جزئیات جدید از مسکن ارزان دولت | نهضت ملی مسکن، مسکن ملی نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن ملی تنها ۸.۸ درصد پیشرفت داشت که نشان می‌دهد نهضت ملی مسکن در ادامه مسکن ملی نیست

جزئیات جدید از مسکن ارزان دولت | نهضت ملی مسکن، مسکن ملی نیست

رستم قاسمی در حاشیه مراسم تقدیر از دست اندرکاران عملیات حج ۱۴۰۱ با بیان اینکه در وزارت راه برای اربعین ستاد مربوطه تشکیل شده، گفت: به هیچ عنوان در دوره زمانی برگزاری پروازهای اربعین فروش بلیت چارتری نداریم و فروش چارتری پروازهای اربعین ممنوع است و اگر کسی هم از قبل تهیه کرده باشد اجازه فروش آن را نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: نرخ بلیت پروازهای اربعین ثابت است اما هنوز رقم آن قطعی نشده و در جلساتی که در حال برگزاری است نرخ نهایی مشخص خواهد شد.

وزیر راه درباره فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع غیر ایرانی گفت: بعد از آنکه فروش دلاری را ممنوع کردیم چند ایرلاین آن را اجرا نکردند که تخلف بود و ایرلاین‌های متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

قاسمی درباره افتتاح‌های نهضت ملی مسکن گفت: شهریور امسال ۶۰ هزار واحد مسکونی آماده افتتاح داریم که در مرحله ۹۸ تا ۹۹ درصدی هستند و منتظر نصب انشعابات هستیم. همچنین پس از شهریور هر ماه تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این ادعا صحت دارد که واحدهای آماده افتتاح، تکمیل شده طرح مسکن ملی است یادآور شد: بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور مسکن ملی تنها ۸.۸ درصد پیشرفت داشته است.

قاسمی درباره ۷۰۰ میلیونی ساخت مسکن گفت: هنوز شورای پول و اعتبار با این رقم موافقت نکرده است.

وی در خصوص صندوق ملی مسکن اظهار داشت: در حال حاضر در این صندوق پولی نداریم اما در قانون بودجه ۱۴۰۱ تقسیط ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که باید واریز شود و همچنین بر اساس دستور رئیس جمهور و قانون جهش تولید مسکن باید خط اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی مسکن مهر باید به صندوق ملی مسکن واریز شود. همچنین درآمد حاصل از همه مالیات‌های مرتبط با بخش مسکن باید در اختیار این صندوق قرار گیرد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33334

ارسال نظر