشستگان در انتظار ابلاغ مصوبه افزایش مستمری هستند.

آخرین قول مسئولان برای شنبه پانزدهم مرداد بود؛ قرار شد شنبه نظر دولت در مورد افزایش مستمری بازنشستگان اعلام شود.

بیشتر بخوانید: نظر دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان / ۳۸ درصد منهای ۵۱۵ هزار تومان؟|بازنشستگان می پذیرند؟

بازنشستگان سایر سطوح کارگری از تاخیر طولانی انتقاد می‌کنند و می‌گویند امیدواریم امروز هیات وزیران نظر نهایی خود را ابلاغ کند.

در روزهای گذشته راجع به اینکه چه تصمیمی برای نحوه اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گرفته خواهد شد، زیاد صحبت شده است اما هنوز این تصمیم به صورت رسمی ابلاغ نشده است

موعد واریز مستمری ماه مرداد تا چهار روز دیگر آغاز خواهد شد اما هنوز از افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خبری نیست.

در روزهای گذشته راجع به اینکه چه تصمیمی برای نحوه اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گرفته خواهد شد، زیاد صحبت شده است اما هنوز این تصمیم به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

نتیجه این ادامه این وضعیت از دو حال خارج نیست، حقوق بازنشستگان مرداد به همان صورت معیوب قبلی پرداخت خواهد شد و یا اینکه به دلیل ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی از سوی مجلس، ممکن است حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به نرخ سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

این وضعیت نامعلوم واکنش بازنشستگان را به دنبال داشت

یدالله فرجی (بازنشسته کارگری و رئیس سابق شورای اسلامی کار جنرال استیل) می‌گوید: امروز پانزدهم است و اگر امروز نظر دولت به طور رسمی ابلاغ نشود، در مرداد بازهم از دریافت حقوق قانونی محروم می‌مانیم؛ از بیستم هر ماه پرداخت مستمری براساس حروف الفبا آغاز می‌شود؛ بنابراین باید قبل از بیستم مصوبه اجرایی دولت به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شود.

او با بیان اینکه بارها وعده دادند اما باز تاخیر کردند، می‌گوید: براساس آخرین تصمیم، کار را به وزاری عضو هیات امنای تامین اجتماعی واگذار کردند و از تمام تریبون‌های رسمی اعلام شد شنبه زمان ابلاغ است؛ آیا بازهم می‌خواهند کارشناسی کنند و بازنشستگان را معطل نگه دارند؟

تجارت نیوز هم نظر برخی بازنشستگان را منتشر کرده است

مثل همیشه برخی از مخاطبان خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار در مورد افزایش دستمزدهای کارگران بازنشسته شدند:

-« دولت باید مصوبه شورای عالی کار و مصوبه هیات مدیره تامین اجتماعی را ابلاغ تاپرداخت حقوق بازنشستگان سایرسطوح تامین در مردادماه را تامین اجتماعی برمبنای افزایش۳۸% و ۵۱۵ هزارتومان پرداخت نماید».

-« فقط ۳۸درصد+۵۱۵هزار تومان مگر حق خودشون نیست چرا اینقدر این دست و اون دست 

برخی مخاطبان هم نگرشی غیر خوش بینانه به این مسئله دارند:

-« اینقدرطولش میدن تاسال تموم شه چون بودجه برای این کاروجودنداره!».

-« فیش حقوق های خودشان را راست میگن با بازنشستگان انتشار بدن حتی فیش حقوق سال۱۳۹۹ با سال۱۴۰۱ ما».

-« قابل توجه کارگران مشغول بکار. حق بیمه رو حساب باز نکنید.آخر عاقبتش رو دارید می‌بنید»

برخی کاربران هم به مدیریت دولتی سازمان تامین اجتماعی یادآور شدند که این وضعیت با وعده‌هایی که پیش از این داده شده بود، منافات دارد.

-« این بود دولت مردمی ،، ممنون از اینکه اینقدر به فکر ملت هستید»

-« خداجوابتونوبده انشالله.. چقدر شرمنده خانواده بشیم.».

-« چقدر عذاب می‌دید. خدانگذره از کسانی که سنگ می‌اندازند. به خداخسته شدیم.»

-« ما از سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم که حق و حقوق ما رو بپردازن چرا که یه عمری خود ما پس انداز کردیم و قرار نیست که به ما لطفی کنید و یا صدقه بدهید».

-« قرار نیست که همگان با شرایط یکسان حق بیمه پرداخت کرده‌ایم به عده ای ۵۷درصد اضافه شود و برای ما .. شما نباید از حق و حقوق من کم کنید و به دیگری لطف بفرمایید دولت می‌خواهد لطف کند از جیب خودش مرحمت نماید».

