کاهش قیمت دلار و سکه

در بازار امروز دوشنبه 10 مرداد ماه 1401 قیمت دلار و سکه پایین آمد .

کاهش قیمت دلار و سکه

 قیمت دلار  در بازار امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه هم در تهران پایین آمد هم در سلیمانیه و هرات.

نرخ دلار امروز نزدیک به ۲۰۰ تومان افت کرد  و از مرز مقاومتی پایین آمد. معامله گران معتقد بودند در صورتی که قیمت دلار  نتواند بالای مرز یاد شده قرار بگیرد احتمال برگشت دلار  تا نیمه کانال وجود خواهد داشت .

 

قیمت دلار در هرات  امروز تقریبا  ۲۲۰ تومان از دیروز پایین تر  معامله شد . در بازار ارز سلیمانیه هم امروز قیمت دلار  با ۱۷۰ تومان کاهش یک کانال عقب نشینی کرد .نرخ حواله درهم نیز امروز افت ۷۰ تومانی را تجربه کرد.

ردپای برجام در بازار ارز؟

 از نگاه برخی از فعالان بازار مجموع عوامل یاد شده باعث شد که دلار در تهران بر مدار کاهش قرار بگیرد . اخبار جدید برجامی هم باعث شده که معامله گران احتیاط بیشتری در خرید و فروش ها داشته باشند. 

قیمت طلا و سکه هم پایین آمد

قیمت اونس طلا  دیشب تا ۱۷۶۰  دلار پایین آمد . فلز گران بهای جهانی عصر امروز در مقایسه با دیروز ۷ دلار بالا تر بود و در محدوده ۱۷۷۴ دلار معامله شد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز در مقایسه با دیروز  ۴ هزار تومان پایین تر بود . این فلز زرد رنگ داخلی ظهر امروز به قیمت ۱ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان  به فروش رسید . 

بازار سکه هم امروز با عقب نشینی نرخ دلار بر مدار نزول قرار گرفت. قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز در محدوده ۱۵ میلیون تومان معامله شد اما امروز نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان ریزش کرد.

قیمت فلز گران بهای داخلی امروز به کانال ۱۴ میلیون تومان برگشت و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

برخی از تحلیگران بازار سکه معتقدند در صورتی که مرز مقاومتی سکه از دست برود احتمال برگشت تا محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم وجود خواهد داشت. 

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۳ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان بود و حباب سکه نسبت به دیروز ۱ درصد پایین آمد . حباب قیمت سکه امروز ۱۲ درصد بود. 

 

منبع: اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33872

ارسال نظر