اعلام رقم جدید برای حقوق بازنشستگان | سرانجام مستمری‌ها چقدر افزایش می‌یابد؟ + 4 سناریوی احتمالی

چقدر به حقوق بازنشستگان افزوده می شود؟ این سوالی است که بازنشستگان برای دریافت پاسخ آن پنج ماه منتظرند

اعلام رقم جدید برای حقوق بازنشستگان | سرانجام مستمری‌ها چقدر افزایش می‌یابد؟ + 4 سناریوی احتمالی

چقدر به حقوق بازنشستگان افزوده می شود؟ این سوالی است که بازنشستگان برای دریافت پاسخ آن پنج ماه منتظرند.از ابتدای سال، قرار به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود. 

پیش‌بینی می‌شود شنبه پانزدهم مردادماه در جلسه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود.همچنین محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تأکید دارد، گفت: بر این اساس هیئت وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرد.

اما رقم افزایش حقوق هاچقدر خواهد بود؟ عرشه آنلاین براساس اخبار منتشر شده پاسخ این پرسش را جمع بندی کرده است :

اولین سناریو | سناریوی خوشبینانه و مورد انتظار است  ، این سناریو که به نظر می رسد همه بازنشستگان آنرا بپذیرند . افزایش 38 درصدی به علاوه مبلغ 515 هزار تومان خواهد بود . سناریویی که پنج ماه است مصوب شده اما دولت انرا نپذیرد و به ۱۰ درصد کاهش داد . 

 دردومین سناریو | دومین رقمی که مطرح شده است افزایش 38 درصدی بدون مبلغ 515 هزارتومان است . این خبر را یک نماینده مجلس داده است .علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس نقل کرده ، دولت حاضر شده است تا به شرط حذف شدن رقم ثابت ماهیانه ۵۱۵ هزار تومان، حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را ۳۸ درصد افزایش دهد.

سومین سناریو را امروز برخی از سایت های خبری منتشر کرده اند. براساس خبری که تجارت نیوز نوشته افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان مدنظر است. براساس این خبر این افزایش ۱۸ درصدی بدون پرداخت رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان تصویب شده است.

هرچند این سناریوها  پی‌رنگی از واقعیت دارد اما تجربه نشان داده است که تا زمان اعلام و ابلاغ رسمی آن خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست و مادامی که این افزایش به صورت رسمی ابلاغ نشود، خبری از افزایش حقوق نیست.

باید تا منتظر ماند دید حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟ 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34493

  • بازنشسته

    وقتی تصویب شدن افزایش حقوق قراره نهایی بشه خواهشمند است همان 38 درصد بعلاوه 515 هزار تومان را از فروردین ماه 1401 ابلاغ فرمایید با تشکر

ارسال نظر