-«  فشاری که به مردم وارد کردید برای بازنشستگان تامین اجتماعی دو چندان هست کارگرانی که یه عمر با حداقل حقوق کار کردن و الان هم که بازنشست شدن با قطره چکانی کردن حقوق ها زندگی را برایشان تلخ کردید».

-« با یک حساب کتاب سرانگشتی تقریبا مشخص میشه که خود تامین اجتماعی با دولت هم همدست هستن و دارن بازنشسته ها رو نابود و بازی میدن».

این وضعیت درحالی است که پیش از این میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آمادگی سازمان متبوعش برای صدور هرچه زودتر احکام بازنشستگی مطابق اصلاح مصوبه افزایش حقوق خبر داده بود.

اگر تا قبل از بیست مرداد، ابلاغیه دولت صادر نشود، بازنشستگان سایر سطوح پنجمین ماه از سال جدید را باید با افزایش ده درصدی سر کنند و به انتظار تغییر معادلات در شهریور باشند./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34596

  • هموطن

    دولت پول نداره بازنشستگان هم فکر میکنن دولت عمدا نمیده بابا اینا که اونجا نشستن دولت نیستند مشتی آدمهای گرسنه تر از ما هستند

  • ناشناس

    مرگ بردشمنان بازنشستکان وتعمین استرس وبازی باروح روان بازنشستکان نه میبخشیم نه هرگز فراموش میکنیم،،،،،،

  • Ra

    سلام آقای ریس محترم جمهور لطفا از اظهار نظر در خصوص کمک ورسیدگی به وضع بازنشستگان سفارش نکنید چون عده ای هستند میخواهند شمارا بین مردم وقشر بازنشسته ها خراب کنند الان مدت نزدیک به شش ما از سال میگذرد هنوز مسولین نتوانستند تصمیم بگیرند واقعا اینکار اینقدر مشکل هست که تا امروز به نتیجه نرسیدندیا داستان دیگریست انشااله چهار میلیون بازنشسته وخانوادشان منتظر هستند تااین معما حل شود التماس دعا

  • امیری

    آقایان دولت چرا دراین دوره که کشور ما درگیر اقتصاد کهنه قرار دارد وتورم افسارگسیخته کمر مردم بخصوص قشرکارمند راخم کرده وبادرصدکمی افزایش ناچیز حقوق بی ارزشی خودرانشان داده همسان‌سازی بازنشستگان کشوری راکه مجلسیان بزرگوار تعیین کردند اجرامی کنید ودستورصدوراحکام را نمی دهید.مثل اینکه دنبال فرجی هستید شاید ظهوری رخ دهد اما فکر نکنم چون خزانه بازنشستگان که ازحقوق خودمان سرمایهگذاری کردیم به تاراج رفته وصندوق سرمایه فرزندانمان را چند نفر بی عرضه به جیب زده واز پست اقوامشان استفاده کرده ودست فرهنگیان عضورا تو حنا گذاشتن ودر رفتن.چرا مملکتی که بنام اسلام باشد باید اینگونه دل مارا آزرده خاطر کند.چراکسی نیست که ازدل بسوز وبرای معلمان شریف که پای تخته سیاه گچ خورده وهزاران ناراحتی وکمردرد به سراغشان اومده کاری بکند فقط شعاردادن ملاک نیست مرد میدان می‌خواهد که برای یکبار که شده این بساط راجمع کند تا راحت بشیم.درددل زیاده.باتشکر

  • دانش

    متاسفانه سیاست تامین اجتماعی هم امپریالیسمی شده اینقدر اینو کش داده که همه از فکر 25 درصد سال قبل و مبلغ بیمه که از حقوق بازنشسته کم میشه در اومدن و به فراموشی رفته و اخرش هم به تب راضیمون میکنن

  • ناشناس

    درخصوص تاخیر در اعلام افزایش مستمری ها میتوان گفت که ما بازنشسته ها با یک دولت دزد بیشرف بی همه چیز طرف هستیم که راحت دروغ می گوید باکمال پستی قول میدهد و وزرایش مثل هرزه های خیابانی که بدنبال مشتری هستند وعده توخالی میدهند آری این مشخصه دولت سیزدهم است.

  • مرتضی عربانی

    بازهم دروغ بازهم اهمال باز هم تاخیر بازهم امّا وصد امّای دیگر هنوز به خودسری و ظلم این دولت و مسئولین مطمئن نشدید ؟
    به خدا و قانون واگذار کنید زودتر تکلیف آقایان ناخلف و دروغگو باید روشن و مشخص شود .
    آن کیست کز روی کرم با چون منی یاری کند؟

  • ناشناس

    ما به سازمان بازنشستگان تامین اشتباهی آمده ایم آقایان نه اجتماعی افتاد

ارسال نظر