برق تهران، به تنب بزرگ رفت

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان از انتقال برق فشار قوی به جزیره تنب بزرگ مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

برق تهران، به تنب بزرگ رفت

فریدون رضوی‌کیا، مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس ۲۵۰ هکتار وسعت دارد که ۱۲۰ هکتار آن را پهنه ساحلی و ۱۳۰ هکتار آن را پهنه آبی تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران افزود: پهنه آبی مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس که شبیه نقشه ایران است سه جزیره را دل خود جای داده است که به نام‌های جزایر سه گانه خلیج همیشه فارس؛ جزیره تنب کوچک، جزیره تنب بزرگ و جزیره ابوموسی نامگذاری شده است.

وی گفت: پس از ابلاغ طرح جامع کنترل و هدایت توسعه دریاچه شهدای خلیج فارس توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تکمیل زیرساخت‌های جزایر در دستور کار شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران قرار گرفت.

رضوی کیا افزود: خوشبختانه همزمان با عید امامت و ولایت، عید سعید غدیرخُم با همّت مدیریت تاسیسات و تجهیزات و مدیریت توسعه عمرانی و نگهداشت ابنیه و معابر شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، مقدمات انتقال برق فشار قوی به جزیره تنب بزرگ مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس فراهم و با نصب پست کامپکت برق ۴۰۰kVA در ورودی این جزیره، برق مورد نیاز برای روشنایی و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این جزیره تامین شد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران اضافه کرد: در طرح جامع هدایت و کنترل توسعه دریاچه شهدای خلیج فارس، جزیره تنب بزرگ برای تعاملات اجتماعی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.

رضوی کیا اظهار امیدواری کرد برق‌رسانی به جزیره تنب بزرگ ( ٩ سال پس از احداث دریاچه) زمینه اجرای هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی محور را در این جزیره یک هکتاری فراهم کند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32065

ارسال نظر