روغن ارزان شد

معاون صنایع عمومی وزیر صمت از کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن در کشور خبر داد.

روغن ارزان شد

مهدی برادران به اینکه در حوزه روغن تدابیری اندیشیده شده تا شاهد موج کاهش قیمت روغن خوراکی در داخل کشور باشیم، گفت: با ادامه این روند به صنایع وابسته نیز کمک خواهد شد و قیمت‌ها متناسب با کاهش نرخ روغن در دانه‌های روغنی نیز رخ خواهد داد.

او افزود: تولید کننده‌های برتر روغن تاکنون همراهی خوبی در این زمینه داشته اند که امیدواریم در موج‌های بعدی میزان کاهش بیشتر از رقم مذکور شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت با اشاره به اینکه در زمینه تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: تأمین‌کننده‌های کشور فضای رقابتی را دنبال می‌کنند و نه تنها دغدغه‌ای برای تولید وجود ندارد بلکه دغدغه اصلی صادرات است تا بتوانیم اجازه صادرات بیشتر به تولیدکنندگان بدهیم تا هزینه‌های خود را تأمین کنند.

برادران در خصوص تورم موجود و تغییرات قیمتی که در اغلب کالا‌ها وجود دارد، گفت: تقسیم‌بندی در قالب ستاد تنظیم بازار انجام گرفته و کالا‌های مختلف که به هر وزرات خانه مربوط است تصدی می‌شوند؛ با این حال با همراهی خوب مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود در صورت امکان هزینه واردات کالا‌هایی که تولید داخل ندارند کاهش یابد، از این منظر بار تورمی که در ابتدای سال متناسب با افزایش قیمت‌های جهانی و حذف ارز ۴۲۰۰ رخ داد، کاهش یابد.

او ادامه داد: روند کاهش تورم به طور جدی پیگیری خواهد شد، اما بیشترین نقش را تولیدکنندگان ایفا خواهند کرد، با این حال تورم در حوزه صنعتی کمتر از تورم محصولات در جامعه است که تلاش می‌شود با هر امکانی بازار را رقابتی حفظ و با هزینه کمتر کالا تولید کنیم.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت با بیان اینکه یکی از کار‌های خوبی که در قانون به آن تاکید شده است بحث بهبود فضای کسب‌وکار و پیش‌بینی ستاد‌های ملی و استانی به عنوان ستاد تسهیل کسب‌وکار است: این ستاد در هر استان به ریاست استاندار و معاون اقتصادی و تمام دستگاه‌هایی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند، شکل می‌گیرد.

برادران با بیان اینکه یکی از مجموعه‌های بسیار موفقی که عملکرد خوبی داشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان بوده است، خاطرنشان کرد: با یک نگاه در روند آماری این نتیجه برداشت می‌شود که در حوزه کاهش تورم در بین استان‌ها، زنجان رتبه بالایی داشته و در جایگاه سوم بوده، اما در حال حاضر به رتبه ۱۲ رسیده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33519

ارسال نظر