بدون قرعه کشی، خودرو بگیرید | چقدر یارانه توزیع می‌شود؟ + اسامی و قیمت خودروها

بدون قرعه کشی، خودرو بگیرید. سایپا همچنان به طرح فروش بدون قرعه‌کشی در مورد برخی از محصولات خود ادامه می‌دهد. کدام محصولات شامل این طرح می‌شوند؟ اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار آنها چقدر است؟

بدون قرعه کشی، خودرو بگیرید | چقدر یارانه توزیع می‌شود؟ + اسامی و قیمت خودروها

سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت ضمن اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو که بیانگر مسیر درست تحقق هدف طرح فروش یکپارچه نیز است، از برداشته شدن محدودیت‌هایی که در طرح‌های فروش خودروسازان تاکنون اعمال می‌شده است، برای فروش خودروهای خارج از قرعه‌کشی خبر داد.

امید قالیباف در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است، ضمن اشاره به ریزش قیمت‌ ها در بازار آزاد خودرو، اظهار کرد: قیمت خودروها این روزها در بازار آزاد کاهشی است. پس از اجرای هر دو مرحله از فروش یکپارچه خودروها، شاهد کاهش قیمت‌ ها در بازار آزاد بودیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که فروش خودروها و قرعه‌کشی بصورت یکپارچه در راستای تحقق هدف خود به‌درستی عمل کرده و التهاب قیمت‌ها در بازار را تقلیل داده است.

سخنگوی وزارت صمت، خبر داد: پس از سه سال، مقرر شده است برای طرح‌ فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده (و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند)، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود. این بدین معناست که بطور مثال فردی که قصد خرید کوییک R (که اخیرا از چرخه قرعه‌کشی خارج شده است)، به‌جای بازار آزاد از خود شرکت‌ خودروساز خرید خود را بدون آنکه محدودیت پلاک انتظامی فعال، عدم خرید ۴۸ ماهه از دو خودروساز بزرگ و... مانع شود، انجام دهد. 

فروش فوق العاده خودرو بدون قرعه‌کشی

بدون قرعه کشی، خودرو بگیرید. فروش فوق العاده بدون قرعه‌کشی سایپا از یکشنبه ۹ مرداد آغاز می شود .بر اساس اعلام خودرو سازی سایپا؛ متقاضیان از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ می‌توانند با ورود به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، نسبت به ثبت نام خودرو (کوییک و کوییک R) اقدام کنند.این فروش نقدی به صورت بدون قرعه کشی خواهد بود و تا زمان تکمیل ظرفیت از طریق سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس sale.iranecar.com  انجام می‌شود. سایپا مدتی است که طرح فروش بدون قرعه‌کشی را در مورد برخی خودروها به اجرا گذاشته است.

علاوه بر این ، سایپا همچنان به طرح فروش بدون قرعه‌کشی در مورد برخی از محصولات خود ادامه می‌دهد. کدام محصولات شامل این طرح می‌شوند؟ اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار آنها چقدر است؟اکنون در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و سایت خود این شرکت، نام تعدادی از محصولات سایپا برای فروش بدون قرعه‌کشی، درج شده است.

سایپا ۱۵۱، شاهین G، وانت پادرا، ساینا S، کوییک با رینگ فولادی، کوییک S، کوییک R با گیربکس معمولی و کوییک دو رنگ اتوماتیک تعدادی از این خودروها هستند.

محصولات سایپا در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌های فروش، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، چقدر رانت نصیب خریداران می‌شود.

این رانت برای بعضی خودروها کمتر و برای بعضی بیشتر است.

سایپا SE ۱۵۱ نیز یکی از گزینه‌هایی است که در این دور از ثبت‌نام برای پیش فروش سایپا، عرضه می‌شود. این محصول در دو طرح فروش فوری و پیش‌فروش عرضه می‌شود.

خریداران برای پیش‌پرداخت باید ۸۰ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۰ میلیون و ۴۷۷ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۱۷۹ میلیون تومان است.

