روغن حیوانی گران شد

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه با از احتمال افزایش قیمت روغن حیوانی، خبر داد.

روغن حیوانی گران شد

وحید درکه با بیان اینکه موضوع تقلب در روغن حیوانی یک معضل مهم در این حوزه است، گفت : تقلب در روغن حیوانی وجود دارد و گاهی شاهد اضافه کردن برخی مواد دیگر مانند پالم و چیز‌های دیگر به روغن حیوانی هستیم که این امر باعث می‌شود کیفیت و خلوص روغن حیوانی تحت تاثیر قرار گرفته و از استاندارد‌های روغن اصلی فاصله بگیرد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه یکی از مهمترین عوامل موثر در تولید روغن‌های ناخالص و بی‌کیفیت بالا بودن قیمت روغن حیوانی است هم اکنون قیمت هر کیلو روغن حیوانی گاوی حدود ۳۰۰ هزار تومان و روغن حیوانی گوسفندی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان است و، چون مردم قدرت خرید روغن‌های اصلی و مرغوب را ندارند، سراغ خرید محصولات بی کیفیت می‌روند که قیمت پایینی دارد.

درکه معتقد است، هرچقدر به دلیل کاهش قدرت خرید مردم تقاضا برای روغن‌های ارزان قیمت بیشتر باشد، امکان تقلب نیز بالاتر می‌رود.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی برای نهاده‌های دامی و افزایش چند برابری قیمت نهاده‌ها که باعث ایجاد شرایط سخت برای دامداران و عرضه دام‌های مولدشان به بازار شده، اظهار کرد: با این روند احتمال افزایش بیشتر قیمت روغن حیوانی به دنبال کاهش تولید آن وجود دارد و به تبع آن با گران شدن روغن، احتمال تقلب باز هم بیشتر می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه درباره معیار‌های تشخیص روغن حیوانی اصل و ناخالص از یکدیگر نیز خاطرنشان کرد: اگرچه این موضوع به صورت دقیق باید در آزمایشگاه بررسی شود، اما مردم هم بعد از چند بار استفاده از روغن بی کیفیت، متوجه اصلی نبودن آن خواهند شد.

درکه مهمترین شاخصه روغن حیوانی اصل را بوی آن دانست و اضافه کرد: چون در روغن‌های ناخالص هم روغن حیوانی وجود دارد، پس بوی روغن را خواهد داد و از همین رو تشخیص روغن ناخالص دشوار است.

وی به مردم توصیه کرد حتما روغن حیوانی را از افراد معتمد، عشایر و یا کسانی که از دیرباز در این زمینه فعالیت دارند بخرند و به هر روغنی که بی دلیل ارزان است، اعتماد نکنند.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه با بیان اینکه عرضه روغن‌های تقلبی فقط مختص به کرمانشاه نیست، افزود: در برخی از شهر‌های دیگر که به تولید روغن حیوانی یا روغن زرد روی آورده اند این معضل وجود دارد.

درکه تولید روغن بی کیفیت و ناخالص را باعث صدمه جدی به برند روغن حیوانی اصیل دانست./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32076

ارسال نظر