دستور فوری رئیسی برای حقوق بازنشستگان | اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات مؤثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

دستور فوری رئیسی برای حقوق بازنشستگان | اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟

 دنبال ابطال مصوبه دولت درباره حقوق بازنشستگان، امروز اولین موضع رسمی دولتی‌ها، آن هم به صورت تلویحی شنیده شد.

 برای سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی قصد داشت مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر خود را به اندازه ۳۸ درصد افزایش دهد، اما با مداخله هیات دولت میزان این افزایش در حد ۱۰ درصد محدود ماند.

اما به دنبال اعتراض بازنشستگان به این موضوع، روز چهارشنبه هفته گذشته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نامه‌ای مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داد.

در همین رابطه سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور دیروز در جریان جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد.

به نظر می‌رسد این دستور رییس دولت سیزدهم واکنشی باشد به ابلاغ رسمی ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و حق مسکن کارگری که هفته گذشته از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

رئیسی چه گفت

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: دولت به طور کامل در جریان مسائل اقتصادی جامعه و معیشت اقشار مختلف از جمله بازنشستگان قرار دارد.

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان، از اراده جدی دولت برای حمایت و تقویت معیشت بازنشستگان کشور خبر داد.

مهمترین نظرات رئیس دولت بدین شرح است :

دولت به طور کامل در جریان مسائل اقتصادی جامعه و معیشت اقشار مختلف از جمله بازنشستگان قرار دارد.

-بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد.

– هر چه سریع‌تر تصمیمات مؤثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دولت با رعایت عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها خود را مکلف به اجرای عدالت می‌داند، گفت: چنانکه پیش از این هم بارها اعلام شده، دولت به طور کامل در جریان مسائل اقتصادی جامعه و معیشت اقشار مختلف از جمله بازنشستگان قرار دارد و توجه به این مسئله حیاتی و تلاش برای بهبود آن، لحظه‌ای از اولویت‌های اینجانب خارج نشده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات مؤثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

در این جلسه علاوه بر بررسی موضوع حقوق بازنشستگان، تصمیماتی نیز درباره الزامات مربوط به اسقاط خودروهای فرسوده اتخاذ شد.

 

مجلس کدام مصوبات را ابطال کرد

هفته گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نظر هیات تطبیق مقررات مجلس را به دولت ابلاغ رسمی کرد، مطابق این ابلاغیه مصوبات هیات دولت در دو بخش افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و افزایش حق مسکن کارگری به دلیل مغایرت قانونی ابطال شد.

به استناد این ابلاغیه، بازنشستگان غیر حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی و کارگران مشمول قانون کار انتظار افزایش درآمد ماهانه خود را دارند.

در رابطه با بازنشستگان غیر حداقل بگیر توقع آن است که افزایش حقوق ماهانه از ۱۰ درصد به ۳۸ در تغییر کند. در خصوص کارگران شاغل نیز این انتظار می‌رود که مبلغ ماهانه حق مسکن کارگری از ۵۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان افزایش یابد.

از آن زمان تاکنون نقل قول صورت گرفته از رئیس جمهور تنها واکنش رسمی است که از سوی دولت مشاهده شده است. اگرچه در صحبت‌های نقل شده از زبان رئیس جمهوری راجع به افزایش حق مسکن کارگری صحبتی نشده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32496

  • ناشناس

    پس از چهار ماه تازه کارشناسی اگه کارشناسی باشه حداقل حقوق بایسیت 12 میلیون باشه با هزینه های که دلار 30 هزار تومان حقوق 5 و 6 میلیون مسخره است

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    دولت ناتوان و عاجز باید هر چه سریعتر مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کند

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    ولی متاسفانه امروز چهرشنبه 12 مرداد ماه است هیچ خبری از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست شرم آور و تاسف باراست.

ارسال نظر