شاهینG نیز یکی از گزینه‌هایی است که در این دور از طرح‌های فروش سایپا، عرضه می‌شود. این محصول در دو طرح فروش فوری و پیش‌فروش عرضه می‌شود.

خریداران (در طرح‌های پیش‌فروش) باید به صورت علی‌الحساب ۱۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۳۴۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۳۵۸ میلیون تومان است.

وانت پادرا :متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در در طرح‌های جدید سایپا، از امکان وانت پادرا برخوردارند. این خودرو در طرح فروش فوری عرضه می‌شود.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۳۶۵ میلیون و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۳۵۷ میلیون تومان است.

ساینا S : متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در طرح‌های فروش سایپا، از امکان خرید ساینا S برخوردارند. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از اردیبهشت تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۹ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

کوئیک با گیربکس معمولی

همچنین افراد در هنگام ثبت‌نام در طرح‌های فروش سایپا، از امکان خرید کوئیک با گیربکس معمولی (کوییک با رینگ فولادی) نیز برخوردارند. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از دی ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۳۷ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۸ میلیون و ۷۴ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۲۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

کوئیک S  متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در در طرح‌های جدید سایپا، از امکان خرید کوئیک S برخوردارند. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از بهمن ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۹۲ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان پرداخت کنند.قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۸۴ میلیون و ۶۶۲ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۲۲۴ میلیون تومان است.

کوییک R با گیربکس معمولی :یکی دیگر از خودروهای موجود در در این دور از فروش سایپا، کوییک R با گیربکس معمولی (کوییک دو رنگ Quik_R) است. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از دی ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۹ میلیون و ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت این خودروی سایپا در کارخانه، ۱۷۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

کوییک دو رنگ اتوماتیک : همچنین متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در در این طرح‌های سایپا، از امکان خرید کوییک دو رنگ اتوماتیک (کوییک R پلاس اتوماتیک یا رینگ آلومینیومی) برخوردارند. این خودرو در طرح پیش‌فروش یکساله عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۱۴۳ میلیون و ۹۷۳ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای محصول مشابه این خودرو (کوییک اتوماتیک پلاس)، ۲۷۷ میلیون و ۸۷۲ هزار و نرخ همین محصول مشابه در بازار، حدود ۳۰۳ میلیون تومان است.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در طرح‌های فروش سایپا نشان می‌دهد.

خریداران، برای سایپا SE ۱۵۱ حدود ۱۹ و برای شاهین.جی، حدود ۱۳ میلیون تومان بیشتر از کارخانه می‌پردازند.

وانت پادرا در کارخانه هشت میلیون تومان گران‌تر از بازار فروخته می‌شود. احتمالا آخرین افزایش قیمت این خودرو هنوز تاثیر خود را بر بازار نگذاشته است.

اما خریداران باید ساینا S را ۴۵ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه خریداری کنند.

فروشندگان، کوئیک با گیربکس معمولی را حدود ۳۸ و کوئیک S را حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش می‌رسانند.

این تفاوت برای کوییک R با گیربکس معمولی به حدود ۳۶ میلیون تومان و در مورد کوییک دو رنگ اتوماتیک احتمالا به ۲۵ میلیون تومان می‌رسد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33161

  • ناشناس

    فروش بصورت اقساطی بهتر است

  • عباس

    اخه کوئیک هم شد ماشین . اگه راست میگین شاهین بذارین بدون قرعه کشی

  • ناشناس

    با سلام درود
    بنده نمایشگاه ماشین خارج و داخل کشور دارم آخه تا کی این خودرو سازان با روح و روان مردم بازی کنن کاری با این ملت کردن که یک جوان با کلی آرزو باید دنبال یک ماشین بی کیفیت و فوق العاده گران که خرید خودرو براش یک سراب شده
    چرا این ملت باید اینقدر با عذاب زندگی کنند
    بماند خرید خانه و آرزو های دیگر...

  • حسین دریس

    ماشین ساینا s

ارسال نظر