هواپیماهای 4 کشور در ایران تعمیر می‌شوند!

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیماهای چهار کشور را در ایران تعمیر می‌کنیم که امکان نام بردن از آنها وجود ندارد.

هواپیماهای 4 کشور در ایران تعمیر می‌شوند!

محمد محمدی بخش در حاشیه مراسم تقدیر از دست اندرکاران حج ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواپیماهای چهار کشور برای تعمیر به ایران می آیند که امکان اعلام اسامی این کشورها به دلیل طبقه بندی اطلاعات وجود ندارد.

وی افزود: همه کارهای تعمیر هواپیماها در کشور انجام می‌شود و هشت ماه است که هیچ هواپیمایی برای تعمیرات به کشورهای دیگر اعزام نکرده‌ایم اما در حوزه تأمین اقلامی که باید از کارخانه سازنده تأمین شود با شرایط سختی رو به رو هستیم اما این اتفاق رخ می‌دهد.

معاون وزیر راه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، نهضت تأمین اقلام مصرفی هواپیماها را راه اندازی کرده است اما کماکان برخی از قطعات وارد می‌شوند.

محمدی بخش ادامه داد: پروازهای چارتری را مدیریت کرده‌ایم و قصد ما حذف کامل پروازهای چارتری نیست بلکه مسیرها و شرکت‌های هواپیمایی که مجاز به فروش پروازهای چارتر هستند مشخص و به ایرلاین‌های مربوطه ابلاغ شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بنا نداریم برای پروازهای اربعین بلیت چارتری داشته باشیم و شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً بلیت‌های اربعین را به فروش برسانند. در حال مذاکره با طرف عراقی هستیم تا دو و نیم میلیون تومانی که بابت هر مسافر در عراق اخذ می‌شود برای ایام اربعین حذف شود.

وی در خصوص ادعای سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان مبنی بر وقوع رویداد همجواری سه هواپیمای پاکستانی در آسمان ایران گفت: اظهار نظر سخنگوی ایرلاین پاکستانی غیرکارشناسی و غیرحرفه ای بود و باید سازمان هواپیمایی کشوری که این رویداد در آن اتفاق افتاده آن را اعلام می‌کرد که در ایران رخ داده و ما باید آن را اعلام می‌کردیم ولی گزارش سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان غیرواقعی بود.

وی ادامه داد: ما نوار مکالمات خلبان با مرکز کنترل فضای کشور را پیاده سازی کردیم، خلبان برداشت اشتباهی از درخواست کنترلر داشتند و اقدام به کاهش ارتفاع به صورت خودسر کرده بود. ما در این خصوص اقدام قانونی در مجامع بین المللی خواهیم کرد.

معاون وزیر راه در خصوص ورود ناوگان جدید گفت: مستمرا هواپیما و هلی کوپتر وارد ناوگان می‌شود، همچنین هواپیماهای زمین گیر را سرخط می‌آوریم. خرید هواپیمای نو را در دستور کار داریم همه این اقدامات به موازات هم انجام می‌شود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33337

ارسال نظر